اپلموبایل

افت فروش 45 درصدی گوشی‌های هوشمند در چین

فروش گوشی‌های شرکت‌های اپل، هواوی و شیائومی‌ در ماه فوریه به دلیل شیوع کرونا در چین، با افتی محسوس همراه شد.

طبق گزارش‌های رسمی، اپل تنها توانست در این بازه زمانی یک ماهه، کمتر از 500 هزار دستگاه آیفون را به فروش برساند که در مقایسه با فروش 1.2 میلیون دستگاهی این شرکت در ماه فوریه 2019، نشان‌دهنده افت فروش 60 درصدی است.

وخامت اوضاع فروش در حدی است که اپل در ماه ژانویه امسال، توانست 2 میلیون گوشی  را به دست خریداران برساند. البته این وضعیت تنها برای برای اپل و گوشی‌های آیفون این شرکت پیش نیامده و سایر شرکت‌ها نیز تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته‌اند.

طبق این گزارش، فروش گوشی‌های چینی در این ماه 5.58 میلیون دستگاه عنوان شده و این در حالیست که این شرکت‌ها توانسته بودند در ماه فوریه سال گذشته، حدود 12.72 میلیون دستگاه گوشی را به فروش برسانند.

در گزارش مذکور که توسط آکادمی‌اطلاعات و فناوری ارتباطات چین منتشر شده، اصلی‌ترین علت این افت فروش، همه‌گیر شدن ویروس کرونا و درخواست دولت چین از مردم برای ماندن در منازل به منظور جلوگیری از گسترش این ویروس عنوان شده است.

با این حال، دیگر مراکز تحقیقاتی همانند IDC و Canalys پیش‌بینی کرده‌اند، فروش گوشی‌های هوشمند در سه ماهه نخست امسال به دلیل گسترش ویروس کرونا در جهان، افتی 40 درصدی را به خود خواهد دید.

البته با توجه به کم شدن مبتلایان به کرونا در چین، برخی از شرکت‌ها از جمله اپل، تعدادی از فروشگاه‌های خود را در چین باز کرده‌اند اما تعداد مشتریان و مراجعه‌کنندگان بسیار کم هستند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا