اپلویروس کرونا

تیم کوک: کارخانه‌های اپل در چین بازگشایی می‌شوند

تیم کوک، مدیرعامل اپل به‌تازگی در مصاحبه‌ای اعلام کرد با توجه به موفقیت دولت چین در کنترل ویروس کرونا، کارخانه‌های چینی که تولید محصولات این شرکت را بر عهده داشته‌اند، فعالیت‌های خود را از سر خواهند گرفت.

وی در گفتگویی با Fox Business اعلام کرد: به نظر می‌رسد که چین توانسته ویروس کرونا را تحت کنترل خود درآورد. منظورم این است که اگر به اعداد و ارقام نگاه کنید، متوجه می‌شوید که روز به روز در حال کاهش است و من نسبت به مهار این ویروس در چین بسیار امیدوارم.

وی افزود: از طرفی، ما با کارخانه‌هایی در سراسر جهان همکاری داریم و همانطور که می‌دانید گوشی‌های آیفون ما در بسیاری از نقاط جهان تولید می‌شوند. بخش از قطعات اصلی این محصولات در آمریکا، بخشی در چین و دیگر نقاط جهان تولید و تامین می‌شوند. حال ما قصد داریم تا کارخانه‌های خود را در چین بازگشایی کنیم. این کارخانه‌ها به تدریج در حال شروع بکار مجدد هستند.

شاید از لحاظ فنی، حرف‌های تیم کوک درست باشد چرا که میزان مبتلایان به ویروس کرونا در چین با کاهش همراه بوده؛ اما طبق شواهد و گزارش‌های منتشر شده، نشان از گسترش این ویروس در دیگر کشورهای جهان همانند کره جنوبی، ایتالیا و ایران حکایت دارند. بنابراین، تاثیر این ویروس بر اقتصادی جهانی همچنان پابرجا خواهد ماند و مشخص نیست که شیوع آن، چه تاثیری را بر دیگر کسب‌وکارها، گردشگری، سلامت عمومی‌و سیاست‌گذاری‌ها خواهد گذاشت.

البته می‌توان از جنبه دیگری نیز به صحبت‌های تیم کوک نگاه کرد؛ وی احتمالا با این حرف‌ها، قصد داشت تا به سرمایه‌گذاران و شرکای خود این اطمینان را بدهد که کسب‌وکار اپل همچنان با قدرت روی پای خود ایستاده است؛ در حالی که اخیرا و به دلیل گسترش ویروس کرونا، ارزش سهام شرکت‌های فعال در حوزه فناوری، با افت همراه بوده است.

در هفته گذشته، اپل با انتشار گزارشی برای سرمایه‌گذاران خود نوشت که تاثیرات جهانی ظهور ویروس کرونا، منجر به کاهش درآمدهای این شرکت در سه ماهه دوم سال جاری خواهد شد که بخش زیادی از این موضوع، به دلیل توقف تولید گوشی‌های آیفون در کشور چین است. اپل در این گزارش نوشت کارخانه‌های این شرکت به تدریج در حال بازگشایی هستند، اما روند تولید در آن‌ها با سرعت کمی‌به پیش می‌رود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا