اپل

سهم 44 درصدی آی او اس از دستگاه‌های فعال شده سه ماه اخیر در آمریکا

به گزارش گروه تحقیقاتی CIRP، پلتفرم آی او اس اپل توانست در سه ماهه نخست سال جاری میلادی، 44 درصد از مجموع پلتفرم های فعالسازی شده در آمریکا را به خود اختصاص دهد.

اپل و گوگل، سهم بالایی از بازار پلتفرم گوشی‌های هوشمند در جهان را از آن خود کرده‌اند و طبق گزارشی که به تازگی منتشر شده، سهم اپل از میزان فعالسازی پلتفرم آی او اس در سه ماهه منتهی به ماه مارس حدود 44 درصد و اندروید نیز 55 درصد عنوان شده است.

جان لویتز، از بنیانگذاران CIRP در این رابطه می‌گوید: سهم بازار سیستم عامل‌ها در آمریکا، در طی سال‌های اخیر در نوسان بوده است. در این بین، اگرچه سهم اندروید بیشتر بوده اما این اختلاف چندان زیاد نبوده است.

بنابر گزارش مذکور، 89 درصد از کاربران اندروید و 91 درصد از کاربران آی او اس در سه ماهه منتهی به پایان ماه مارس، همچنان به پلتفرم‌هایی که تاکنون استفاده می‌کردند، وفادار بودند. در مجموع می‌توان گفت که نوسانات در این زمینه، بسیار کم است چراکه اغلب کاربران اندروید و آی او اس تمایل چندانی به تجربه پلتفرمی‌دیگر ندارند.

مایک لوین، از دیگر پژوهشگران CIRP می‌گوید: وفاداری به سیستم عامل‌ها در سطح بسیار بالایی قرار دارد. در طی چهار سال اخیر، حدود 90 درصد از فعالسازی گوشی‌های هوشمند جدید با همان پلتفرمی‌بوده که پیشتر توسط کاربر مورد استفاده قرار می‌گرفته است. علی‌رغم تلاش‌های اپل برای جلب توجه کاربران اندروید و تلاش‌های تولیدکنندگان اندروید برای ترغیب کاربران آی او اس به استفاده از دستگاه‌های خود، تغییر چندانی را در این زمینه شاهد نبودیم.

این مرکز تحقیقاتی در گزارش خود آورد که با توجه به شیوع کرونا در آمریکا، شرکت‌های گوگل و اپل می‌بایست از طریق تولید اپلیکیشن‌هایی مرتبط با ردیابی ویروس کرونا، به نهادها و مراکز درمانی در مقابله با این بیماری کمک کنند.

خوشبختانه این دو شرکت، اقداماتی را نیز در این زمینه انجام داده‌اند و علاوه بر توسعه APIهای ویژه، تغییراتی را در پلتفرم‌های خود اعمال کرده‌اند که امکان ردیابی گسترش ویروس کرونا از طریق ارتباط بلوتوثی را فراهم می‌کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا