خودروخودرو الکتریکی

مدل مفهومی مینی‌ون الکتریکی Project Vector رونمایی شد

جگوار لندرور به‌تازگی از یک مینی‌ون الکتریکی و نیمه‌خودران مفهومی‌ تحت عنوان Project Vector رونمایی کرد که برای جابجایی مسافران در مناطق شهری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این شرکت بریتانیایی امیدوار است که بتواند مدل‌های مختلفی از این خودرو را تولید و استفاده آزمایشی آن را در سال 2021 آغاز کند. هنوز جزییاتی در خصوص مشخصات فنی این خودروی مفهومی‌منتشر نشده، اما به گفته جگوار لندرور، موتور و باتری آن در کف خودرو تعبیه شده است.

طول بدنه Project Vector به 4 متر می‌رسد و طراحی کابین آن نیز به گونه‌ایست که افراد می‌توانند با توجه به نوع استفاده (شخصی یا عمومی)، تغییراتی را در آن اعمال کنند. برخلاف مینی‌ون خودران جدید Cruise Origin که توسط جنرال موتورز و هوندا رونمایی شده، مدل مفهومی‌شرکت لندرور همانند بسیاری از خودروهای معمولی، دارای صندلی راننده و همچنین دیگر امکانات برای کنترل درستی این خودرو است.

مدل مفهومی‌Project Vector در مرکز National Automotive Innovation طراحی و توسعه داده شده که در واقع، مجموعه‌ای زیر نظر دانشگاه وارویک، جگوار لندرور و شرکت مادر تاتا موتور است.

مینی‌ون‌های خودران اخیرا مورد توجه بسیاری از شرکت‌ها قرار گرفته اند و شاهد تولید نمونه‌هایی  از سوی آپتیموس راید، ناویا و May Mobility بودیم که قادرند مسیرهای مشخصی را در سطح شهرها طی کرده و مسافر جابجا کنند.

البته فعالیت در عرصه مینی‌ون‌های خودران کار ساده‌ای نیست و مشکلات خاص به خود را دارد. برای مثال، استارتاپ Drive.ai که در این زمینه فعالیت داشت، قبل از آنکه توسط اپل خریداری شود، به کار خود در این زمینه پایان داد. همچنین شرکت فرانسوی ناویا نیز چندی پیش از تصمیم خود برای توقف تحقیقات و فعالیت‌های خود در زمینه توسعه مینی‌ون‌های خودران خبر داد و اعلام کرد که امتیاز این فناوری خود را به شرکت‌های متقاضی خریداری خواهد کرد.

مدل مفهومی مینی‌ون الکتریکی Project Vector رونمایی شد

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا