تکنولوژی

۵۰ لوگو برتر تاریخ کدامند، سیر تحول مشهورترین نمادهای زمانه

راز قدرتمندی نشانه‌های نایک، اپل، شل، استارباکس، آی بی ام و دهها برند دیگر

۵۰ لوگوی برتر تاریخ کدامند؟ بهترین لوگوهای شرکتی را چه شرکت‌ها و سازمان‌هایی به خود اختصاص داده‌اند؟ اگر متخصصان برند و هویت برند بخواهد بهترین لوگوها را انتخاب کنند این انتخاب شامل کدام لوگوها خواهد بود؟

دیزاین لوگو  Logo  همچون هر نشانه هویتی دیگر بخشی از پروسه برندینگ یک شرکت را تشکیل می‌دهد با این حال لوگوها معرف بصری شرکت‌ها هستند. امروزه هم شرکتها و هم حتی افراد لوگو را به عنوان بخش مهمی از هویت بصری خود به حساب می‌آورند.

لوگوها با قیمت‌های گوناگون طراحی شده‌اند از ۵ دلار تا ۵۰ میلیون دلار قیمت خورده‌اند و امروزه بخش قابل توجهی از سرمایه شرکت‌ها لوگوی آنهاست.

اخیرا مجله Future پنجاه لوگوی برتر تاریخ را در کنار نظرات طراحان برجسته لوگو و متخصصان برندینگ کنار هم گرد آورده و درباره هرکدام و سابقه طراحی هم توضیحاتی را منتشر کرده است.

 

در ادامه به برخی از مشهورترین لوگوهای این مجموعه نگاهی می‌اندازیم:

۵۰ – رویترز – Reuters

لوگوی رویترز

لوگوی خبرگزاری رویترز که در سال ۱۹۶۵  طراحی شد الهام گرفته از ماشین‌های تله تایپ، چاپگرهای سوزنی و تلگراف است. این لوگو را آلن فلچر Alan Fletcher برای این آژانس خبری طراحی کرد و هدف آن نمایان کردن موضوع کاری این شرکت یعنی بنگاهی خبری در عصر مخابرات بود. او از ۸۴ نقطه برای این لوگو بهره گرفت.

خبرگزاری رویترز در سال ۱۹۹۶ این لوگو را تغییر داد و از آن زمان تاکنون سه بار برند و لوگوی خود را تغییر داده هرچند هنوز هم نقاط مورد استفاده طراح اولیه در آن حفظ شده است.

لوگوی فعلی رویترز در سال ۲۰۰۸ توسط شرکت اینتربرند Interbrand طراحی شد که تمامی نقطه‌ها در آن به شکل دایره درآمده‌اند.

 

۴۸ – یونیلیور – Uniliver

لوگوی یونیلیور

متخصص مشهور دیزاین لوگو مایلز نیولین Miles Newlyn برای دیزاین لوگوی یونیلیور به کمک Wolf Olins این لوگوی جدید را برای شرکت یونیلیور (هلدینگ تولیدات محصولات غذایی، بهداشتی و…)   در سال ۲۰۰۳ با هدف القای حس و حال ارگانیک طراحی کردند.

در این لوگو،   نوشتار یونیلیور به صورت دستی نوشته شده و انبوهی از اشکال مختلف هم به شکل متحدالشکلی حرف U را تشکیل می‌دهند. یونیلیور در واقع صاحب مجموعه‌ای از برندهای مختلف است که زیر چتر یونیلیور قرر گرفته‌اند از Peperami گرفته تا پرسیل Persil.

 

۴۷ – استارباکس

لوگوی استارباکس از زمانی که یک لوگوی تک رنگ بود و در سال ۱۹۷۱ با الهام از یک نماد قرن شانزدهمی طراحی شد تاکنون چهاربار تغییر کرده است. اما شاخص‌ترین آنها قطعا لوگویی است که در سال ۱۹۹۲ توسط تری هکلر طراحی شده است (‌لوگوهای قبلی استارباکس را هم خود او طراحی کرده است ) . استارباکس در سال ۲۰۱۱ نوشتار را از لوگو حذف کرد و اساسا کل لوگو را ساده‌تر کرد که همچنان این لوگو را به عنوان یک نماد قدرتمند تا به امروز حفظ کرده به طوری که لوگوی استارباکس را می‌توان یکی از بهترین لوگوهای تاریخ دانست.

لوگوی استارباکس

 

اولین لوگوی استارباکس
نخستین لوگوی استارباکس در سال ۱۹۷۱ بر پایه ایده طرح کشف شده  پری دریایی روی چوب مربوط به قرن ۱۶ میلادی شکل گرفت. مدیرعامل استارباکس هاوارد شولتز در کتابش در ۱۹۹۷ در تعریف آن گفته بود که این لوگو را با قلبتان حس کنید.
لوگوی دوم استارباکس شولتز
شولتز ابتدا تلاش کرد که صاحبان اصلی فروش قهوه استارباکس را به فروش نوشیدنی در این فروشگاه‌ها ترغیب کند اما موفق نشد. سپس قهوه فروشی خود را تاسیس کرد. بعدا و در سال ۱۹۸۷ دو صاحب باقی مانده استارباکس شش فروشگاه قهوه این برند را به شولتز فروختند و هکلر دیزاینر لوگوی تازه را طراحی کرد.
در سال ۱۹۹۲ هکلر دوباره لوگو را تغییر داد و باله‌های پری دریایی را پنهان کرد و صرفا کمی از بالچه را در تصویر نگاه داشت. استارباکس با این لوگو وارد بازار سرمایه - بورس - شد .
در سال ۱۹۹۲ هکلر دوباره لوگو را تغییر داد و باله‌های پری دریایی را پنهان کرد و صرفا کمی از بالچه را در تصویر نگاه داشت. استارباکس با این لوگو وارد بازار سرمایه – بورس – شد .
آخرین لوگوی استارباکس
در سال ۲۰۱۱ هکلر این لوگو را طراحی کرد که تا به امروز لوگوی استارباکس باقی مانده است. در این نسخه نوشتار از کناره تصویر حذف شد. دلیل این حذف ( نوشتار قهوه ) این بود که استارباکس فروش محصولات دیگر غذایی مثل بستنی و چای را هم آغاز کرد و «قهوه» بیانگر همه این محصولات نبود.
مایک پک دیزاینر ارشد استارباکس می‌گوید :هیچ کس وارد استودیو نمی‌شود که بگوید ما یک لوگوی جدید نیاز داریم . پروسه تغییر لوگوی استارباکس ابتدا به صورت داخلی از استودیو خلاقانه استارباکس متشکل از ۱۰۰ نفر آغاز شد. تیم تمامی چهار دیوار استودیو را پر از طرح‌ها و اسکچ‌های خودش کرد. آنها ۵۰۰ نسخه از این لوگو را طراحی کردند اما تنها چهار نسخه را برای مدیرعامل – شولتز – نمایش دادند. بعدا برای استراتژی برند و پشتیبانی دیزاین به سراغ شرکت Lippincot رفتند. استارباکس قبل از مراجعه به شرکت چندین ماه روی لوگو خودش کار کرده بود

 

۴۶ – سونی

لوگوی فعلی سونی در سال ۱۹۵۹ رونمایی شد و تایپ فیس آن تغییرات اندکی در سالهای ۱۹۶۱ ، ۱۹۶۲ و ۱۹۷۳ داشته است. این لوگو را استاد فقید دیزاین ژاپنی یوسو کوروکی Yasuo Kuroki طراحی کرد. او در سال ۲۰۰۷ درگذشت.

لوگوی سونی

۴۴- فولکس واگن

لوگوی فولکس واگن یکی از معدود لوگوهایی است که در طی ۷۵ سال تنها تغییرات اندکی کرده و تنها ساده‌تر شده است. شاخصه اصلی این لوگو یعنی قرار داشتن حرف V بالای حرف W و قرارگرفتن کل آن داخل یک کپسول گرد ویژگی یکی از بهترین لوگوهای تاریخ است که رابطه تاریخی مردم آلمان با خودرو را بیان می‌کند.

نگاهی بیندازیم به سیر تحولات این لوگو در طول تاریخ

نخستین لوگوی فولکس واگن
نخستین لوگوی فولکس واگن توسط یک مهندس شرکت رقیب ( پورشه ) به نام فرانس خاویر ریمزپیس طراحی شد. او در واقع چرخی را که نماد سمبل کار ( جبهه کار در آلمان توسط آدولف هیتلر پایه گذاری شد ) در آلمان بود را طراحی کرد.

 

در دوران پس از جنگ جهانی دوم ارتش بریتانیا مسئولیت این شرکت را برعهده داشت. افسر ارشد مسوول این کارخانه تصمیم گرفت که نماد چرخ را از لوگو حذف کند و تنها حروف V و W باقی بماند. این لوگو در سال ۱۹۴۸ ثبت شد
در دوران پس از جنگ جهانی دوم ارتش بریتانیا مسئولیت این شرکت را برعهده داشت. افسر ارشد مسوول این کارخانه تصمیم گرفت که نماد چرخ را از لوگو حذف کند و تنها حروف V و W باقی بماند. این لوگو در سال ۱۹۴۸ ثبت شد.

 

در دهه ۱۹۵۰ لوگو به صورت سیاه و سفید منتشر می‌شد تنها در اواخر دهه ۶۰ بود که نسخه‌های رنگی به خصوص به رنگ آبی از این لگو هم دیزاین و منتشر شد. در حالی که در طی سالها لوگوی فولکس واگن تغییر چندانی نکرد در نسخه ۱۹۷۸ ( لوگوی پایینی ) شاهد تغییرات قابل توجهی بود ازجمله نوشتار حروف با رنگ سفید روی پس زمینه آبی.
در دهه ۱۹۵۰ لوگو به صورت سیاه و سفید منتشر می‌شد تنها در اواخر دهه ۶۰ بود که نسخه‌های رنگی به خصوص به رنگ آبی از این لگو هم دیزاین و منتشر شد. در حالی که در طی سالها لوگوی فولکس واگن تغییر چندانی نکرد در نسخه ۱۹۷۸ ( لوگوی پایینی ) شاهد تغییرات قابل توجهی بود ازجمله نوشتار حروف با رنگ سفید روی پس زمینه آبی.

۴۲ – لگو – LEGO

لوگوی لگو با آن خطوط خمیده و حس و حال دوستانه و رنگ‌های گرم و شاد طی چهل سال اخیر چندان تغییر نکرده است. آخرین تغییر در این لوگو مربوط به ۱۹۷۳ است.

این لوگو قطعا یکی از خاطره‌انگیزترین نمادها و نشان‌هایی است که در زندگی بشری امروزه وجود دارد و از این رو قرار گرفتن آن جزو ۵۰ لوگوی برتر تاریخ قرار می گیرد.

تغییرات لوگوی شرکت لگو از ۱۹۳۴ تا ۱۹۹۸
تغییرات لوگوی شرکت لگو از ۱۹۳۴ تا ۱۹۹۸

 

۴۰ – مک دونالد – MCDONALD’S

لوگوی مک دونالد

لوگوی رسمی مک دونالد توسط شرکت Heye & Partners در سال ۲۰۰۳ طراحی شد. یکی از مشهورترین رستوران‌های زنجیره‌‌ای جهان با داشتن بیش از سی و پنج هزار شعبه در بیش از ۱۰۰ کشور یکی از مشهورترین لوگوها را هم دارد. کمان‌های طلایی مهمترین شاخص لوگوی مک دونالد هستند که حرف M را تشکیل می‌دهند و از اوایل دهه ۵۰ روی تابلوهای این رستورانها دیده می‌شوند. گفته می شود کمان‌های طلایی این لوگو ( که با سیب زمینی سرخ کرده درست شده )  به اندازه مجسمه آزادی شهرت دارد. این لوگو را فقط نمی‌توان لوگوی یک شرکت به حساب آورد بسیاری معتقدند لوگوی مک دونالد نمادی از یک دوره – کاپیتالیسم – و یک فرهنگ – جهانی سازی – است.

امروزه لوگوی مک دونالد یک نماد شاخص آمریکایی به شمار می‌رود و در سراسر جهان شناخته شده است.

۱۹۵۸ - سال‌ها قبل از آن حرف ام بزرگ یک کاراکتر به نام Speedee روی لوگوی این رستوران قرار داشت این لوگو توسط ریچارد و موریس مک دونالد در ۱۹۴۸ طراحی شده بود و روی ارایه سرویس سریع به مشتریان تاکید داشت.
۱۹۵۸ – سال‌ها قبل از آن حرف ام بزرگ یک کاراکتر به نام Speedee روی لوگوی این رستوران قرار داشت این لوگو توسط ریچارد و موریس مک دونالد در ۱۹۴۸ طراحی شده بود و روی ارایه سرویس سریع به مشتریان تاکید داشت.

 

پرش به محتوای اصلیرفتن به نوار ابزار درباره وردپرس ITIRAN | آی تی ایران 11 به‌روزرسانی افزونه 1,5801,580 دیدگاه در حالت رسیدگی تازه نمایش نوشته سئوEnter a focus keyphrase to calculate the SEO score WP Rocket سلام شهرام شریف بیرون رفتن تنظیمات صفحهراهنما ویرایش نوشته افزودن نوشته WP Rocket: One or more plugins have been enabled or disabled, clear the cache if they affect the front end of your site. Clear cache Dismiss this notice. افزودن عنوان ۵۰ لوگو برتر تاریخ کدامند، سیر تحول مشهورترین نمادهای زمانه پیوند یکتا: https://itiran.com/2020/04/28/۵۰-لوگو-برتر-تار…ند،-سیر-تحول-مشه/ ‎ویرایش زیر عنوان را اینجا وارد کنید زیر عنوان را اینجا وارد کنید افزودن پروندهٔ چندرسانه‌ایدیداریمتن بند P » A » IMG تعداد واژه‌ها: 1215 پیش‌نویس در تاریخ 10:37:02 ق.ظ ذخیره شد. آخرین ویرایش به‌دست شهرام شریف در اردیبهشت 9, 1399 ساعت 5:00 ق.ظ تغییر وضعیت پنل: انتشار پیش‌نمایش(در یک برگهٔ جدید باز می‌شود) وضعیت: پیش‌نویس ویرایشویرایش وضعیت قابلیت مشاهده: عمومی ویرایشتغییر میدان دید رونوشت‌ها: 7 مرورمرور رونوشت‌ها انتشار فوری ویرایشویرایش تاریخ و زمان ارسال به تلگرام خوانایی: به بهبود نیاز دارد سئو: در دسترس نمی باشد Clear cache انتقال به زباله‌دان تغییر وضعیت پنل: دسته‌ها همه دسته‌ها پراستفاده تکنولوژی آی بی ام اسپیس ایکس استارتاپ آپارات اسنپ تپسی دیجی‌کالا کافه بازار اسکنر اثر انگشت اوبر ایلان ماسک اینترنت بازی بررسی اختصاصی برنامه‌ها پادکست تک‌شاخ پخش زنده پوشیدنی هوشمند تاکسی هوایی تجارت تحول دیجیتال ترجمه شده چگونه خودرو خودرو الکتریکی دیوار رایگان رویدادهای ایرانی رویدادهای خارجی ساعت هوشمند سونی شبکه‌های اجتماعی صنعت هوایی عکاسی علمی ویروس کرونا فضا کتاب گجت گوناگون لپ‌تاپ مصاحبه موبایل نمایشگاه 2020 CES نمایشگاه IFA 2019 نمایشگاه MWC 2019 هواپیمای الکتریکی هوش مصنوعی ویدئو آمازون اپل ارز رمز ال جی ایران پهپاد سامسونگ فیسبوک گوگل مایکروسافت نرم‌افزار هواوی واقعیت مجازی بیل گیتس + افزودن دسته تازه تغییر وضعیت پنل: برچسب‌ها افزودن برچسب برچسب‌ها را با کاما جدا نمایید انتخاب از برچسب‌های بیشتر استفاده شده تغییر وضعیت پنل: تصویر شاخص قرار دادن به‌عنوان تصویر شاخص تغییر وضعیت پنل: WP Rocket Options Never cache this page Activate these options on this post: LazyLoad for images LazyLoad for iframes/videos Minify HTML Minify/combine CSS Minify/combine JS CDN Optimize CSS Delivery Defer JS Note: None of these options will be applied if this post has been excluded from cache in the global cache settings. تغییر وضعیت پنل: Yoast SEO Premium سئو خوانایی اجتماعی اخبار گوگل عبارت کلیدی کانونیراهنمایی در مورد انتخاب بهترین عبارت کلیدی کانونی(در یک برگه جدید مرورگر باز میکند) پیش‌نمایش گوگل پیش‌نمایش بعنوان: نتیجه موبایلنتیجه دسکتاپ پیش نمایش url:https://itiran.com › 2020 › 04 › 28 › ۵۰-لوگو-برتر-تاریخ-کدامند،-سیر-تحول-مشهپیش‌نمایش عنوان سئو: ۵۰ لوگو برتر تاریخ کدامند، سیر تحول مشهورترین نمادهای زمانه - ITIRAN | آی تی ایران پیش‌نمایش توضیحات متا: اردیبهشت 9, 1399 ⋅ ۵۰ لوگوی برتر تاریخ کدامند؟ بهترین لوگوهای شرکتی را چه شرکت‌ها و سازمان‌هایی به خود اختصاص داده‌اند؟ اگر متخصصان برند و هویت برند بخواهد بهترین لوگوها را ویرایش اسنیپت آنلایز سئو کلیدواژه کانونی را برای محاسبه نمره سئو وارد کنید عبارت کلیدی مرتبط اضافه کنید محتوای شاخص پیشرفته تغییر وضعیت پنل: ارسال به تلگرام (WP Telegram) تنظیمات سفارشی تغییر وضعیت پنل: Jannah - تنظیمات اصلی طرح بندی لوگو سایدبار استایل‌ها منو اصلی تبلیغات قطعات نکات برگزیده مطلب منبع و از طریق دسته بندی اصلی دسته بندی اصلی اگر پست در چند دسته بندی متعدد قرار دارد، آن دسته بندی که اینجا انتخاب شده برای تنظیمات و نمایش در بخش دسته بندیها استفاده میشود. مطلب داغ مطلب داغ قالب مطلب استاندارد عکس ویدئو صوت اسلایدر نقشه نمایش تصاویر ویژه تغییر وضعیت پنل: Taqyeem - Review Options Review Box Position تغییر وضعیت پنل: نویسنده نویسنده تغییر وضعیت پنل: چکیده چکیده چکیده‌ها، خلاصه‌ای اختیاری از نوشته شماست، می‌توانید از آن در پوستهٔ سایت خود استفاده کنید. دربارهٔ چکیده‌ها بیشتر بخوانید. تغییر وضعیت پنل: زمینه‌های دل‌خواه ناممقدار کلید tie_post_head مقدار standard کلید tie_sidebar_pos مقدار full کلید tie_theme_layout مقدار boxed افزودن زمینه‌ٔ دل‌خواه تازه: نام مقدار افزودن زمینه‌های دلخواه برای افزودن داده‌های جانبی به نوشته به کار می‌روند. شما می‌توانید از این داده‌ها در پوسته سایت خود استفاده نمایید.. تغییر وضعیت پنل: فرستادن بازتاب‌ها تغییر وضعیت پنل: گفت‌وگو پذیرفتن دیدگاه پذیرفتن بازتاب برای این برگه. تغییر وضعیت پنل: نامک نامک تغییر وضعیت پنل: رونوشت‌ها شهرام شریف، 2 روز پیش (اردیبهشت 9, 1399 @ 09:30:05) شهرام شریف، 2 روز پیش (اردیبهشت 9, 1399 @ 09:29:54) [ذخیره خودکار] شهرام شریف، 2 روز پیش (اردیبهشت 9, 1399 @ 09:09:28) شهرام شریف، 2 روز پیش (اردیبهشت 9, 1399 @ 08:58:20) شهرام شریف، 2 روز پیش (اردیبهشت 9, 1399 @ 08:50:19) شهرام شریف، 2 روز پیش (اردیبهشت 9, 1399 @ 08:39:42) شهرام شریف، 2 روز پیش (اردیبهشت 9, 1399 @ 08:01:07) تغییر وضعیت پنل: Contextual Related Posts Disable Related Posts display: If this is checked, then Contextual Related Posts will not automatically insert the related posts at the end of post content. Exclude this post from the related posts list: If this is checked, then this post will be excluded from the popular posts list. Keyword: Enter either a word or a phrase that will be used to find related posts. If entered, the plugin will continue to search the `post_title` and `post_content` fields but will use this keyword instead of the values of the title and content of this post. Manual related posts: Comma separated list of post, page or custom post type IDs. e.g. 188,320,500. These will be given preference over the related posts generated by the plugin. Once you enter the list above and save this page, the plugin will display the titles of the posts below for your reference. Only IDs corresponding to published posts or custom post types will be retained. Location of thumbnail: Enter the full URL to the image (JPG, PNG or GIF) you'd like to use. This image will be used for the post. It will be resized to the thumbnail size set under Settings » Related Posts » Output Options The URL above is saved in the meta field: post-image سپاسگزاریم از اینکه سایت خود را با وردپرس ساخته‌اید.نگارش 5.4.1 بستن کادر جزئیات تصویر متن جایگزین هدف از تصویر(در یک برگهٔ جدید باز می‌شود) را شرح دهید. اگر تصویر کاملا تزئینی است این را خالی رها نمایید. توضیح مختصر دهه ۱۹۶۰ - مدیر بخش ساخت و ساز رستوران‌های مک دونالد فردی به نام جیم شیندلر نخستین لوگوی کمان دار مک دونالد را در ۱۹۶۰ طراحی کرد.( سمت چپی ) بعدا لوگوی او با کاراکتری که این لوگو را روی خود داشت ترکیب شد. این کاراکتر بعدا در نخستین تبلیغ تلویزیونی مک دونالد و همچنین روی پیک‌های شرکت دیده شد. تنظیمات نمایش چینش چپ میانه راست هیچ‌کدام اندازه عرض 283 × ارتفاع 231 اندازه تصویر به پیکسل پیوند به نشانی اینترنتی https://itiran.com/wp-content/uploads/2020/04/Screen-Shot-2020-04-30-at-10.31.05-AM.png تنظیمات پیشرفته ویژگی عنوان تصویر کلاس CSS تصویر بازکردن پیوند در زبانه تازه ارتباط پیوند کلاس CSS پیوند اقدام برای رسانه انتخاب شده به‌روزرسانی
دهه ۱۹۶۰ – مدیر بخش ساخت و ساز رستوران‌های مک دونالد فردی به نام جیم شیندلر نخستین لوگوی کمان دار مک دونالد را در ۱۹۶۰ طراحی کرد.( سمت چپی ) بعدا لوگوی او با کاراکتری که این لوگو را روی خود داشت ترکیب شد. این کاراکتر بعدا در نخستین تبلیغ تلویزیونی مک دونالد و همچنین روی پیک‌های شرکت دیده شد.

 

۱۹۷۱ - این لوگوی رسمی که از سال ۱۹۷۱ برای مکاتبات داخلی شرکت مورد استفاده می‌شود در هیچ رستورانی در سراسر جهان دیده نمی‌شود
۱۹۷۱ – این لوگوی رسمی که از سال ۱۹۷۱ برای مکاتبات داخلی شرکت مورد استفاده می‌شود در هیچ رستورانی در سراسر جهان دیده نمی‌شود.
1992 - حرف M با سایه آبی روی دو شکل آبی و قرمز قرار گرفته در این سال روی جعبه‌های شرکت قرار گرفت. یادآور اسپانسر شدن شرکت در المپیک ۱۹۹۶
1992 – حرف M با سایه آبی روی دو شکل آبی و قرمز قرار گرفته در این سال روی جعبه‌های شرکت قرار گرفت. یادآور اسپانسر شدن شرکت در المپیک ۱۹۹۶
2000 - از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۳ لوگوی لبخند مک دونالد با شعار « ما عاشق دیدن لبخند شماییم » مورد استفاده قرار گرفت. زمانی که سقف رستورانها از رنگ قهوه‌ای به قرمز درآمد.
2000 – از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۳ لوگوی لبخند مک دونالد با شعار « ما عاشق دیدن لبخند شماییم » مورد استفاده قرار گرفت. زمانی که سقف رستورانها از رنگ قهوه‌ای به قرمز درآمد.
۲۰۰۳ - نسخه ساده سازی شده لوگوی مک دونالد با شعار « من عاشقشم» توسط شرکت Heye &Partners طراحی شد
۲۰۰۳ – نسخه ساده سازی شده لوگوی مک دونالد با شعار « من عاشقشم» توسط شرکت Heye &Partners طراحی شد

 

۳۸- آتاری – ATARI

لوگوی آتاری

لوگوی شرکت آتاری که جزو پیشگامان بازی‌های کامپیوتری به شمار می‌رود و احتمالا پدران امروزه آن را به خوبی به یاد می‌آورند نخستین بار توسط گرافیک دیزاینر شرکت جرج اوپرمن طراحی شد. با الهام از کوه فوجی ژاپن.

۳۷- لیوایز LEVI’S

لوگوی لیوایز

شرکت لیوایز نخستین بار در سال ۱۹۶۹ به والتر لاندر مراجعه کرد تا برای شلوارهای جین آبی این شرکت یک نشان طراحی کند. دیزاینرهای لاندر نشانی را طراحی کردند که در پشت شلوار قرار بگیرد. این لوگو یکی از نخستین لوگوهایی است که حروف کوچک و بزرگ در آن در کنار هم قرار گرفت.

۳۸- دیزنی

لوگوی دیزنی

شرکت دیزنی از سال ۱۹۲۳ ( تاسیس ) تا ۱۹۸۵ از هیچ لوگویی استفاده نکرد و به جای آن در آغاز فیلم‌های خود یه عبارت به کار گرفت « والت دیزنی تقدیم می‌کند» .

35- بی ام دبلیو BMW

 

لوگوی شرکت ‌‌‌BMW با آن چهره مرموزش یکی از شاخص‌ترین نمادهای صنعت خودروسازی و اساسا صنعت است. این لوگو از ۱۹۱۷ تا به امروز تغییر چندانی نکرده و و ترکیب  رنگهای آبی و سفید آن نمادی از پرچم ایالت باواریا است. لوگوی امروزه شرکت در سال ۲۰۰۰ رونمایی شد.

تغییرات لوگوی شرکت BMW از ۱۹۲۷ تا ۲۰۰۰
تغییرات لوگوی شرکت BMW از ۱۹۲۷ تا ۲۰۰۰

۳۳- آئودی AUDI

لوگوی آئودی

چهار حلقه در لوگوی آئودی نمایانگر ادغام چهارشرکت خودروسازی در آلمان در سال ۱۹۳۲  است. در آن زمان چهار شرکت آئودی، DKW ، Horch و Wandere به دلیل اجبار فضای بازار مجبور به اتحاد تحت عنوان شرکت آئودی شدند.

 

نخستین لوگو ( سمت چپ ) نام بنیانگذار شرکت آگوست هورش را برخود دارد. هورش یک مهندس پیشگام صنعت خودروسازی بود. هورش Horch در سال ۱۹۰۹ شرکتش را ترک کرد و یک شرکت دیگر به نام آئودی را پایه گذاشت. نام آئودی تجانسی از نام خود هورش را داشت. در زبان آلمانی Hear را Horch می‌گویند و Audi هم در زبان لاتین به معنی Listen ( بشنو ) است. این دو شرکت به همراه Wenderer و DKW شرکت Auto Union را شکل دادند
نخستین لوگو ( سمت چپ ) نام بنیانگذار شرکت آگوست هورش را برخود دارد. هورش یک مهندس پیشگام صنعت خودروسازی بود. هورش Horch در سال ۱۹۰۹ شرکتش را ترک کرد و یک شرکت دیگر به نام آئودی را پایه گذاشت. نام آئودی تجانسی از نام خود هورش را داشت. در زبان آلمانی Hear را Horch می‌گویند و Audi هم در زبان لاتین به معنی Listen ( بشنو ) است. این دو شرکت به همراه Wenderer و DKW شرکت Auto Union را شکل دادند

۳۰ – ام تی وی MTV

لوگوی ام تی وی MTV

لوگوی ام تی وی ابتدا در دهه ۱۹۸۰ در آمریکا و بعد در بریتانیا رونمایی شد. این لوگو ظاهرا توسط سه دیزاینر جوان و ناشناخته برای این کانال تلویزیونی مخصوص موزیک طراحی شده که در خود انرژی و هیجان جوانی را دارد.

۲۹ – ناسا

لوگوی ناسا

اغواکننده و آینده‌نگرانه. تصویری مدرن از کشف و پیش‌بینی آینده چیزی است که در این لوگو مستتر است. لوگوی ناسا بسیار ساده طراحی و اجرا شده و شکل کرم مانندی دارد . در سال ۱۹۸۴ این لوگو برنده جایزه پرزیدنت شد. وقتی در سال ۱۹۹۲ برای اولین بار این لوگو رونمایی شد جامعه دیزاین آمریکا نسبت به آن انتقادهای فراوانی را مطرح کرد. لوگوی ناسا بعد به دلیل همین انتقادات فراوان تغییر کرد.

لوگوی ناسا
وقتی ناسا لوگوی جدیدش را معرفی کرد جامعه دیزاین و حتی دیزاینرهای داخل ناسا به دو گروه موافق و مخالف لوگوی قبلی و جدید تبدیل شدند.

۲۸ – مرسدس بنز

لوگوی مرسدس بنز

کارل بنز و گوتلیب دایملر هر دو موتور احتراقی شان را در سال ۱۸۸۶ عرضه کردند. شرکتهای آنها از آن زمان برای ساخت و فروش خودرو با هم رقابت داشتند تا اینکه در سال ۱۹۲۶ دو شرکت با هم ادغام شدند و « دایملر بنز » را شکل دادند. لوگوی ستاره امروز بنز نمادی از آن ادغام است.

 

۱۹۰۲ - پیش از آنکه ستاره طراحی شود شرکت دایملر این لوگوتایپ را برای خط تولید اتوموبیل‌های مرسدس خود طراحی کرد. عنوان مرسدس را اولین بار امیل جلینک یک فروشنده خودرو که با آن مسابقه می‌داد مطرح کرداو خودروی DMG مسابقه‌ای خود را مرسدس نام گذاشت و بعد DMG این نام را برای خودروهای خود به کار گرفت
۱۹۰۲ – پیش از آنکه ستاره طراحی شود شرکت دایملر این لوگوتایپ را برای خط تولید اتوموبیل‌های مرسدس خود طراحی کرد. عنوان مرسدس را اولین بار امیل جلینک یک فروشنده خودرو که با آن مسابقه می‌داد مطرح کرداو خودروی DMG مسابقه‌ای خود را مرسدس نام گذاشت و بعد DMG این نام را برای خودروهای خود به کار گرفت.
۱۹۰۳ - شرکت بنز توسط کارل بنز بنیان گذاشته شد و این لوگو را به کار گرفت. این شرکت رقیب DMG بود
۱۹۰۳ – شرکت بنز توسط کارل بنز بنیان گذاشته شد و این لوگو را به کار گرفت. این شرکت رقیب DMG بود.
۱۹۰۹ - این ستاره سه گوش را نخستین بار گاتلیب دایملر به عنوان پست کارت طراحی کرد. بعدا پل و آدولف دایملر پیشنهاد دادند که این سمبل شرکت شود. سمبلی از زمین، دریا و آسمان.
۱۹۰۹ – این ستاره سه گوش را نخستین بار گاتلیب دایملر به عنوان پست کارت طراحی کرد. بعدا پل و آدولف دایملر پیشنهاد دادند که این سمبل شرکت شود. سمبلی از زمین، دریا و آسمان.
۱۹۱۶

 

۱۹۲۱ – کم کم این نشان جلوی خودروهای مرسدس و بالای رادیاتور نصب شد.
۱۹۲۶- پوستر تبلیغاتی جشن ادغام بین DMG و بنز
از ۱۹۲۶ تا ۱۹۳۳
۱۹۸۹

 

۲۰۰۹ - طی سالهای اخیر لوگوی مرسدس بنز اندکی تغییر کرده و حالت سه بعدی به خود گرفته و رنگ آن به نقره‌ای تغییر کرده است.
۲۰۰۹ – طی سالهای اخیر لوگوی مرسدس بنز اندکی تغییر کرده و حالت سه بعدی به خود گرفته و رنگ آن به نقره‌ای تغییر کرده است.

۲۳- براون Braun

براون لوگوی دیگری از یک شرکت آلمانی است که در طی سالها تغییر چندانی نکرده است. از زمان طراحی در سال ۱۹۵۲ تنها یک بار این لوگو تغییر اساسی کرده است.
براون لوگوی دیگری از یک شرکت آلمانی است که در طی سالها تغییر چندانی نکرده است. از زمان طراحی در سال ۱۹۵۲ تنها یک بار این لوگو تغییر اساسی کرده است.

۱۹ – موبیل MOBIL

پنجاه سال بعد از طراحی، این لوگو به خوبی نمایانگر شرکت پشت سر آن – عرضه کننده سوخت – است.

۱۸- بریتیش پترولیوم

بریتیش پترولیوم

۱۷- ان بی سی NBC

سمبل طاووس نمادی از تنوع و رنگ در تلویزیون از ۱۹۵۶ در شبکه تلویزیونی ان بی سی استفاده می‌شود.

۱۴- آدیداس

آدیداس وقتی دامنه فعالیتش را به سمت پوشاک و تجهیزات ورزشی گسترش داد این لوگو را انتخاب کرد. لوگوی آدیداس از بین ۱۰۰ ایده انتخاب شد و هنوز همان سه خط معروف را شامل می‌شود. همچنین لوگو شامل سه شکل پر مانند است که اشاره احترام آمیز به سرزمین آفریقا، آسیا، آمریکا و اروپاست.سه خط اتصال دهنده سه شکل نمادی از تنوع و گوناگونی است.

۱۹۹۷ - نخستین لوگوی آدیداس را یک متخصص خلاقیت به نام پیتر مور طراحی کرد. این لوگو را شرکت روی مجموعه متنوعی از وسایل ورزشی خود قرار داد.
۱۹۹۷ – نخستین لوگوی آدیداس را یک متخصص خلاقیت به نام پیتر مور طراحی کرد. این لوگو را شرکت روی مجموعه متنوعی از وسایل ورزشی خود قرار داد.
۲۰۰۵- سه خط اصلی ساده سازی شده و به پشت لوگو منتقل شد نمادی از کیفیت و رهبری. آدیداس حالا یک شرکت از گروه آدیداس بود که برندهای دیگر شامل ریباک Reebok و TaylorMade را هم در کنار خود داشت
۲۰۰۵- سه خط اصلی ساده سازی شده و به پشت لوگو منتقل شد نمادی از کیفیت و رهبری. آدیداس حالا یک شرکت از گروه آدیداس بود که برندهای دیگر شامل ریباک Reebok و TaylorMade را هم در کنار خود داشت

۱۲- کوکاکولا

 

کوکاکولا را به عنوان خلاصه و نمادی از برندینگ می‌شناسند اما همین لوگوی بسیار مشهور قواعده بسیاری را شکسته است. نوشته دست نویسی که حالا بیش از ۱۳۰ سال قدمت دارد.

۱۸۸۶ - نوشیدنی کوکاکولا در این سال توسط دکتر جان پمبرتون بنیان گذاشته شد. ابتدا در داروخانه‌ها به فروش می‌رسید.
۱۸۸۶ – نوشیدنی کوکاکولا در این سال توسط دکتر جان پمبرتون بنیان گذاشته شد. اما نام کوکاکولا را فرانک رابینسون بر آن نهاد و ابتدا در داروخانه‌ها به فروش می‌رسید.
۱۸۸۷ - رابینسون ابتدا کوکاکولا را با خط خودش نوشت با فرمتی قدیمی و در سال برای نخستین بار ثبت شد.
۱۸۸۷ – رابینسون ابتدا کوکاکولا را با خط خودش نوشت با فرمتی قدیمی و در سال برای نخستین بار ثبت شد.
لوگوی کوکاکولا
1890
۱۸۹۳
۱۸۹۸
۱۸۹۸
از ۱۹۰۳ تا ۱۹۱۵
به ترتیب از بالا از ۱۹۵۸ تا ۲۰۰۷

۱۱ – سی بی اس CBC

در سال ۲۰۱۱ شبکه تلویزونی سی بی اس شصتمین سال لوگوی چشم دار خودش را  جشن گرفت و این یکی از مهمترین وجه تفاوت این لوگوست. تنها یکسال بعد از افتتاح آن دیزانیری به نام ویلیام گلدن پیشنهاد چنین چیزی را به شبکه داد.

از ۱۹۵۱ تا ۱۹۹۲

۱۰  -من عاشق نیویورکم I Love New York

لوگوی من عاشق نیویورکم یا من قلب نیویورک.  در سال ۱۹۷۷ توسط دیزاینری به نام میلتون گلسر طراحی شد. او این لوگو را برای وزارت بازرگانی آمریکا و برای پشت تاکسی‌های نیویورک طراحی کرد. او برای این لوگو هیچ پولی دریافت نکرد.

میلتون گلسر Milton Glaser طراح لوگوی من نیویورک را دوست دارم
میلتون گلسر طراح لوگوی I Love Newyork در استودیوی خود
این مطلب جالب را از دست ندهید: اوبر و لوگوی جدیدش

۹ – آی بی ام

 

وقتی آی بی ام در سال ۱۹۵۰ به دنبال توسعه و مدرن‌سازی برند خود افتاد مشاور دیزاینی به نام الیوت نویز را که در موزه هنر نیویورک کار می‌کرد به کار گرفت. او اشخاص مشهوری در حوزه دیزاین را به این شرکت متصل کرد از جمله پاول راند که هویت بصری آی بی ام را در سال ۱۹۵۶ شکل داد. این کار در سال ۱۹۷۲ دوباره انجام گرفت.

لوگوهای آی بی ام به ترتیب از بالا ۱۸۸۸ ، ۱۸۹۱ ، ۱۹۱۱ و ۱۹۲۴
لوگوهای آی بی ام به ترتیب از بالا ۱۸۸۸ ، ۱۸۹۱ ، ۱۹۱۱ و ۱۹۲۴
لوگوی آی بی ام به ترتیب از بالا ۱۹۴۶ ، ۱۹۵۶ و ۱۹۷۲
به ترتیب از بالا ۱۹۴۶ ، ۱۹۵۶ و ۱۹۷۲
این مطلب را از دست ندهید: چرا فیسبوک لوگوی خود را تغییر داد؟

۸ – متروی لندن

لوگوی متروی لندن

لوگوی متروی لندن

۷- صلیب سرخ

یک نشان ساده اما بسیار قدرتمند نشان صلیب سرخ جهانی است.

۵- اپل

لوگوی اپل

یکی از قدرتمندترین و ماندگارترین لوگوهای تاریخ بی شک از آن اپل است.

لوگوی اپل به تدریج از بالا ۱۹۹۸ ، ۲۰۰۱ و ۲۰۰۷

۳- نایک

یکی از ساده‌ترین و شناخته‌شده‌ترین لوگوهای جهان که شکل بسیار ساده‌ای اجرا شده است. خانم کارلیون دیویدسون وقتی در سال ۱۹۷۱آن را طراحی کرد فقط ۳۵ دلار دستمزد دریافت کرد. اما در سال ۱۹۸۳ فیلیپ نایت بنیانگذار نایک یک حلقه طلا با الماسی به شکل نایک و همچنین سهام شرکت نایک به او اهدا کرد. لوگوی نایک را قطعا به خاطر مجموعه قابلیت‌های آن باید یکی از بهترین ۵۰ لوگوی برتر تاریخ دانست.

در همین رابطه بخوانید: چرا لوگوی اینستاگرام تغییر کرد؟

۲- شل Shell

ریموند لوی دیزاینر فرانسوی نخستین بار لوگوی مدرن شل را طراحی کرد. هدف او طراحی نشانی برای این شرکت بود که در عین سادگی از راه دور قابل مشاهده باشد به خصوص در جاده‌ها.

لوگوی شرکت شل
لوگوی شرکت شل ، تصویر بالا ۱۹۰۱ و پایین ۱۹۰۴
لوگوی شل ، بالا ۱۹۰۹ پایین ۱۹۳۰
لوگوی شل ، بالا ۱۹۰۹ پایین ۱۹۳۰
لوگوی شل ۱۹۴۸ بالا و ۱۹۵۵ پایین
لوگوی شل ۱۹۴۸ بالا و ۱۹۵۵ پایین

۱- فدکس FedEx

لوگوی فدکس fedex

لوگوی جدید فدکس در سال ۱۹۷۴ طراحی شده یکی از بهترین لوگوهای تاریخ طراحی است. این لوگو را حالا روی ۶۰۰هواپیما و ۳۰ هزار خودرو حمل و نقل کالا می‌توان دید و سالهاست به دلیل طراحی ساده و قدرتمند به خوبی دیده و خوانده می‌شود.

 

منبع
FUTURE

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا