اپل

اپل به دنبال تولید آیفونی بدون ناچ اما مجهز به قابلیت فیس آیدی

طبق آخرین گزارش‌ها، اپل در حال کار روی فناوری جدیدی برای دوربین گوشی‌های آیفون خود است که می‌تواند میزان حاشیه بالایی نمایشگر و یا همان ناچ را تا حد زیادی کاهش دهد و در عین حال، قابلیت فیس آیدی را نیز حفظ کند.

تاکنون شرکت‌ها، راهکارهایی متفاوتی را برای از میان برداشتن ناچ امتحان و ارائه کرده‌اند. برای مثال، تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی مشغول توسعه فناوری جدیدی برای تعبیه دوربین زیر نمایشگرها هستند که البته تاکنون، چند شرکت نمونه‌های اولیه این فناوری را معرفی کرده‌اند.

اگر اپل به سمت استفاده از این فناوری روی بیارود، در آینده شاهد استفاده از تمامی‌سنسورهای فیس آیدی زیر نمایشگر گوشی‌های آیفون خواهیم بود. اما به نظر می‌رسد که اپل در حال تحقیق روی فناوری جدید و البته متفاوتی است که نیاز به چنین نمایشگرهای پیشرفته‌ای ندارد.

در این فناوری، اپل قصد دارد از نوع جدیدی از سیستم دوربینی استفاده خواهد کرد که در دل برخی گوشی‌ها همانند گلکسی اس20 اولترا بکار رفته؛ اما با این تفاوت که شیوه بکارگیری این سیستم، متفاوت است.

در همین رابطه اخیرا Max Weinbach با انتشار گزارشی نوشت اپل قصد دارد تا قطعات فیس آیدی را در دل سیستم لنز پریسکوپ جای دهد. این کار باعث می‌شود تا این شرکت بتواند بدون نیاز به حذف فیس آیدی، حاشیه بالایی نمایشگر (ناچ) را به کمترین حد برساند.

تاکنون برخی از تولیدکنندگان اندرویدی همانند اوپوف سامسونگ و هواوی از دوربین‌های پریسکوپ برای ارتقای قابلیت زوم اپتیکال و دیجیتال در گوشی‌های خود بهره گرفته‌اند. گلکسی اس20 اولترا، جدیدترین محصول است که به لنز پریسکوپ مجهز شده است.

طبق آخرین شنیده‌ها، فناوری جدید اپل احتمالا در گوشی‌های 2020 اپل تعبیه نخواهد شد و شاید در گوشی‌های 2021 و یا حتی مدل‌های بعد از آن، شاهد تولید آیفونی مجهز به فیس آیدی، اما بدون ناچ باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا