خودرو

خودروی اسپرت جنسیس G80 مدل 2021 رسما معرفی شد

بالاخره هفته‌ها انتظار علاقمندان به صنعت خودرو به سر آمد و جنسیس از جدیدترین عضو خانواده خود تحت عنوان جنسیس G80 مدل 2021 به طور کامل رونمایی و مشخصات فنی آن را اعلام کرد.

محصولی که از ظاهری اسپرت‌تر به نسبت قبل بهره می‌برد و به گفته جنسیس، قرار است در نیمه دوم سال جاری میلادی روانه خیابان‌های آمریکا شود. این خودرو به گونه‌ای مهندسی شده که شباهت زیادی به شاسی‌بلند جدیدی که اخیرا با نام GV80 معرفی‌شده دارد.

در G80 مدل 2021 از موتور توربوشارژر شده استفاده شده و خریداران می‌توانند از میان نسخه مجهز به پیشرانه 2.5 لیتری توربو I4 با توان 300 اسب بخار و گشتاور 421 نیوتن‌متر و نسخه مجهز به موتور 3.5 لیتری توربو V6 با توان 375 اسب بخار و گشتاوری معادل 530 اسب بخار، یکی را انتخاب نمایند. برای G80 مدل 2021 همچنین نسخه سومی‌نیز درنظر گرفته شده که از موتور توربودیزل 210 اسب بخاری بهره می‌برد.

به گفته شرکت سازنده، جنسیس G80 مدل 2021 در دو مدل چهار چرخ متحرک و دیفرانسیل عقب عرضه خواهد شد. همچنین این محصول از فنانوری‌های کمک‌راننده نیز بعره می‌برد که از جمله آن‌ها می‌تواند به کروز کنترل Adaptive اشاره کرد. این فناوری قادر است عادت رانندگی کاربر را یاد گرفته و مطابق با آن، کیفیت رانندگی را تنظیم کند.

هشدار تصادف با خودروی یا مانع جلویی و نمایش نقاط کور راننده از دیگر ویژگی‌های بکاررفته در جنسیس G80 مدل 2021 است. از دیگر قابلیت‌های تعبیه شده در این خودرو، Highway Driving Assist نام دارد که در بزرگراه‌ها به کمک راننده می‌آید. این ویژگی در کنار قابلیت هشدار خروج از لاین و همچنین تغییر لاین می‌تواند تجربه سفر راحت‌تر و ایمن‌تری را برای رانندگان به ارمغان آورد.

در خصوص فضای داخل کابین G80 مدل 2021 نیز باید گفت که این قسمت نیز با الهام از طراحی مدل GV80 ساخته شده است که زیبایی‌های خاص به خود را دارد. کابین این خودرو بسیار مدرن و امروزی طراحی شده که در کنار چرم آبی، نمایی خاص را به آن بخشیده است.

خودروی اسپرت جنسیس G80 مدل 2021 رسما معرفی شد

شرکت مادر جنسیس، یعنی هیوندای در طی سال‌های اخیر هزینه زیادی را در زمینه ارتقای فضای داخلی خودرو هزینه کرده که نتیجه این تلاش‌ها را می‌توانیم در G80 مدل 2021 مشاهده کنیم. در قسمت جلویی کابین، از یک نمایشگر 12.3 اینچی دیجیتالی به همراه یک سیستم اطلاعاتی-سرگرمی‌14.5 اینچی استفاده شده است. این نمایشگرهای لمسی از قابلیت دریافت بروزرسانی برخوردارند و از پلتفرم‌های اپل کارپلی و همچنین اندروید آتو پشتیبانی می‌کنند.

در نمای جلویی G80 مدل 2021 نیز همانند قبل، جلوپنجره بزرگ جنسیس را شاهدیم که پیشتر در مدل‌های G90 و GV80 نیز بکار رفته بود. چراغ‌های جلوی چهارگانه G90 در این خودرو نیز بکار رفته است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا