تکنولوژی

بهترین اپلیکیشن‌های رایگان آموزشی برای کودکان

با  شیوع روز افزون پاندمی کرونا ویروس، مدارس و مراکز آموزشی تقریبا در تمام شهرهای جهان بسته شدند و والدین نیز ناگهان با شرایط آموزش در خانه روبرو شدند. البته بسیاری از مدارس همچنان از راه دور سعی در حمایت از دانش آموزان خود دارند اما با این وجود گزینه‌های آموزشی زیادی در پلت فرم‌های گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها وجود دارد که نباید از انها غافل شد.

البته بسیار سخت است که بخواهیم به کودکان یا نوجوانان امروزی بگوییم که گوشی‌های هوشمند، قابلیت‌های خیلی بیشتری از تیک توک یا یوتیوب و یا بازی فورتنایت دارند. اما نکته مثبت اینجاست که برخی برنامه‌های آموزشی انقدر جذاب و جالب هستند که بتوانند بچه‌ها را به خود جلب کنند. در ادامه می‌خواهیم چند اپلیکیشن برتر رایگان را معرفی کنیم که در حوزه آموزش کودکان و بچه‌ها محبوب هستند.

CBeebies

سنین بین 6 تا 12 سال

طی هفته‌های گذشته، تعداد کاربران برنامه‌های مختلف CBeebies شرکت بی بی سی افزایش زیادی داشته که خوب دلیل واضحی دارد: این برنامه‌ها خیلی جذاب هستند و در شرایط کنونی کاربرد زیادی دارند. در بین این مجموعه، به صورت خاص تمرکز بیشتری به روی بازی‌های آموزشی دارد. بازی‌هایی که همگی به برنامه‌ها و شخصیت‌هایی شبکه تلویزیونی CBeebies مرتبط هستند.

Khan Academy Kids

برای بچه ها در تمامی سنین

برنام Khan Academy Kids یک اپلیکیشن با قسمت‌های مختلف آموزشی است که برای تمام سنین کاربرد دارد. اما یکی از قسمت‌های این مجوعه، به صورت اختصاصی برای کودکان 2 تا 7 سال طراحی شده و به روی ریاضی، خوانش و قابلیت‌های اجتماعی تمرکز دارد. این اپلیکیشن آرشیو بزرگ و در حال رشدی از ویدیوهای آموزشی، کتاب‌های دیجیتالی و فعالیت‌های ساده و جذاب برای کودکان دارد.

YouTube Kids

برای سنین 4 سال به بالا

بعد از اینکه از یوتیوب به دلیل تلفیق ویدیوهای بزرگسالان و کودکان انتقاد شد، یوتیوب کیدز کار خود را آغاز کرد. این نسخه از اپلیکیشن یوتیوب فقط ویدوهای مناسب برای کودکان را نمایش می‌دهد. در میان لیست ویدیوهای روی این پلت فرم، ویدوهای آموزشی نیز قرار گرفته‌اند که محتوای وسیعی از فیلم‌های آموزشی علوم ریاضی، طبیعت و فضا و دیگر حوزه‌ها دارند.

Kodable

برای سنین 4 تا 11 سال

مضمون اپلیکیشن Kodable، پیرامون حوزه برنامه نویسی است، حوزه‌ای که اکثر دانش آموزان در کشورهای زیادی در دنیا(به جز ایران) در مدارس آموزش می‌بینند. Kodable، برای کودکان 4 تا 11 سال طراحی شده اما بچه‌های بزرگ‌تر نیز می‌توانند با آن سرگرم شوند. این برنامه با استفاده از بلوک‌های کدینگ، ساخت برنامه‌ها ،بازی‌ها، انیمیشن، موسیقی و دیگر قابلیت‌های دنیای دیجیتال را به بچه‌ها آموزش می‌دهند.

Swift Playgrounds

برای سنین بالای 6 سال

Swift اپلیکیشن آموزش برنامه نویسی اختصاصی اپل است و Swift Playgrounds اپلیکیشنی است که به کاربران آموزش استفاده از Swift را می‌دهد. این برنامه هم برای بزرگسالان و هم کودکان سن بالاتر کاربرد دارد. برنامه Swift شامل پازل‌ها و بازی‌هایی است که به کاربر کمک می‌کند تا بتوانند یاد بگیرد چگونه اپلیکیشن‌های اختصاصی خود را بسازد. این برنامه فعلا تنها روی آیپد عرضه شده است.

.Funbrain Jr

3 تا 6 سال

برنامه Funbrain Jr. برنامه جذابی برای آموزش و یادگیری بچه‌هاست. این اپلیکیشن پر از بازی‌ها، فعالیت‌های تمرینی، ویدیو و داستان‌های چند بعدی است و برای کودکان سن پیش دبستانی عالیست.

Poptropica

6 تا 12 سال

این اپلیکیشن یک  بازی داستان محور است که در آن کودکان می‌توانند شخصیت‌های داستان را به سلیقه خود تغییر دهند و قسمت‌های مختلف را حتی با دوستان خود انجام دهند. بچه ها عاشق ساخت آواتارها و دریافت جایزه‌های بازی هستند و این بازی به خوبی بر این اساس، هدف مندی شده است. این برنامه برای بچه‌های 6 تا 12 سال مناسب بوده و برای اندروید و آی‌اواس عرضه شده است.

Coolmath Games

بالای 13 سال

بازی Coolmath Games شامل فعالیت‌ها و بازی‌هاییست که برای سنین بین 13 تا 100 سال مناسب است. بازی‌های این اپلیکیشن، با تفکر و منطق، مغز کاربر را تمرین می‌دهند. این اپلیکیشن هیچ خشونتی ندارد و پر است از چالش‌هایی که می‌تواند ذهن کاربر را درگیر کند.

Fish School

2 سال به بالا

برنامه Fish School فرزندان پیش دبستانی شما را در معرض مفاهیم مهمی مانند حروف، اعداد، اشکال، رنگ‌ها و فعالیت‌های مختلف سرگرم کننده قرار می‌دهد. اپلیکیشن Fish School برنده جایزه «انتخاب اولیا برای Choice Gold Award و Children’s Technology Review Editor’s Choice Award بوده است.

PBS Kids Games

2 سال به بالا

PBS بازی‌های زیادی با مضمون کارتون‌ها و برنامه‌های محبوب کودکان تولید کرده است. اگر فرزندتان داستان‌های PBS  را دنبال می‌کند، یادگیری مفاهیم را با کمک شخصیت‌های محبوب این کارتون نیز بسیار دوست خواهد داشت.

NASA Visualization Explorer

 

اپلیکیشن NASA Visualization Explorer یا NASA Viz، بهترین راه برای آشنا شدن بچه‌ها با زمین، فضا، خورشید و کل دنیاست. این برنامه شامل تصاویر و ویدیوهای خیره‌کننده از فضا و زمین است و همینطور اینیمشن‌هایی دارد که کودک را با درک مفاهیم چالش بر انگیز کیهانی آشنا می‌کند.

منابع: گاردین و familyeducation

 

نوشته های مشابه

‫7 دیدگاه ها

  1. بازتاب: Samui muay thai
  2. بازتاب: chainsaw mill
  3. بازتاب: 무료웹툰
  4. بازتاب: phuket lawyer

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا