گوگلویروس کرونا

کمک 800 میلیون دلاری گوگل برای مقابله با کرونا

شرکت گوگل از تصمیم خود برای اختصاص کمک 800 میلیون دلاری به مراکز درمانی و بهداشتی خبر داد و نام خود را به جمع شرکت‌هایی فناوری که برای مقابله با کرونا ، گام‌های موثری را برداشته‌اند، اضافه کرد.

ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل در این خصوص اعلام کرد که از این مبلغ، 250 میلیون دلار را در قالب تبلیغات رایگان به سازمان جهانی بهداشت و 340 میلیون دلار را به کسب و کارهای خُرد اختصاص خواهد داد. همچنین 20 میلیون دلار اعتبار نیز به محققان و تیم‌های تحقیقاتی که در زمینه مقابله با این ویروس، فعالیت می‌کنند تعلق خواهد گرفت تا بتوانند از خدمات رایانش ابری این شرکت استفاده نمایند.

گوگل در زمینه کمک برای مقابله با کرونا همچنین اعلام کرد که اخیرا با شرکت‌های فعال در زمینه تولید ماسک وارد همکاری شده و در کنار هم قصد دارند تا طی هفته‌های آتی، چیزی حدود 2 تا 3 میلیون ماسک را تولید و در اختیار مراکز درمانی و همچنین مردم قرار دهند.

شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان، بسیاری از کشورها را به خود درگیر و میلیون‌ها انسان را خانه‌نشین و ضربه بزرگی به کسب و کارها وارد کرده است. شرکت‌های بزرگ عرصه فناوری نیز از این آسیب در امان نبودند و علاوه بر توقف فعالیت و به حداقل رسیدن فعالیت کارخانه‌ها، میزان فروش محصولات این شرکت‌ها نیز به با افت شدیدی همراه بوده است. از این رو، اقداماتی از این دست می‌تواند کمک بزرگی به کاهش سرعت سرایت و مقابله با ویروس کرونا و به دنبال آن، بهبود شرایط باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا