اپلموبایل

کدامیک از قطعات آیفون SE را می توان با قطعات آیفون 8 جابجا کرد؟

چندی پیش یکی از کاربران چینی، ویدیویی را از کالبدشکافی آیفون SE و آیفون 8 منتشر و به شباهت‌های میان این دو دستگاه اشاره کرد. حال وب‌سایت iFixit با انتشار گزارشی نشان داد که چه قطعاتی از آیفون SE را می‌توان با قطعات آیفون 8 جابجا کرد.

در این گزارش آمده است که دوربین‌ها، درگاه سیمکارت، موتور Taptic و نمایشگر آیفون SE را می‌توان با همین قطعات در آیفون 8 تعویض کرد. ناگفته نماند که با جابجایی نمایشگر، قابلیت ترو تون در آیفون SE حذف خواهد کرد که البته این مشکل با کمک یک برنامه‌نویس نمایشگر حل خواهد شد.

طبق جزییاتی که در این گزارش آمده، اگرچه شباهت زیادی میان قطعات این دو گوشی وجود دارد، اما نمی‌توان آن‌ها را با یکدیگر جابجا کرد. برای نمونه، دکمه هوم قابل جابجاشدن نیست و iFixit پیشنهاد می‌دهد از دکمه‌های هوم موجود در بازار استفاده و یا به تعمیرگاه اپل مراجعه کرد.

همچنین، باتری مورد استفاده در آیفون SE و آیفون 8 بسیار شبیه به هم هستند اما در این گزارش آمده که کانکتور مدار منطقی باتری آیفون SE با آیفون 8 متفاوت است و نمی‌توان این دو قطعه را جابجا کرد. وب‌سایت iFixit اعلام کرده که بسیاری از قطعات مورد استفاده در آیفون SE در آیفون 8 نیز وجود داشته و از این رو، در صورت بروز مشکل، تعمیرکاران می‌توانند از قطعاتی که قبلا در اختیار داشتند استفاده کنند.

کدام قطعات آیفون SE و آیفون 8 را می‌توان در این دو گوشی جابجا کرد؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا