ویروس کرونا

داروی «remdesivir» تا ۳ ماه آینده برای درمان کرونا به بازار می‌آید

مینو محرز – عضو کمیته کشوری مبارزه با بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت – در خصوص داروی جدید که احتمالا به عنوان درمان کرونا معرفی می‌شود گفت: داروی «رم دسیویر» (Remdesivir) که در گذشته برای درمان ابولا تولید شده بود، مراحل نهایی کارآزمایی بالینی را برای درمان کرونا طی می‌کند و احتمالا تا سه ماه آینده به عنوان داروی درمان کووید-۱۹ به بازار دنیا معرفی می شود.

این دارو توسط شرکت آمریکایی «Gilead» روی هزاران بیمار کرونایی با شرابط حاد تنفسی تست شده و نتایج به دست آمده از آزمایش این دارو در نقاط مختلف جهان نشان می‎دهد که «رم دسیویر» در روند بهبود بیماران مبتلا به گورنا تاثیر بسیار مثبتی دارد و تقریبا رد تمامی موارد توانسته منجر به بهبودی بیماران کووید-19 شود.

مینو محرز افزود: داروی remdesivir که قرار است برای درمان کرونا استفاده شود، یک داروی ضد ویروس و تولید یک شرکت آمریکایی است و در زمان شیوع بیماری کووید-19 در چین هم در درمان بیماران موثر بود. این دارو اکنون در اروپا و آمریکا تحت یک کارآزمایی وسیع برای درمان این بیماری است و نتیجه آن فوق العاده خوب بوده است. اکنون در مرحله سوم کارآزمایی بالینی برای درمان کووید ۱۹ است و فقط یک مرحله دیگر باقیمانده است.

وی افزود: نتیجه مراحل قبلی کارآزمایی بالینی این دارو با موفقیت طی شده است و احتمالا تا دو یا سه ماه آینده با گذراندن مرحله آخر کارآزمایی بالینی این دارو به عنوان داروی اختصاصی درمان کووید ۱۹ به بازار دنیا عرضه می شود.

محرز گفت: چین هم این دارو را در اختیار دارد و اگر تایید شود می توانیم این دارو را از چین تهیه کنیم. البته اکنون مقدار کمی از این دارو در کشور وجود دارد و در برخی مراکز درمانی ایران در بهبود بیماران کرونا موثر بوده است.

وی ادامه داد: سازمان بهداشت جهانی هم یک مطالعه بزرگ در چندین کشور اروپایی و آسیایی از جمله ایران درباره اثربخشی این دارو انجام می دهد. البته مطالعه وسیع آمریکا و اروپا در مورد این دارو یک مطالعه چند مرکزی و بزرگ است و نتیجه آن ارزشمند و قابل توجه خواهد بود.

عضو کمیته کشوری مبارزه با بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: این دارو چند سال پیش برای درمان ابولا تولید شد و بعد کنار گذاشته شد اما بعد از شیوع کرونا آمریکا این دارو را به چین داد و مشخص شد که در درمان این بیماری موثر است.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام ودرود بر خانم دکتر محرز
    اطلاع دارید که ولایتی با این دارو
    رم دسیویر از کرونا سقط نشد و دارو دسته وی در مسیح که 1 اسفند 52 کرونا مثبت داشتند وبرای انتخابات از دولت و وزیر هم پنهان کردند از داروی فاویپیراویر جهت شانتاژ و تهیه مقاله بر روی دیگر بیماران استفاده کردتد که لیسانس دارو را در صورت موفقیت برای خود بگیرند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا