گوگل

قابلیت Tab Groups به مرورگر کروم اضافه شد

این قابلیت امکان دسته‌بندی تب‌ها را به کاربر می‌دهد

گوگل به تازگی قابلیتی جدید تحت عنوان Tab Groups را مرورگر کروم خود اضافه کره که به کاربران این امکان را می‌دهد تا تب‌های مختلف را به در یک گروه دسته‌بندی کرده و برای سهولت در دسترسی، برای آن‌ها نام یا حتی رنگ انتخاب کنند.

محبوبیت روزافزون کروم در میان مرورگرهای موجود و نیاز به قابلیت‌هایی برای مدیریت بهتر و سریع‌تر تب‌ها، گوگل را بر این دشات تا ویژگی Tab Groups را به کروم اضافه کند. در واقع، این ویژگی به گونه‌ای طراحی شده که کاربر می‌تواند چند تب مختلف را که همگی با یکدیگر در ارتباط هستند، در قالب یک گروه دسته‌بندی کنند و هر بار که دستگاه خود را روشن و مرورگر را باز می‌کنند، تنها با یک کلیک به همه این صفحات دسترسی داشته باشند.

این قابلیت فعلا به نسخه بتای کروم اضافه شده و قرار است طی روزهای آتی در نسخه اصلی این مرورگر قابل دسترسی باشد. ادوارد جانگ، از مهندسان بخش توسعه کروم گوگل در این باره می‌گوید: چندین ماه است که در حال تست و ارزیابی قابلیت Tab Groups هستیم. بررسی‌های ما نشان داد که برخی از کاربران تمایل دارند تا تب‌ها را با توجه به عناوین آن‌ها، به صورت یک گروه و در کنار هم داشته باشند. این ویژگی می‌کند تا شما بتوانید به راحتی و در سریع‌ترین زمان به پروژه‌های مختلف خود را در فضای وب آغاز یا سایت‌های خرید موردعلاقه خود را با حداقل کلیک، باز کنید.

به گفته گوگل، هیچ محدودیتی در زمینه گروه‌بندی تب‌ها وجود ندارد و دست کاربران در این زمینه کاملا باز است. همچنین این شرکت اعلام کرد که می‌توان از اموجی‌ها نیز برای نامگذاری Tab Groups استفاده کرد. برای آشنایی بیشتر با این قابلیت و نحوه کار کردن با آن، می‌توانید نسخه بتای کروم را به صورت رایگان از وب‌سایت گوگل دانلود کنید.

منبع
BGR

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا