خودروخودرو الکتریکی

انتشار اطلاعات و تصاویری جدید از خودروی الکتریکی BMW i4

خودروی تمام الکتریکی جدید بی ام و سری 4 که تحت عنوان BMW i4 نیز شناخته می‌شود، احتمالا مجهز به پیشرانه‌ای با قدرت 500 اسب بخار و گشتاوری معادل 800 نیوتن متر معرفی خواهد شد.

این ترکیب، BMW i4 را به رقیبی جدی و حتی قوی‌تر از تسلا مدل 3 تبدیل می‌کند. طبق آخرین گزاش‌ها، این محصول جدید در سال 2021 روانه بازار خواهد شد و از برخی جهات، تفاوت‌های محسوسی نسبت به مدل‌های BMW M4 خواهد داشت.

مدل‌های قبلی باواریایی‌ها از قبیل i3 و i8 مجهز به پلتفرم‌های اختصاصی خود عرضه شدند و حال i4 نیز قرار است تحت معماری پلتفرم CLAR به مرحله تولید برسد. این پلتفرم به دلیل وزن کم و مصرف بهینه سوخت، از کارایی بالایی برخوردار است.

همچنین استفاده از این پلتفرم، فرآیند تولید را راحت‌تر کرده و قیمت محصول پایین‌تر خواهد آورد. اگر خاطرتان باشد مدل‌های i3 و i8 به علت قیمت بالایی که بی ام و برای آن‌ها در نظر گرفته بود، با انتقادهای زیادی مواجه شدند.

این در حالی بود که قادر به ارائه عملکرد و همچنین قدرت پیمایش قابل‌قبولی در مقایسه با مدل‌های هم‌رده خود نبودند. اگرچه استفاده از فریم ساخته‌شده از فیبر کربن در این دو خودرو، منجر به کاهش وزن و ارتقای کارکرد خودرو می‌شد، اما قیمت تمام‌شده محصول را به طور محسوسی افزایش می‌داد.

با این حال، در سدان جدید BMW i4 از دو موتور الکتریکی بهره می‌برد که یکی از محور جلو و دیگر در محور عقب تعبیه خواهد شد؛ این یعنی BMW i4 از سیستم تمام چرخ متحرک بهره خواهد برد. این ترکیب، قدرتی معادل 523 اسب بخار و گشتاوری معادل 813 نیوتن متر را برای این خودروی جدید و پرطرفدار به ارمغان خواهد آورد.

انتشار اطلاعات و تصاویری جدید از خودروی BMW i4

همچنین در BMW i4 از یک باتری 80 کیلووات ساعتی لیتیوم یونی استفاده خواهد شد. این باتری به گونه‌ای طراحی شده که قادر است به یک بار شارژ، انرژی مورد نیاز برای پیمودن مسافت 600 کیلومتری را تامین کند. بی ام و چندی پیش تصاویری را از این خودرو منتشر کرد که جلوپنجره بزرگ و دماغه خاص آن، توجه مخاطبان را به خود جلب می‌کند.

انتشار اطلاعات و تصاویری جدید از خودروی BMW i4

طبق گزارش‌های منتشر شده، BMW i4 در سه مدل عرضه خواهد شد که شامل کوپه دو در، کانورتیبل و چهار دب گرن کوپه می‌شوند.

منبع
Sashgear

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا