هواوی

هواوی پی40 و پی40 پرو مجهز به دوربین 50 مگاپیکسلی معرفی شدند

پس از هفته‌ها انتظار و انتشار شایعات متعدد، هواوی بالاخره از جدیدترین گوشی‌های خود به نام‌های پی40 و پی40 پرو پرده برداشت.

این دو گوشی را می‌توان دستاوردی دیگر از همکاری میان شرکت‌های هواوی و لایکا دانست که توانستند با پی40 و پی40 پرو، فصل تازه‌ای را در عکاسی موبایلی رقم بزنند. این دو محصول همچنین از مشخصات سخت‌افزاری بسیار پیشرفته‌ای بهره می‌برند که می‌توانند خبال کاربر را از توان و قدرت دستگاه در زمینه‌های مختلف راحت کنند. برای آشنایی بیشتر با دو عضو جدید خانواده پرچمداران هواوی با ما همراه باشید.

هواوی پی40 پرو

این گوشی به معنی واقعی کلمه، در هیبت یک پرچمدار ظاهر شده و زنگ خطر را برای محصولات رقیب به صدا درآورده‌ است. با نگاهی به این گوشی می‌توان به شباهت‌ ظاهری آن با مدل‌های پی30 و میت 30 از لحاظ پی برد. اما پی40 پرو به قابلیت‌های جدید و مدرنی مجهز شده که آن را یک سروگردن بالاتر از این دو گوشی قرار می‌دهد. هواوی همه‌ساله، توان مهندسان خود را در توسعه دوربین گوشی‌های هوشمند به رخ رقبا می‌کشد، اما امسال علاوه بر دوربین، این قضیه را در نمایشگر گوشی نیز شاهدیم.

پی40 پرو

هواوی از نمایشگری تحت عنوان Overflow Display در این محصول استفاده کرد که از چهار لبه آن به صورت منحنی و خمیده طراحی و به سمت فریم گوشی کشیده شده‌اند. همچنین، ناچ یا همان بریدگی بالایی صفحه نمایش گوشی نیز به نسبت قبل کوچک‌تر شده و به صورت یک قرص طراحی شده است.

پی40 پرو

در این قسمت از یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی استفاده شده که قادر است ویدیوهای 4K را با نرخ 60 فریم بر ثانیه ضبط کند و از قابلیت فوکوس خودکار نیز بهره می‌برد. نمایشگر امولد 6.58 اینچی پی40 پرو از نرخ رفرش 90 هرتزی پشتیبانی می‌کند و میزان رزولوشن آن نیز برابر با 1200 در 2640 پیکسل عنوان شده است.

مهندسان هواوی، حسگر اثر انگشت دستگاه را در زیر صفحه نمایش تعبیه کرده‌اند که به نسبت گذشته، حدود 30 درصد بزرگ‌تر شده و می‌توان راحت‌تر از آن استفاده کرد. همچنین یک اسکنر صورت مادون قرمز نیز در قسمت جلویی گوشی تعبیه شده که می‌توان از آن برای پرداخت‌های امن استفاده کرد.

پی40 پرو

برگ برنده هوای پی40 پرو، دوربین آن است. در این دوربین از سسنور اصلی 1/2.28 اینچی استفاده شده که بزرگ‌تر از سنسور 1/1.33 اینچی بکار رفته در گوشی گلکسی اس20 اولترا سامسونگ است. این سنسور، 50 مگاپیکسلی بوده و از فیلتر رنگ RYYB بهره می‌برد.

به گفته هواوی، در این دوربین از قابلیت فوکوس خودکار Octa Phase استفاده شده که نشان می‌دهد 100 درصد پیکسل‌ها از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کنند. همچنین قابلیت لرزشگیر اپتیکال را نیز در دوربین پی40 پرو شاهدیم و دیافراگم آن نیز برابر با f/1.9 عنوان شده است.

هواوی طراحی زوم بکاررفته در مدل پی30 را در این گوشی نیز حفظ کرده است. این سنسور 12 مگاپیکسلی از فاصله کانونی 125 میلیمتری و زوم 5 برابری برخوردار است. سنسور دیگر از نوع اولتراواید بوده و با نام کامل Ultra Wide Cine شناخته می‌شود. این سنسور 40 مگاپیکسلی از دیافراگم f/1.8 بهره می‌برد. هواوی در این قسمت، از یک سنسور ToF نیز استفاده کرده که می‌تواند برای عمق‌بخشی به تصاویر و ویدیوها مفید واقع شود. البته یک سنسور دمای رنگ نیز در این بخش مشاهده می‌شود.

پی40 پرو

در خصوص قابلیت فیلمبرداری پی40 پرو نیز باید گفت که این دوربین قادر به ضبط ویدیوها در کیفیت‌های مختلف است که رزولوشن 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه یکی از آن‌ها به شمار می‌رود. قابلیتی تحت عنوان Super Steady Video نیز در این دوربین گنجانده شده که به کمک لرزشگیر اپتیکال خواهد آمد و ویدیوهایی با حداقل تکانه را ارائه خواهند داد.

سنسور اولتراواید این دوربین قادر به شبط ویدیوهای HDR است و می‌تواند محدوده ایزو را در تاریکی تا 51200 ارتقا دهد. همچنین می‌توان با این گوشی، ویدیوهای گذر زمان یا همان تایم لپس را با رزولوشن 4K و ویدیوهای حرکت آهسته (اسلوموشن) را با نرخ 7680 فریم بر ثانیه ضبط کرد.

پی40 پرو

توان پردازشی این دستگاه از پردازنده کایرین 990 5G و انرژی مورد نیاز برای روشن ماندن پی40 پرو نیز از طریق یک باتری 4200 میلی‌آمپری تامین می‌شود که از فناوری شارژ وایرلس 40 واتی پشتیبانی می‌کند. بدنه این دستگاه نیز به لطف برخورداری از استاندارد IP68 در برابر نفوذ آب و گردوغبار مقاوم است.

هواوی پی40

هواوی برای آن دسته اناز کاربرانی که به نمایشگرهای بزرگ، علاقه چندانی ندارند، گزینه دیگری تحت عنوان پی40 را پیشنهاد می‌دهد. این گوشی اگرچه از قیمتی ارزان‌تر بهره می‌برد اما ویژگی‌ها و مشخصاتی را در دل خود جای داده که می‌تواند هر کاربری را به خرید وسوسه کند.

در این محصول از نمایشگر 6.1 اینچی اولد با رزولوشن 1080+ استفاده شده که از لحاظ وضوح، با نمایشگر پی40 پرو تقریبا برابری می‌کند. اما نرخ رفرش آن اندکی کاهش یافته و به 60 هرتز رسیده است.

دوربین اصلی پی40 از همان سنسور 50 مگاپیکسلی اولترا ویژن که در مدل پرو بکار رفته، بهره می‌برد. دوربین سلفی نیز در این دو گوشی تفاوتی با یکدیگر ندارند و از رزولوشن 32 مگاپیکسلی و قابلیت لرزشگیر اپتیکال و فیلمبرداری 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه برخوردار است.

پی40

اما خبری از اسکنر چهره مادون قرمز در این گوشی نیست. با این حال، حسگر اثر انگشت در این گوشی حفظ و در دل صفحه نمایش تعبیه شده است. سنسور زوم این گوشی از یک لنز 80 میلیمتری و 8 مگاپیکسلی و زوم 3 برابری بهره می‌برد. یک سنسور تله‌فوتوی 16 مگاپیکسلی با لنز 17 میلیمتری نیز در کنار این دو سنسور، جای گرفته است. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، سنسور دمای رنگ در این گوشی نیز تعبیه شده است.

پی40

همانند مدل پرو، پی40 نیز به پردازنده 5G کایرین 990 مجهز شده که از مودم 5G یکپارچه بهره می‌برد. این تراشه مبتنی بر لیتوگرافی 7 نانومتری طراحی شده است. گفتنی است که مهندسان هوای در مدل پی40 پرو از فناوری کاهش دمای دستگاه تحت عنوان SuperCool System استفاده کرده‌اند که در مدل پی40 بکار نرفته است.

از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به برخورداری از استاندارد IP53 و باتری 3800 میلی‌آمپری با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ 40 واتی اشاره کرد.

در خصوص قابلیت‌های نرم‌افزاری این دو گوشی نیز باید گفت که پی40 و پی40 پرو به اندروید 10 و فروشگاه اپلیکیشن اختصاصی هواوی به نام AppGalley مجهز شده‌اند. هواوی امروز این ویژگی جدید را معرفی و اعلام کرد که با توسعه این پلتفرم قصد دارد تا آن را جایگزین نمونه ساخت شرکت گوگل کند.

هواوی همچنین از اپلیکیشن تماس تصویری و صوتی MeeTime پرده برداشت که از کاربردهای متنوعی بهره می‌برد. دستیار صوتی جدید هوای نیز با نام Celia از زبان‌های انگلیسی، فرانسوی و اسپانیایی پشتیبانی می‌کند و قادر است به لطف برخورداری از هوش مصنوعی، قابلیت‌های بیشماری را ارائه دهد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا