تکنولوژیگوگل

آپدیت جدید ویز با اطلاعات مرتبط با ویروس کرونا

اگرچه اطلاعات حاصل از نقشه‌ها و مسیریابی نرم‌افزار ویز (Waze) حاکی از آن است که رانندگی در این روزها به حداقل رسیده و بسیاری از افراد خانه‌نشین شده‌اند، اما مهندسان ویز، این اپلیکیشن را با اطلاعات جدید مربوط به ویروس کرونا آپدیت کرده‌اند.

این اپلیکیشن که تحت مالکیت گوگل قرار دارد، بروزرسانی جدید خود را برای آن دسته از کاربرانی ارائه داده که به دنبال کسب اطلاعات در خصوص وضعیت جاده‌‌ها و احتمال مسدود بودن آن‌ها هستند تا در مسیر بازگشت به خانه‌هایشان به مشکل برنخورند.

تیم ویز با کمک اطلاعاتی گردآوری‌شده از شرکای خود که در قالب برنامه‌‌هایی همچون Volunteer Communities و Waze for Cities با آن‌‌ها همکاری دارد، این آپدیت جدید را که شامل اطلاعات مرتبط با ویروس کرونا و همچنین وضعیت موقعیت‌‌های مختلف است، به نقشه خود اضافه کرده است.

این گروه‌‌ها یا بهتر بگوییم تیم‌‌های کمکی ویز، در مواقع بحرانی به کمک این اپلیکیشن ‌‌می‌آیند و اطلاعات دقیق و مفیدی را در خصوص مسدود بودن جاده‌‌ها، مناطق عبور ممنوع و غیره در اختیار مهندسان ویز قرار ‌‌می‌دهند و به نقشه ویز اضافه ‌‌می‌شوند.

در آپدیت جدید ویز ، این برنامه همچنین به قابلیت جدیدی مجهز شده که بر مبنای آن ‌‌می‌تواند محل‌‌های فروش مواد غذایی و دیگر اقلام ضروری را که در نزدیکی افراد واقع شده‌اند، نمایش دهد. علاوه بر این، ویز با سازمان‌‌هایی همچون WhyHunger و No Kids Hungry وارد همکاری شده و اطلاعات مربوط به مراکز توزیع غذا را به نقشه خود اضافه کرده است.

برای نهادهای دولتی نیز این امکان فراهم شده تا اطلاعاتی را که در مورد ویروس کرونا در اختیار دارند، در وب‌سایت این اپلیکیشن ثبت کنند و اطلاعات مربوط به مسدود بودن جاده‌‌ها، محل‌‌های تست‌گیری، مراکز توزیع غذا و دیگر اطلاعات ضروری را برای کمک به مردم خود ارائه دهند.

منبع
انگجت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا