خودرو الکتریکی

خودروهای تسلا بزودی می‌توانند بصورت خودکار به‌ دنبال محل پارک بگردند

تسلا در حال کار روی قابلیتی جدید به نام Reverse Summon است که بعد از پیاده کردن راننده، امکان پیدا کردن خودکار محل پارک را به خودروهای این شرکت اضافه می‌کند.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا همواره تلاش می‌کند تا محصولات این شرکت را به عنوان تنها خودروهایی در جهان معرفی کند که بعد از خروج از پارکینگ، می‌توانند به لطف قابلیت‌های متنوع خود، از عهده انجام کارهای زیادی برآیند. به همین جهت، مهندسان این شرکت همواره بروزرسانی‌هایی نرم‌افزاری را که به ویژگی‌های پیشرفته جدید مجهزند برای خودروهای تلاش ارائه می‌دهند.

یکی از این ویژگی‌های جالب که چند ماهیست متخصصان تسلا را به خود مشغول کرده، Smart Summon نام دارد. به کمک این قابلیت، راننده می‌تواند خودروی خود را از راه دور روشن کرده و در نقطه‌ای که منتظر مانده، آن را فرابخواند.

این قابلیت می‌تواند در بسیاری از مواقع، بسیار کاربردی و مفید باشد اما ازآنجایی که فعلا در آغاز توسعه خود است، چند باگ یا بهتر بگوییم مشل نرم‌افزاری در آن مشاهده شده و طبق ویدیوهایی که اخیرا از سوی دارندگان خودروهای تسلا منتشر شده، آن‌ها نتوانستند آنچنان که انتظار می‌رفت از قابلیت Smart Summon برای فراخوانی خودروی خود استفاده کنند.

اما این مشکلات نه‌تنها تسلا را به دل کندن از قابلیت مذکور سوق نخواهد داد، بلکه حتی این شرکت این روزها در حال کار روی ویژگی جدیدی تحت عنوان Reverse Summon است. عملکرد این قابلیت به گونه‌ای است که قادر است بعد از پیاده کردن راننده، به صورت خودکار و بدون نیاز به کمک راننده، به دنبال محلی برای پارک بگردد.

به بیانی دیگر، این دو قابلیت را می‌توان مکمل یکدیگر دانست و طبق آنچه مدیرعامل تسلا اعلام کرده، این قابلیت بزودی از طریق ارائه یک بروزرسانی در اختیار دارندگان محصولات این شرکت قرار خواهد گرفت.

 

منبع: BGR

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا