تکنولوژیشبکه‌های اجتماعی

چگونه مانع از خرابکاری ترول‌ها در تماس‌های تصویری «زوم» شویم؟

گسترش ویروس کرونا در جهان و محدود شدن ارتباطات اجتماعی به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس، اپلیکیشن زوم (Zoom) را به یکی از پرکاربردترین برنامه‌ها نزد کاربران تبدیل کرده است.

ابزاری که با کمک آن، افراد ‌می‌توانند با دوستان و نزدیکان خود، تماس‌های تصویری برقرار کرده و یا از قابلیت ویدیوکنفرانس آن بهره بگیرند. اما محبوبیت و استفاده از این اپلیکیشن در این روزها، پدیده‌ای به نام Zoombombing را رواج داده که در آن، یک مهمان دعوت‌نشده با استفاده از قابلیت اشتراک نمایشگر (Screen-sharing)، اقدام به پخش ویدیوهای نامناسب ‌می‌کند.

بسیاری از ویدیوکنفرانس‌های زوم، دارای یک لینک عمو‌می ‌هستند که در هر فرد با کلیک کردن روی آن، به جمع اضافه خواهد شد. اما ترول‌ها این لینک‌ها را جمع‌آوری کرده و در گروه‌های چت خصوصی به اشتراک ‌می‌گذارند. سپس، با وارد شدن به تماس‌های افراد، اقدامات خرابکارانه خود را پیاده ‌می‌کنند.

با این حال، یک راهکار ساده وجود دارد که ‌می‌توان از طریق آن، مانع از چنین اقداماتی شد. برای غیرفعال کردن قابلیت Screen sharing در نسخه وب زوم، ‌می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • روی تنظیمات (Setting) در منوی سمت چپ کلیک کنید
  • به پایین اسکرول کرده، گزینه Screen Sharing را انتخاب، سپس Who can Share و بعد از آن روی Host Only کلیک کنید
  • در نهایت گزینه Save را انتخاب نمایید

خرابکاری ترول‌ها در تماس‌های تصویری «زوم»

بعد از ذخیره کردن تنظیمات اعمال‌شده، تما‌می‌جلساتی که از این پس برگزار خواهید کرد، گزینه Sharing در آن غیرفعال خواهد بود.

کاربران اپلیکیشن زوم روی گوشی‌های هوشمند نیز ‌می‌توانند دستورالعمل زیر را دنبال کنند:

  • تپ کردن روی علامت سه نقطه (…) در قسمت پایینی و سمت راست نمایشگر
  • انتخاب گزینه Meeting Settings
  • اگر کاربر گوشی‌های آیفون هستید، گزینه Allow Participants to Share را غیرفعال کنید. و اگر از اندرویدی‌ها هستید، گزینه Lock Share را فعال کنید

نوشته های مشابه

‫871 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا