تکنولوژیخودرو الکتریکی

سومین شرکت نوآور جهان؛ تسلا، یکه‌تاز بازار خودروهای الکتریکی

شرکت تسلا به عنوان سومین شرکت نوآور جهان از لیست پنجاه شرکت خلاق جهان از سوی مجله Fastcompany انتخاب شده است.

شرکت تسلا  قول عرضه 360 هزار خودروی الکتریکی را در سال 2019 به طرفداران برند خود داده بود و در عمل توانست این عدد را به 367500 دستگاه برساند. این رقم یعنی دو برابر میزان فروش تسلا به نسبت دو سال قبل‌تر از آن است.

این شرکت همچنین فعالیت خود را در زمینه تولید باتری های الکتریکی گسترش داد و توانست شرکتی مستقل را برای این منظور راه‌اندازی و خود را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان صنعت خودرو معرفی کرد. اگرچه تسلا در همان روزهای اول، عملکرد خوبی را در بازاریابی محصولات ارائه داد، اما نتوانست این عملکرد خود را در اجرا و پیاده‌سازی نیز توسعه دهد و در این زمینه ضعیف عمل کرد.

تسلا در سه ماهه پایانی 2019، موفق به ثبت رکوردی جدید برای فروش خودروهای الکتریکی شد و توانست سود قابل‌توجهی را نیز از این طریق بدست آورد. سال گذشته، این شرکت کارخانه جدیدی را برای تولید خودروهای خود در کشور چین راه‌اندازی کرد و راه را برای ورود خود به بزرگ‌ترین بازار خودروهای الکتریکی جهان، بیش از پیش هموار کند. در کنار این ها باید رونمایی از خودروی جدید و عجیب الکتریکی سایبرتراک را نیز اضافه کرد که در سال 2019 توسط ایلان ماسک برای جهانیان معرفی شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا