اپلویروس کرونا

احتمال کاهش 10 درصدی درآمد اپل به دلیل ظهور ویروس کرونا

در اقدامی‌ کم‌سابقه، شرکت اپل در خلال گزارش خود برای سرمایه‌گذاران اعلام کرد که گسترش جهانی ویروس کرونا بر درآمد های این شرکت، تاثیر منفی برجای خواهد گذاشت.

به نظر می‌رسد که ویروس کرونا، انتظارات و پیش‌بینی‌های اپل از عملکرد محصولات این شرکت در ماه‌های پیش رو را تحت الشعاع قرار خواهد داد و به همین دلیل، رسما اعلام کرد که تولید قطعات و گوشی‌های آیفون این شرکت به طور موقت با مشکل و محدودیت‌هایی مواجه شده است.

شواهد نشان می‌دهد که بسته شدن فروشگاه‌های اپل و همچنین دیگر خرده‌فروشی‌های آزاد در چین، بر فروش محصولات این شرکت، تاثیر خواهد داشت و کاهش تولید گوشی‌های آیفون، قطعا درآمدی کمتر از آنچه پیشتر برآورد شده بود را برای این شرکت به دنبال خواهد داشت.

هنوز مشخص نیست که آیا پیامدهای گسترش این ویروس، بر محصولات آینده اپل نیز تاثیر خواهد داشت یا خیر. گفته می‌شود که این شرکت در تدارک رونمایی از نسل جدید آیفون SE با قیمت تقریبی 400 دلار در ماه مارس است و قرار است در آینده نزدیک، از آیپد پروهای جدید نیز رونمایی شود.

در گزارشی که بلومبرگ در همین رابطه منتشر کرده، آمده است که اپل فعلا تصمیمی‌را مبنی بر تغییر زمان رونمایی و عرضه این محصولات اتخاذ نکرده است. این شرکت، چندین فروشگاه را در کشور چین مدیریت می‌کند و تاکنون تنها 5 فروشگاه شروع به کار کرده‌اند و هنوز بیش از 30 فروشگاه تعطیل هستند. با این حال، اپل اعلام کرده که در طی روزهای آتی، فروشگاه‌های خود را یکی پس از دیگر باز خواهد کرد، اما گفته که در این زمینه احتیاط را رعایت می‌کند.

تیم کوک، مرد شماره یک اپل نیز در پیامی‌به کارمندان خود نوشت: می‌خواهم از همه شما بخاطر فداکاری، همدلی، درک و مراقبت در این روزها تشکر کنم. نگرانی اصلی ما در حال حاضر، کارکنان، شرکا، مشتریان و تامین‌کنندگانی هستند که در چین حضور دارند. این شرکت همچنین اعلام کرد که تلاش‌هایی خود را برای مقابله با ویروس کرونا دوچندان خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا