استارتاپویروس کرونا

Airbnb یک چهارم کارکنانش را اخراج می‌کند

درآمد شرکت امسال نصف شده است

ایربی اند بی Airbnb می‌گوید 1900 نفر از کارکنانش یعنی حدود یک چهارم کل کارکنانش را اخراج می‌کند.

یک تاثیر دیگر از پاندمی کرونا حالا خود را در یکی از موفق‌ترین استارتاپ‌های جهان نشان می‌دهد استارتاپی که با ایده اجاره خانه و آپارتمان از طریق اینترنت اوج گرفت.

افت صنعت گردشگری کسب وکار Airbnb  را هم کاملا به هم ریخته است.

برایان چسکی هم‌بنیانگذار و مدیر ارشد اجرایی ایربی اند بی در نامه‌ای به کارکنان این شرکت خبر اخراج این کارکنان را اعلام کرد.

او گفت که پیش‌بینی درآمد این شرکت برای سال جاری به کمتر از نیمی از درآمد سال گذشته تقلیل پیدا کرده است.

او نوشت: ما در یکی از آشفته‌ترین بحران‌های تاریخ شرکت‌مان قرار داریم و عملا سفر در سطح جهان متوقف شده است و این به کسب و کارما بسیار صدمه زده است.

امسال سالی نبود که این شرکت پیش‌بینی می‌کرد. ایربی‌اندبی که یکی از موفق‌ترین استارتاپهای یک دهه گذشته است قرار بود امسال سهام خود را به صورت عمومی عرضه کند. زمانی که هم برایان چسکی وهم دیگر سهامداران و سرمایه‌گذاران آن بسیار انتظارش را می‌کشیدند.

توقف سفر در سراسر جهان باعث ضرر 1 میلیارد دلاری شرکت شد و این قطعا روی ارزش کلی این استارتاپ هم تاثیر خواهد داشت.

همچنین به گفته او شرکت سرمایه‌گذاری روی حوزه‌های جدید را متوقف خواهد کرد. همچنین از ایده اضافه کردن هتل‌ها و مجموعه‌های لوکس به آگهی‌های این سایت هم صرف نظر می‌کند.

چسکی خطاب به کارکنانش می‌نویسد: سفر در زمان حاضر معنی دیگری یافته و ما نیاز داریم که ایربی‌اندبی را مطابق با این معنی سارگار کنیم. مردم به انتخاب‌هایی نزدیک‌تر به خانه خودشان، که امن و ارزان باشد نیاز دارند.

ایربی‌اندبی در سال 2008 بنیان گذاشته شد که اتفاقا در زمانی بود که بحرانی مالی در سراسر جهان رخ داده بود. سال گذشته درآمد کلی شرکت 5.3 میلیارد دلار بود که نسبت به سال قبل از آن 85 درصد رشد کرده بود.

ماه قبل اما این شرکت 2 میلیارد دلار افزایش سرمایه داد تا بتواند تنگاهای مالی‌اش را برطرف کند.

ایربی‌اندبی همچنین حقوق مدیران ارشدش را برای مدت شش ماه تا 50 درصد کاهش داده است. خود برایان چسکی و دیگر بنیانگذار شرکت هم گفته‌اند دیگر اساسا حقوقی دریافت نخواهند کرد البته میزان سهام آنها بالغ بر چندین میلیارد دلار برآورد می‌شود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا