تکنولوژیصنعت هوایی

رزرو تخت خواب برای مسافران اکونومی هواپیما

هواپیمایی نیوزلند برای نخستین بار برای پرواز طولانی خود تخت خواب به مسافران اکونومی می‌دهد

پروازها طولانی‌تر و طولانی‌تر می شوند اما صندلی‌های بخش اکونومی هواپیماها کوچک‌تر و کوچک‌تر. هواپیمایی نیوزلند ( Air New Zeland ) اما روش متفاوتی را در پیش گرفته و می‌خواهد تخت خواب‌هایی را برای پروازهای طولانی‌خود و برای مسافران اکونومی عرضه کند.

فعلا مدل مفهومی این تخت‌ها آماده شده ولی اگر به مرحله اجرا برسد این نخستین باری است که یک خطوط هوایی برای بخش اکونومی تخت عرضه می‌کند.

نام این سرویس Skynest است و شامل شش جای خواب است که مسافران بخش اکونومی می‌توانند در کنار صندلی خود آن را هم رزور کنند.

هواپیمایی نیوزلند می‌خواهد این تخت‌ها را در پرواز طولانی خود از نیویورک تا آکلند ارایه کند. این پرواز که ۱۷ ساعت و ۴۰ دقیقه طول میکشد قرار است در ماه اکتبر امسال برقرار شود.

ایرنیوزلند تست‌های مربوط به این تخت های مفهومی را در مرکز تحقیقات خود روی ۲۰۰ مشتری برای مدت سه سال آزمایش کرده است. به گفته این خطوط هوایی بازخوردهای مسافران، خدمه هواپیماها و افراد دیگر از این ویژگی بسیار مثبت بوده است.

هدف نهایی هواپیمایی نیوزلند به گفته مقامات آن این است که کیفیت سفر برای مسافران بخش اکونومی افزایش پیدا کند و آنها پیش از رسیدن به مقصد چند ساعتی را استراحت کنند.

هرکدام از تخت‌ها ۱۹۸ سانتی متر طول و ۶۱ سانتی‌متر عرض دارند و هرکدام به یک کمربند مجهز هستند. هواپیمایی نیوزلند در نظر دارد که پرده‌ای برای حفظ حریم شخصی هم به آن اضافه کند همچنین به هر مسافرت یک بالش و یک پتو هم داده می‌شد ضمن اینکه این تخت‌ها مجهز به پریز USB برای شارژ تلفن همراه هم هستند.

این شرکت هوایی هنوز نگفته که این تخت ها را قرار است چگونه داخل کابین هواپیما  بوئینگ 787-9 Dreamliners جای دهد.

هر مسافر میتواند در کنار صندلی یک تخت( احتمالا برای ساعتی خاص )‌رزور کند
هر مسافر میتواند در کنار صندلی یک تخت( احتمالا برای ساعتی خاص )‌رزور کند
محل خواب مسافران هواپیما از هم مجزا شده و قرار است با قرار گرفتن پرده‌ای حریم شخصی مسافران هم حفظ شود
محل خواب مسافران هواپیما از هم مجزا شده و قرار است با قرار گرفتن پرده‌ای حریم شخصی مسافران هم حفظ شود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا