ایران

نمایش ساعات شلوغ مراکز تجاری و پرتردد در اپلیکیشن نشان

نسخه‌ی جدید نقشه‌ی نشان هفته‌ی گذشته منتشر شد. یکی از این قابلیت‌ها، نمایش زمان‌های شلوغ و خلوت مراکز خرید و محل‌های پرتردد است.

این قابلیت به کاربرها اجازه می‌دهند زمان‌های خلوت‌تری را برای مراجعه به این محل‌ها و خرید مایحتاج‌شان انتخاب کنند و راحت‌تر قواعد فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود. فقط کافی است پیش از مراجعه به هر مکانی نگاهی به ساعت‌های شلوغ خلوت آن مکان در روزهای گذشته بیندازیم و ساعت خلوتی را انتخاب کنیم.

استفاده از این قابلیت بسیار ساده است.  کافی است مکانی که قصد مراجعه دارید از روی نقشه انتخاب یا جستجو کنید و جزییات دقیق‌تر ساعت‌های شلوغ و خلوت را کنار سایر اطلاعات آن مکان مشاهده کنید. بر اساس این ساعات می‌توان برنامه ریزی کرد که در چه زمانی به این مکان مراجعه کرد تا کمتر در معرض آلودگی قرار بگیرید.

این قابلیت جدید روی مراکز خرید، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، بازارهای میوه و تره‌بار، بانک‌ها، ادارات و داروخانه‌ها فعال شده است.

در واقع قابلیت جدید اپلیکیشن نشان، به منظور ارائه قدرت انتخاب در زمان مراجعه به مکان‌های شلوغ به کاربران خود است. در این قابلیت که در مراکزی همچون فروشگاه‌های مواد غذایی، بانک‌ها سوپرمارکت‌ها، هایپرمارکت‌ها، داروخانه‌ها، مراکز خرید و بازارها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، ادارات و سازمان‌های دولتی، فرودگاه‌ها و بازارهای میوه و تره بار این قابلیت افزوده شده است و کاربران می‌توانند قبل از مراجعه به این مکان‌ها نمودار ساعات شلوغ را مشاهده کنند.

ساعات شلوغ مراکز تجاری و پرتردد در اپلیکیشن نشان

نقشه و مسیریاب نشان این قابلیت جدید را با تحلیل و داده‌کاوی سوابق جستجو و مسیریابی و سایر گزارشات کاربران در روزهای مشابه استخراج کرده و وضعیت هر ساعت را در سه دسته‌ی خلوت، کمی شلوغ و شلوغ به کاربران ارایه می‌دهد. نکته‌ی مهم اینکه این ویژگی روی مکان‌های پرتردد فعال هست و مکان‌هایی که مراجعه کمی دارند یا گزارش و مسیریابی‌های محدودی اطراف‌ ثبت شده و به صورت خودکار کنار گذاشته می‌شوند.

این قابلیت را سال گذشته گوگل‌مپ در چند کشور خارجی فعال کرد و در کشور ما فقط روی چند محل انگشت‌شمار فعال شد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا