اپلتکنولوژیموبایل

مصرف ناخواسته دیتا ؛ باگ لا علاج و جدید آیفون ها

آیفون‌های 2020 قرار است سال جاری(99) معرفی شوند. از همین حالا، در بین طرفداران این برند محبوب اشتیاق زیادی برای آیفون‌های 2020 دیده می‌شود. سیستم عامل آی‌اواس 14 نیز در حال حاضر در حالت بتا(آزمایشی) قرار دارد و با وجود اختلاف چند ماهه با تاریخ معرفی، تعدادی از بزرگ ‌ترین رازهای این شرکت را برملا کرده است. اما در حال حاضر، برای بیشتر کاربران آیفون که از سیستم عامل 13 استفاده می‌کنند، مشکلی به وجود آمده که ممکن است به دلیل آن، قید آیفون‌های اپل را برای همیشه بزنند.

اواسط هفته گذشته، پست یکی از کاربران آی‌او اس 13 وایرال شد که از وجود باگی در قسمت مصرف دیتا یا ترافیک-data – موبایلش شکایت داشت که باعث می‌شد قبض موبایلش سرسام آور بالا رود. کمی بعد تعداد کاربرانی که با مشکل مشابهی روبرو شده بودند، افزایش یافت. کاربران زیادی اعلام کردند که مدت‌هاست از این مشکل رنج می‌برند و پرسش و پاسخ آنها با بخش پشتیبانی اپل نتیجه خاصی در پی نداشته است. بسیاری حتی تاگل mobile data گوشی خود را خاموش کردند ولی مشکل همچنان پابرجا بود به حدی که برخی ترجیح دادند گوشی‌های خود را به کل خاموش کنند.

مشکلات مربوط به این باگ در فروم‌های مختلف دیده می‌شود از جمله فروم Reddit  و صفحه‌های پشتیبانی اپل-Apple’s Support Communities. از متن شکایت‌ها اینطور بر می‌آید که ظاهرا این باگ به روی مدل‌های مختلف و نسخه‌های مختلف آی‌او اس 13 (مانند iOS 13.3.1) دیده می‌شود. این باگ اما همیشه به یک شکل دیده شده است: کاربران به بخش تنظیمات رفته و از آنجا به Cellular Data  می‌روندو در قسمتی که مخصوص دیدن برنامه‌هایی است که ترافیک مصرف می‌کنند، یک درگاه عجیب تحت عنوان Uninstalled Apps به وجود آمده که معمولا حجم دیتای زیادی به خود اختصاص داده‌ است.

برای برخی، این میزان ترافیک تنها در چند حد چند کیلوبایت و برای تعدادی دیگر تا میزان چندین گیگابایت در روز نیز مصرف می‌شود. یکی از کاربران می‌گوید که بعد از تماس با اپل، از طرف این شرکت پیغامی اعلام شده مبنی بر اینکه اپل از ماه ژانویه نسبت به این باگ آگاهی دارد. اما بر اساس ادعای کاربران هنوز هیچ فایل فیکس و یا توضیح دیگری در این‌باره معرفی یا اعلام نشده است. همچنین مشخص نیست که این ترافیک در چه بخشی و برای چه موضوعی مصرف می‌شود و هیچ غرامتی نیز برای کاربران در نظر گرفته نشده است.

یکی از کاربران، اسکرین شاتی از قسمت Cellular گوشی خود منتشر کرده و توضیح داده که این آمار مربوط به سفری دو روزه است که cellular data گوشی وی اکثر اوقات خاموش بوده است. وی در ادامه می‌گوید که به دلیل حجم بالای مصرف ترافیک مجبور شده سرویس اینترنتی گران قیمت تری(با حجم ترافیک بالاتر) بخرد تا جلوی ضررهای بیشتر را بگیرد.

گوشی این کاربر، بخش مرموزی را نشان می دهد که ترافیک زیادی به خود اختصاص داده است.

یکی دیگر از کاربران عنوان کرده: گوشی همسر من مدتی می‌شود که این مشکل را دارد و در گوشی وی روزانه تا 1 گیگابایت ترافیک در قسمت‌های ناشناخته Uninstalled Apps و  System Services مصرف می‌شود. این مشکل بزرگی است و اپل نیز از آن مطلع است. ولی تا کنون برای حل آن اقدامی نکرده است.»

کاربری در فروم دیگر نیز نوشته:« من هم با این مشکل روبرو هستم و پست‌های زیادی از دیگر کاربران هم دیده‌ام که همین مشکل را عنوان می‌کنند. این مشکل احتمالا نوعی باگ سیستم عامل آی‌او اس است که خیلی نگران کننده است زیرا هیچ کسی نمی‌داند که واقعا چیست.»

شما هم بد نیست به قسمت تنظیمات گوشی خود سری بزنید و ببینید که آیا آیفون شما هم چنین باگی دارد یا خیر. اگر چنین مشکلی را رویت کردید، کار زیادی برای جلوگیری از آن فعلا نمی‌توانید انجام دهید مگر اینکه دستگاه دیگری داشته باشید و فعلا استفاده از آیفون را کنار بگذارید.  اپل فعلا درحال آماده سازی نسخه بتا iOS 13.4، ولی بازهم امکان دارد طی هفته‌های جاری نسخه فیکسی معرفی شود.

فعلا آیفون دارها مجبور هستند که صبر کنند، صبری که ممکن است برایشان گران هم تمام شود.

منبع: فوربز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا