تکنولوژیموبایل

این گوشی‌ها ظرف چند روز تا چند ماه آینده عرضه می‌شوند

علی‌رغم مشکلاتی که این روزها کشورهای جهان در مقابله با ویروس کرونا با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند اما تغییری را در برنامه‌ریزی‌های زمان عرضه محصولات خود ایجاد نکرده‌اند و طی چند ماه آینده شاهد ورود این اسمارت‌فون‌ها به بازار خواهیم بود

شرکت‌های بزرگی همانند سامسونگ و اپل که پس از تعطیلی چند روزه و متوقف شدن روند تولید، اکنون عزم خود را برای عرضه به موقع محصولاتشان جزم کرده‌اند. با این حال، طبق گزارش‌های رسمی، عرضه گوشی‌های هوشمند در ماه فوریه با افتی 38 درصدی به نسبت مدت زمان مشابه سال گذشته همراه بود.

در این میان، ویروس کرونا به عنوان عامل اصلی این افت فروش معرفی شده است. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به گوشی‌های مورد انتظار طی چند ماه آتی.

سامسونگ گلکسی فولد 2 – Samsung Galaxy Fold 2

سامسونگ قویا معتقد است که آینده از آنِ گوشی‌های مجهز به نمایشگرهای تاشو خواهد بود. این شرکت سالهاست که در زمینه توسعه نمایشگرهای تاشو کار می‌کند و در فوریه 2019 نیز از اولین محصول خود تحت عنوان گلکسی فولد رونمایی کرد.

این گوشی از دو نمایشگر بهره می‌برد و با باز شدن، می‌توان از آن همانند یک تبلت استفاده کرد. اگرچه این گوشی در همان روزهای نخست، توجهات را به خود جلب کرد اما طولی نکشید که مشکلات این نمایشگر، دردسرهایی را برای چشم بادامی‌ها بوجود آورد.

سامسونگ گلکسی فولد

این مشکلات سبب شد تا سامسونگ عرضه این گوشی 1980 دلار را حدود 5 ماه به تعویق بیاندازد. با این حال، نسل دوم این گوشی تاشو  تحت عنوان گلکسی فولد 2 بزودی رونمایی خواهد شد و به گفته سامسونگ، خبری از اشکالات مدل اولی در این نسخه خواهد بود.

متاسفانه هنوز اطلاعاتی در خصوص زمان دقیق عرضه این گوشی منتشر نشده اما شواهد حاکی از آن است که در روزهای نخست نیمه دوم امسال، شاهد عرضه گلکسی فولد 2 به بازار گوشی‌های هوشمند خواهیم بود.

سری هواوی پی40 – Huawei P40 Series

سری هواوی پی40 از سه گوشی تشکیل می‌شود که شامل پی40، پی40 پرو و پی40 پرو پلاس می‌شوند. پی40 پرو پلاس اولین گوشی در جهان به حساب می‌آید که از قابلیت قابلیت زوم اپیتکال 10 برابری بهره می‌برد و قادر است حتی در محیط‌هایی با نور کم نیز، تصاویری با کیفیت بالا را به ارمغان آورد.

سری هواوی پی40

از دیگر ویژگی‌های بارز این مدل می‌توان به نمایشگر بدون حاشیه آن اشاره کرد که زیبایی‌های ظاهری دستگاه را دوچندان می‌کند. طبق آخرین گزارش‌ها، این گوشی‌ها در ماه ژوئن یعنی حدود سه ماه دیگر روانه بازار خواهند شد.

گلکسی نوت 20 – Galaxy Note 20

همه ساله سرنوشت گوشی‌های گلکسی نوت سامسونگ، در‌هاله‌ای از ابهام قرار دارد. این گوشی جدید و البته پرطرفدار، قرار است در ماه آگوست قدم به دنیای ما انسان‌ها بگذارد. البته برخی منابع خبری نیز معرفی این گوشی یک ماه زودتر یعنی در ماه ژوئیه خبر داده‌اند که البته هنوز هیچ یکی از این دو زمان، از سوی سامسونگ تایید نشده‌اند.

گلکسی نوت 20

در این میان، نگرانی‌هایی نیز در رابطه به همه‌گیری ویروس کرونا و احتمال تعویق زمان عرضه این گوشی مطرح شده است. این احتمال نیز وجود دارد که سامسونگ امسال، مراسم رونمایی از این گوشی را بدون حضور علاقمندان و اصحاب رسانه و به صورت آنلاین برگزار کند.

گفته می‌شود که بسیاری از قابلیت‌های اصلی گلکسی اس20 در دل گلکسی نوت 20 نیز بکار خواهد رفت که از جمله مهم‌ترین این موارد می‌توان به پشتیبانی از فناوری 5G، دوربین پیشرفته و نمایشگر سریع مجهز به نرخ رفرش 120 هرتزی اشاره کرد.

شیائومی‌می‌10 و می‌10 پرو – Xiaomi Mi 10, Mi 10 Pro

اگر خاطرتان باشد، شیائومی‌در جریان مراسمی‌آنلاین در کشور چین و در تاریخ 13 فوریه، از گوشی‌های جدید می‌10 و می‌10 پرو خود پرده برداشت و عرضه آن نیز در این کشور از 27 ماه مارس یعنی چند روز قبل، آغاز شد.

شیائومی‌می‌10 و می‌10 پرو

هر دو گوشی از سنسور دوربین 108 مگاپیکسلی بهره می‌برند که پیش از این در گوشی می‌نوت 10 بکار رفته بود و با همکاری شرکت سامسونگ تولید شده بود. مهندسان شیائومی‌از مشخصات سخت‌افزاری رده‌بالایی در این دو گوشی بهره برده‌اند که شامل پردازنده اسنپدراگون 865، نمایشگر 90 هرتزی، باتری 4500 میلی‌آمپری و پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 30 واتی می‌شوند.

به گفته این شرکت چینی، می‌10 و می‌10 پرو از ماه جاری میلادی در کشورهای اروپایی عرضه خواهد شد. قیمت پایه می‌10 برابر با 799 یورو و قیمت پایه می‌10 پرو برابر با 99 دلار تعیین شده است.

گوگل پیکسل 4A و 4A ایکس ال – Google Pixel 4A and 4A XL

گوگل پیکسل 4A و 4A ایکس ال

گوگل در سال 2019 از دو گوشی مقرون به صرفه به نام‌های پیکسل 3A و 3A  ایکس ال برای طرفداران برند خود رونمایی کرد. حال نسل جدید این دو گوشی قرار است طی چند هفته آتی معرفی شوند. این دو گوشی تحت عنوان پیکسل 4A و 4A ایکس ال شناخته می‌شوند و گفته می‌شود با قیمت پایه 399 دلار برای مدل نخستف به دست خریداران خواهند رسید.

ردمی‌نوت 9اس – Redmi Note 9S

در اواخر ماه مارس امسال، برند زیرمجموعه شیائومی‌یعنی ردمی، از گوشی جدید خود به نام ردمی‌نوت 9اس پرده برداشت. محصولی که اگرچه از مشخصاتی قدرتمند بهره می‌برد، اما با قیمت مناسبی به فروش خواهد رفت. مدل قبلی متعلق به این خانواده یعنی ردمی‌نوت 8 به عنوان پرفروش‌ترین گوشی در اواخر سال 2019 انتخاب شد.

اما عضو جدید این خانواده یعنی ردمی‌نوت 9اس به باتری بزرگ 5020 میلی‌آمپری مجهز خواهد بود که در مقایسه با باتری 5000 میلی‌آمپری گلکسی اس20 اولترا، 20 میلی‌آمپری ظرفیت بیشتری را برای نگهداری شارژ در خود جای داده است.

ردمی‌نوت 9اس

از دیگر ویژگی‌های بارز این گوشی نیز می‌توان به دوربین سلفی ردمی‌نوت 9اس اشاره کرد که برای اولین بار در میان گوشی‌های هوشمند، در زیر صفحه نمایش تعبیه شده است. در قسمت پشتی بدنه نیز شاهد بکارگیری دوربینی چهارگانه هستیم. مدل پایه این گوشی مجهز به حافظه رم 4 گیگابایتی، فضای داخلی 64 گیگابایتی و با قیمت 215 دلار به فروش خواهد رسید. این گوشی در آینده بسیار نزدیک به بازارهای جهانی عرضه خواهد شد.

وان پلاس 8 و 8 پرو – OnePlus 8 and 8 Pro

وان پلاس چندی پیش اعلام کرد که نسل جدید گوشی‌هایی پرچمدار خود را از 14 آوریل یعنی چند روز آینده رونمایی و به بازار عرضه خواهد کرد. مراسم رونمایی از این دو گوشی به صورت دیجیتالی برگزار خواهد شد و به احتمال زیاد تحت عنوان وان پلاس 8 و وان پلاس 8 پرو نامگذاری خواهند شد.

وان پلاس 8 و 8 پرو

این دو گوشی به فناوری 5G و نمایشگر 120 هرتزی مجهز خواهند بود. البته برخی منابع خبری نیز از احتمال معرفی نسخه ارزان‌قیمت این دو گوشی تحت عنوان وان پلاس 8 نیز خبر داده‌اند که هنوز واکنشی را از سوی شرکت وان پلاس به دنبال نداشته است.

اپل آیفون SE – Apple iPhone SE

اپل آیفون SE – Apple iPhone SE

انتظار می‌رود که اپل در ماه آوریل از نسل جدید گوشی مقرون به صرفه خود رونمایی کرد. این گوشی احتمالا اولین آیفون از پنج آیفونی خواهد بود که امسال اپل، رونمایی از آن‌ها را در سر می‌پروراند. این گوشی که به احتمال بسیار زیاد با نام آیفون SE 2020 معرفی خواهد شد، با قیمت تقریبی 399 دلار عرضه خواهد شد. از آنجایی که شیوع کرونا برگزاری مراسم با حضور علاقمندان را منتفی می‌کند، بعید نیست طی چند روز و یا هفته آتی شاهد رونمایی آنلاین این گوشی باشیم.

اپل آیفون 12 – Apple iPhone 12

اگرچه اپل هنوز نام دقیق گوشی‌های جدید آیفون خود را اعلام نکرده، اما در اخبار از این مدل‌های به عنوان آیفون 12، آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس نام برده می‌شود.

اپل آیفون 12

این گوشی‌ها طبق رویه، در ماه سپتامبر رونمایی خواهند شد اما با توجه به گسترش کرونا در چین و تعطیلی برخی از کارخانه‌های اپل، شایعاتی در خصوص تعویق چند ماهه عرضه این سری از گوشی‌ها به گوش می‌رسد. با این حال، اپل هنوز واکنشی را در این خصوص از خود نشان نداده و فعلا می‌توان گفت که در سپتامبر 2020 شاهد ورود این محصولات به بازار خواهیم بود.

موتو جی استایلوس – Moto G Stylus

در ماه فوریه، موتورولا از دو گوشی جدید اما ارزان‌قیمت به نام‌های موتو جی استایلوس و موتو جی پاور رونمایی کرد. هر دو گوشی به نمایشگر 6.4 اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی مجهز شده‌اند و از پردازنده اسنپدراگون 665، رم 4 گیگابایتی و اندروید 10 بهره می‌برند.

موتو جی استایلوس

همانطور که از اسم این گوشی پیداست، موتورولا آن را به یک قلم استایلوس مجهز کرده که عملکردی شبیه به گلکسی نوت 10 و یا ال‌جی استایلو را برای این دستگاه به ارمغان می‌آورد. در قسمت پشتی موتو جی استایلوس از دوربین سه گانه مجهز به سنسورهای 48 مگاپیکسلی اصلی، 16 مگاپیکسلی اولتراواید اکشن و سنسور میکرو استفاده شده است. این گوشی طی یکی دو ماه آینده و با قیمت 300 دلار عرضه خواهد شد.

موتو جی پاور – Moto G Power

تفاوت‌هایی میان موتو جی پاور با مدل قبل وجود دارد که از جمله بارز‌ترین آن‌ها مجهز بودن این دستگاه به باتری بزرگ 5000 میلی‌آمپری است. به گفته موتورولا، کاربران می‌توانند با یک بار شارژ، تا سه روز از وصل کردن دستگاه به شارژر بی‌نیاز شوند.

موتو جی پاور

همچنین این گوشی با قیمت 250 دلار به فروش خواهد رفت. دوربین اصلی موتو جی پاور نیز از دوربین سه گانه مجهز به سنسورهای 16 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی اولتراواید و حسگر ماکرو بهره می‌برد. این گوشی نیز طی یکی دو ماه آینده به دست خریداران خواهد رسید.

 Sony Experia 1 ii

سونی در ماه فوریه امسال، از این گوشی و البته مدل دیگری به نام اکسپریا پرو رونمایی کرد. این محصول از نمایشگر 6.5 اینجی 4K اولد، پردازنده اسنپدراگون 865، باتری 4000 میلی‌آمپری مجهز به سیستم شارژ وایرلس، رم 8 گیگابایتی و حافظه 256 گیگابایتی بهره می‌برد.

موتو جی پاور

در قسمت پشتی بدنه شاهد بکارگیری دوربین سه گانه هستیم که یک لنز 16 میلیمتری، یک لنز 24 میلیمتری و یک لنز 70 میلیمتری را در خود جای داده است. این گوشی احتمالا طی یک ماه آینده روانه بازار خواهد شد.

سونی اکسپریا پرو – Sony Xperia Pro

سونی در این گوشی از نمایشگر 6.5 اینچی با رزولوشن 4K و نسبت ابعاد 21:9 استفاده کرده که می‌تواند تصویری با وضوح و کیفیت بالا را پیش روی چشمان کاربر به نمایش درآورد. از دیگرمشخصات این گوشی می‌توان به پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 865، رم 8 گیگابایتی و حافظه 512 گیگابایتی اشاره کرد.

سونی اکسپریا پرو

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا