خودروعکاسی

سه نکته برای عکاسی بهتر از خودروها با گوشی های هوشمند

هزاران واژه در دل یک عکس نهفته است که می‌توانند با مخاطبان خود از موقعیتی که نمایش می‌دهند، سخن بگویند. اگرچه کیفیت عکس‌ها در انتقال معانی و مفاهیم تاثیری مستقیمی‌دارند، اما استفاده از دوربین و تجهیزات پیشرفته لزوما منجر به ثبت تصاویری بهتر و تاثیرگذار نخواهد شد. از این رو، در ادامه قصد داریم تا به چند راهکار و نکته برای عکاسی بهتر با گوشی‌های هوشمند اشاره کنیم.

فکر خرید دوربین‌های گران‌قیمت را از سر خود بیرون کنید

بسیاری از عکس‌های تاثیرگذار و برتر جهان، از کیفیت چندان بالایی برخوردار نیستند و هرگز با دوربین‌های عکاسی پیشرفته ثبت نشده‌اند. در واقع، عکاس ممکن است در هر لحظه، موقعیتی را برای ثبت عکس مناسب بداند و در اینجا از هر دستگاهی که همراه دارد، کمک می‌گیرد.

البته این روزها و با توجه به پیشرفتی که در فناوری دوربین گوشی‌های هوشمند شاهدیم، بسیاری از افراد به ابزارهای عکاسی مناسب یعنی این گوشی‌ها دسترسی دارند و می‌توانند در هر لحظه، سوژه‌ای را شکار کنند.

سه نکته برای عکاسی بهتر از خودروها با گوشی های هوشمند

به جرات می‌توان گفت که دیگر دوران خرید دوربین‌های دیجیتال DSLR با قیمت‌های گزاف و اعمال تنظیمان مختلف در این دوربین‌ها برای ثبت یک عکس خوب، به پایان خود نزدیک شده است. اکنون کاربران با یک گوشی هوشمند که براحتی قابل حمل بوده و نیازی به این قبیل تنظیمات ندارد، از سوژه‌ها عکاسی می‌کنند.

از اپلیکیشن‌های رایگان ویرایش تصاویر استفاده کنید

بسیاری از عکس‌هایی که این روزها در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شوند، در اپلیکیش‌های ویرایش تصاویر دستکاری شده‌اند. این اپلیکیشن‌ها به ابزارهایی مجهز شده‌اند که می‌توانند نمای زیباتر و البته هنری‌تر را به عکس‌ها ببخشند و کاستی‌های موجود در دوربین گوشی‌های هوشمند را پُر کنند.

سه نکته برای عکاسی بهتر از خودروها با گوشی های هوشمند

بنابراین، استفاده از این اپلیکیشن‌های رایگان که تعدادشان کم هم نیست، می‌توانند در ثبت عکس‌هایی زیباتر بسیاری تاثیرگذار باشند و خروجی کاملا متفاوتی را برایتان به ارمغان آورند.

زیاد عکاسی کنید

بهترین راهکار برای پیدا کردن نقاط ضعف و قوت خود در عکاسی از طریق گوشی‌های هوشمند، ثبت عکس‌های زیاد است. به عبارتی دیگر، اگر واقعا به عکاسی علاقه‌مندید، باید تا جایی که می‌توانید از سوژه‌های متنوع در موقعیت‌هایی مختلف از قبیل کوه، دریا، جنگل، مناطق متروکه و غیره عکاسی کنید.

حتی اگر فرصت بیرون رفتن و عکاسی از این موقعیت‌ها را نیز ندارید، می‌توانید در حین رانندگی، در محل کار و یا حتی بعد از پارک خودرو و پیاده شدن، از محیط پیرامون خود عکس بگیرید.  هرچه تعداد این عکس‌ها بیشتر باشد، می‌توانید به جزییات دوربین گوشی خود بیشتر پی ببرید و یه به اصطلاح قلق‌گیری کنید.

سه نکته برای عکاسی بهتر از خودروها با گوشی های هوشمند

منبع
Drivetribe

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا