گوگل

چرا باید منتظر گوشی پیکسل 4a گوگل بود؟

رونمایی از مدل 2020 آیفون SE، اگرچه برای بسیاری از طرفداران گوشی‌ها‌ی هوشمند اتفاقی خوشایند بود اما چیزی جز ترس و تردید نسبت به آینده را برای شرکتی همچون گوگل که این روزها در تدارک رونمایی و عرضه گوشی جدید خود یعنی پیکسل 4a است، به دنبال نداشت.

این گوشی همچنین رقیبی تازه‌نفس و البته پرطرفدار برای دو گوشی جدید وان پلاس و گلکسی اس10 لایت سامسونگ نیز به شمار می‌رود که اخیرا فروش آن در بازار آغاز شده است. اپل همچنین قیمت آیفون SE جدید خود را بسیار پایین در نظر گرفته و آن را به یکی از گزینه‌ها‌ی مقرون‌ به‌صرفه بازار تبدیل کرده است.

شاید عجیب باشد اما در فروم‌ها‌ و انجمن‌ها‌ی پیکسل و اندروید که کاربران حضور دارند و به بحث تبادل‌نظر می‌پردازند، حتی از برخی از طرفداران برند پیکسل نیز نسبت به خرید مدل 2020 آیفون SE ابزار تمایل و اعلام کرده‌اند که به دلیل قیمت مناسب این گوشی، قصد مهاجرت به اکوسیستم اپل را دارند.

در واقع، حصاری که اپل سال‌ها‌ بواسطه قیمت بالای محصولات، دور خود کشیده بود، اکنون و با عرضه آیفون SE جدید برداشته شده است. اما این بدین معنی نیست که همه چیز برای گوشی جدید گوگل یعنی پیکسل 4a تمام شده است. به عبارتی دیگر، گوشی‌ها‌ی سری پیکسل گوگل، دارای نقاط قوتی هستند که آن‌ها‌ را از دیگر محصولات متمایز می‌کند و این رویه قطعا در خصوص پیکسل 4a نیز صدق خواهد کرد.

یکی از این موارد، کاهش قیمت تدریجی گوشی‌ها‌ی سری پیکسل است به نحوی  که هر چند وقت یکبار، جدای از آنچه خرده‌فروش‌ها‌ به کاربران تخفیف می‌دهند، شرکت گوگل نیز رسما قیمت محصولات خود را تقلیل می‌دهد؛ اقدامی‌که به نظر می‌رسد با توجه به رقابتی که گوگل با رقیب سنتی خود یعنی اپل و گوشی آیفون SE در پیش خواهد داشت، در خصوص پیکسل 4a نیز به وقوع خواه پیوست و حتی به مرور، شاهد کاهش قیمت این گوشی در بازار خواهیم بود.

این در حالی است که اپل هرگز قیمتی را که برای محصولات خود در زمان رونمایی اعلام کرده، به اصطلاح نمی‌شکند و تا زمانی که محصول جدید آن خانواده عرضه نشود، گوشی مورد نظر با همان قیمت به فروش خواهد رفت.

از طرفی دیگر، گوگل در این سال‌ها‌ ثابت کرده که تمرکز ویژه‌ای را روی دوربین گوشی‌ها‌ی پیکسل خود معطوف می‌کند. امسال نیز به احتمال فراوان، پیکسل 4a مجهز به دوربینی پیشرفته‌تر به نسبت مدل 2020 آیفون SE عرضه خواهد شد.

اگرچه گوگل در سال گذشته، قابلیت Neural Core را که منجر به ارتقای کیفیت عکس‌ها‌ می‌شود، در مدل پیکسل 3a بکار نبرده اما این شرکت عنوان کرد که تجربه عکاسی با این گوشی تفاوت چندانی با مدل اصلی یعنی پیکسل 3 نخواهد شد. ادعایی که در عمل نیز به واقعیت تبدیل شد و کاربران می‌توانستند با پیکسل 3a، عکس‌ها‌ و ویدیوهای باکیفیتی را ثبت و ضبط کنند. بنابراین، حتی اگر در پیکسل 4a نیز قابلیت‌ها‌ی پیشرفته پیکسل 4 بکار نرود، اما می‌توان امیدوار بود که به دوربین پیشرفته مجهز خواهد بود که یک سروگردن از گوشی‌ها‌ی میان‌رده رقیب، بالاتر است.

از دیگر موارد قابل اشاره می‌توان به قابلیت‌ها‌ی مرتبط با دستیار صوتی اسیستنت اشاره کرد که قرار است در گوشی پیکسل 4a مورد استفاده قرار گیرند. اگر خاطرتان باشد در سال گذشته، پیکسل 4 به اپلیکیشن رکوردری مجهز بود که می‌توانست با کمک اسیستنت، هرآنچه را که ضبط می‌کند، به صورت خودکار پیاده کند و چند ویژگی دیگر که اگرچه شاید کوچک به نظر برسند، اما در کنار هم می‌توانند یک گوشی را از نمونه‌ها‌ی مشابه، متمایز کنند.

گوگل همچنین در طی سال‌ها‌ی اخیر، تمرکز خود را روی اضافه کردن قابلیت‌ها‌ی کاربردی و متنوع به گوشی‌ها‌ی سری پیکسل معطوف کرده که از جمله آن‌ها‌ می‌توان به ارائه سرویس‌ها‌یی همچون Duplex و قابلیت‌ها‌ی مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده اشاره کرد.

با این حال، اگرچه کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل در سال جاری میلادی به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شده و اطلاعات زیادی در خصوص این قابلیت‌ها‌ در دست نیست، اما شواهد حاکی از آن است که پیکسل 4a از جمله گوشی‌ها‌یی خواهد بود که برخی از این ویژگی‌ها‌ی جدید و متمایز را در خود جای خواهد داد.

همه این اقدامات از سوی شرکت‌ها‌ی تولیدکننده گوشی‌ها‌ی هوشمند نشان می‌دهد که بازار در این روزها، غیرمعمول و نامطمئن است و اگر شرکتی بخواهد حرفی برای گفتن داشته باشد، می‌بایست در وهله اول، قیمت محصولات خود را کاهش دهد. اپل، گوگل، سامسونگ، وان پلاس و چندین شرکت بزرگ و کوچک دیگر، با علم به این موضوع، بسیار هوشمندانه اقدام به عرضه مدل‌ها‌یی نسبتا ارزان‎‌قیمت به بازار کرده‌اند تا از این طریق بتوانند بخشی از افت فروش خود در طی ماه‌ها‌ی اخیر را جبران و کاربرانی را که این روزها بدلیل مشکلات اقتصادی، بیشتر به فکر جیب خود هستند، به سمت محصولات خود بکشانند.

در طی ماه‌ها‌ی پیش رو، بزرگانی همچون اپل، سامسونگ، گوگل، وان پلاس، سونی، ال‌جی، هواوی و شیائومی‌محصولات جدید خود را به بازار عرضه خواهند کرد و بدون تردید، شروع ویروس کرونا منجر به تغییر استراتژی و برنامه‌ها‌ی این شرکت‌ها‌ شده است.

منبع
Forbes

نوشته های مشابه

‫34 دیدگاه ها

  1. Быстрый онлайн займ на карту – это финансовая услуга, предоставляемая онлайн-платформами, которые обеспечивают оперативное оформление займов и перевод средств на банковские карты клиентов. Это современный способ получения финансовой помощи.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا