تکنولوژیموبایل

با گوشی مفهومی‌ و قدرتمند ویوو Apex 2020 آشنا شوید

زمانی که مسئولین برگزارکننده کنگره جهانی موبایل 2020 از لغو شدن این رویداد بزرگ بدلیل شیوع کرونا در جهان خبر دادند، نقشه‌های بسیاری از شرکت‌ها از جمله ویوو نقش بر آب شد.

این شرکت چینی قصد داشت تا از فرصت پیش آمده در این مراسم برای رونمایی از مدل مفهومی‌یک گوشی پیشرفته تحت عنوان Apex 2020 استفاده و نگاه‌های علاقمندان به محصولات هوشمند را به خود جلب کند. اگرچه ویوو این فرصت را از دست داد، اما هدف خود یعنی رونمایی از این گوشی را فراموش نکرد و با انتشار بیانیه‌ای، رسما از این عضو جدید پرده برداشت.

این گوشی مفهومی‌احتمالا در آینده بسیار نزدیک به مرحله تولید و عرضه بازار خواهد رسید؛ البته اگر اتفاق خاصی نیفتد و تصمیم مدیران ویوو تغییر نکند. ویژگی برجسته این محصول، نمایشگر 6.45 اینچی Fullview Edgeless آن است که از انحنای 120 درجه‌ای در قسمت‌های کناری بهره می‌برد.

همانند مدل سال قبل، روی بدنه این نسخه جدید Apex از هیچ دکمه و ورودی استفاده نشده و همه چیزی به صورت مجازی ارائه می‌شود. دوربین 16 مگاپیکسلی این گوشی در زیر صفحه نمایش تعبیه شده که این دستاورد برای اولین بار مشاهده می‌شود. به گفته ویوو، فناوری جدیدی در Apex 2020 بکار رفته که می‌تواند میزان نور عبوری از این نمایشگر را تا 6 برابر افزایش دهد و اختلالی در عملکرد دوربین بوجود نیاید. همچنین از الگوریتم‌هایی خاصی نیز برای بالا بردن کیفیت عکس‌ها نیز استفاده می‌شود.

اگرچه ویوو شهرت چندانی در نوآوری‌های مربوط به دوربین گوشی‌های هوشمند ندارد، اما در Apex 2020 شاهد بکارگیری اوج هنری مهندسان این شرکت هستیم. از جمله ویژگی‌های بارز این دوربین قابلیتی است که ویوو از آن به عنوان زوم اپتیکال متوالی یاد می‌کند و می‌تواند این فرآیند را به بهترین شکل ممکن پیاده کند.

ویوو Apex 2020

به گفته ویوو، لنز 16 مگاپیکسلی Apex 2020 قادر به زومی‌بین 5 تا 7.5 برابری است و از آنجایی که از طراحی پریسکوپی و باریک بهره می‌برد، بدون دردسر در دل بدنه 8.8 میلیمتری دستگاه جای گرفته است. دوربین دیگر این گوشی از سنسور 48 مگاپیکسلی مجهز به قابلیت لرزشگیری اپتیکال پیشرفته بهره می‌برد به طوری که طبق گفته ویویو، می‌توان تا 200 درصد عملکرد بهتر را به نسبت سیستم‌های لرزشگیر اپتیکال قدیمی‌به ارمغان آورد.

همچنین ویوو Apex 2020 به فناوری شارژ وایرلس 60 واتی مجهز شده که قادر است یک باتری 200 میلی‌آمپری را ظرف 20 دقیقه به طور کامل شارژ کند. متاسفانه ویوو اطلاعاتی را در خصوص ظرفیت باتری این گوشی اعلام نکرده است.

ویوو Apex 2020

از دیگر مشخصات قابل‌ذکر Apex 2020 می‌توان به پردازنده اسنپدراگون 865 مجهز به فناوری 5G، حافظه رم 12 گیگابایتی و فضای ذخیره‌سازی 256 گیگابایتی اشاره کرد. نمایشگر این گوشی نیز از رزلوشن 1080p بهره می‌برد.

همانطور که در ابتدا نیز اشاره شد، این گوشی فعلا در حد یک مدل مفهومی‌است و مشخص نیست که آیا واقعا به مرحله تولید و عرضه به بازار خواهد رسید یا خیر. بنابراین، باید منتظر ماند و دید که مدیران ویوو چه تصمیمی‌ می‌گیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا