خودروخودرو الکتریکی

رنو از مدل مفهومی خودروی الکتریکی Morphoz رونمایی کرد

جدیدترین خودروی مفهومی‌شرکت فرانسوی رنو یک مدل ترانسفورمر (Transformer) تحت عنوان Morphoz است که می‌توان از آن برای پیمودن مسیرهای داخل شهری و یا حتی مسافرت‌ها نیز استفاده کرد.

این خودروی الکتریکی از یک باتری 40 کیلووات ساعتی بهره می‌برد که می‌تواند در حالت رانندگی شهری (City)، انرژی مورد نیاز برای گشت‌وگذار در شهر را فراهم کند. در این حالت می‌توان تا چیزی حدود 400 کیلومتر را پیمود.

البته حالت دیگری تحت عنوان مسافرت (Travel) نیز در Morphoz تعبیه شده که یک باتری 50 کیلووات ساعتی به آن اضافه می‌شود و می‌تواند میزان مسافت قابل پیمایش در بزرگراه‌ها را به 700 کیلومتر ارتقا دهد. این باتری را می‌توان به راحتی در قسمت کف خودرو تعبیه کرد.

در حالت مسافرت، طول بدنه خودرو حدود 20 سانتیمتر افزایش می‌یابد تا بتوان علاوه بر باتری، محیط داخل کابین را به فضایی راحت‌تر برای سرنشینان تبدیل و فضای بیشتری را نیز برای جا دادن وسایل سفر فراهم کرد. این کار از طریق قابلیتی به نام Active Bodywork فراهم می‌شود که امکان باز و یا جمع کردن شاسی خودرو را فراهم می‌کند.

به گفته رنو، زمانی که سفر به پایان می‌رسد، راننده می‌تواند در یک ایستگاه شارژ الکتریکی توقف کرده و با درآوردن باتری 50 کیلواتی، وظیفه تامین انرژی خودرو را به باتری 40 کیلواتی منتقل و حالت رانندگی را به شهری تغییر دهد.

خودروی الکتریکی Morphoz

خودروی الکتریکی Morphoz به گونه‌ای طراحی شده که در زمان خاموش بودن، باتری آن می‌تواند برق مورد نیاز برای روشن ماندن دستگاه‌ها و وسایل خانگی را فراهم کند. رنو در خصوص ظرفیت باتری این خودرو اعلام کرده که حتما نبایست شرکت‌ها، از باتری‌ها 90 کیلووات ساعتی در خودروهای الکتریکی استفاده کنند؛ باتری‌هایی  از این دست می‌توانند در جلوگیری از انتشار گاز کربن به جو بسیار موثر عمل کنند.

خودروی Morphoz که بی‌شباهت با مدل مفهومی‌Symbioz سال 2017 ندارد، از فناوری خودران سطح 3 پشتیبانی می‌کند. البته استفاده از این فناوری نیازمند کسب تاییدیه‌های لازم از نهادها قانونی و همچنین توسعه تکنولوژیکی است که مهندسان رنو همچنان در حال کار روی آن هستند.

خودروی الکتریکی Morphoz

همانند دیگر خودروهای مفهومی، Morphoz از طراحی داخلی و بیرونی جذاب و فناوری‌های آینده‌نگرانه‌ای بهره می‌برد. این خودرو قادر است راننده و سرنشینان را از هم تشخیص دهد. فرمان Morphoz از قابلیت جمع شدن برخوردار است. از آنجایی که ستون وسطی در این خودرو تعبیه شده، سرنشینان می‌توانند براحتی با یکدیگر در ارتباط بوده و حس متفاوتی را در حین سفر کردن تجربه کنند.

به گفته رنو، در این خودرو از فناوری هوش مصنوعی استفاده شده که با کمک ارتباط 5G کار می‌کند. همه این‌ها در کنار هم، Morphoz را به یکی از جذاب‌ترین مدل‌های مفهومی‌معرفی‌شده تبدیل می‌کنند و در صورت عرضه به بازار می‌تواند طرفداران زیادی را به خود جذب کند.

خودروی الکتریکی Morphoz

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا