اپلموبایل

بهترین راهکار مخفی کردن اپلیکیشن‌ها در آیفون

برنامه‌ها یا اپلیکیشن‌ها، عنصر اصلی آیفون‌ها هستند. شکی نیست که تمام آیفون‌ها یک مدل سخت افزار، سی پی یو، صفحه نمایش لمسی، دوربین و باتری دارند اما این اپلیکیشن‌ها هستند که باعث می‌شوند تمام این سخت افزارها بتوانند کاربرد صحیح خود را داشته باشند.

تنوع طیف اپلیکیشن‌های آیفون آنقدر زیاد است که نمی‌توان هیچ آیفونی را مشابه آیفون دیگر دانست. گاهی اوقات هم پیش می‌آید که کاربر نمی‌خواهد اپلیکیشنی روی صفحه اصلی خانه آیفونش قرار داشته باشد. در واقع برخی از برنامه‌ها هستند که خصوصی‌تر از بقیه هستند و در چنین شرایطی کاربر شاید ترجیح دهد که آنها را از دید پنهان کند.

اپل، به صورت رسمی روشی برای پنهان کردن اپلیکیشن‌ها از روی صفحه خانه ارائه نداده اما خوشبختانه راهکار سریعی وجود دارد که می‌توان برای این امر انجام داد. در ادامه با این راهکار آشنا می‌شوید.

چگونه اپلیکیشن‌های روی آیفون را مخفی کنیم

برای هر کاربری پیش می‌آید که از داشتن اپلیکیشن به خصوصی احساس خجالت کند و یا به هر دلیل دیگری نخواهد کسی چشمش به آن برنامه بیفتد. حالا ببینیم چطور می‌توانیم اپلیکیشن‌‌ها را از روی صفحه خانه آیفون خود مخفی کنیم. به شیوه‌ای که در ادامه ذکر می‌کنیم، می‌توانید تمام برنامه‌های خصوصی خود را یکجا جمع کرده و آنها را از دید بقیه مخفی نگه دارید.

مرحله اول: روی یکی از برنامه‌هایی که می‌خواهید مخفی کنید، فشار داده و نگه دارید. اگر دستگاه شما نسخه سیستم عامل  iOS 13.2  یا بالاتر داشته باشد، باید گزینه « Edit Home Screen» را انتخاب کنید. اگر آی او اس   iOS 13 تا 13.1 داشته باشید، باید گزینه Rearrange Apps را انتخاب کنید. و اگر نسخه‌هایی قدیمی‌تر از آی او اس 13 دارید، تنها باید روی برنامه مدنظر فشار دهید تا شروع به لرزش کنند.

مرحله دوم: اپلیکیشن مد نظر خود را کشیده و روی یک برنامه دیگر قرار دهید. با این کار، یک فولدر باز می‌شود که به صورت اتوماتیک توسط خود آیفون نامگذاری می‌شود( بر اساس دسته بندی برنامه انتقال یافته).

مرحله سوم: هر برنامه‌ای که می‌خواهید مخفی باشد را داخل فولدر باز شده بیندازید. بد نیست چند برنامه انحرافی نیز داخل فولدر و در صفحه اول فولدر قرار دهید تا توجه زیادی جلب نکند.

مرحله چهارم: حالا، تمام برنامه‌های مد نظر خود را به صفحه دوم فولدر باز شده، انتقال دهید. برای این کار، هنگامی که برنامه‌ها در حالت لرزش قرار دارند، روی اپلیکیشن مد نظر فشار داده و آن را به سمت گوشه فولدر بکشید. با این کار، برنامه به صفحه دوم منتقل می‌شود.

مرحله پنجم: در مرحله آخر، بهتر است نام فولدر را تغییر دهید. یک نام معمولی برای آن انتخاب کنید مثل «دیکشنری» و می‌توانید محض اطمیان، چند برنامه دیکشنری نیز داخل فولدر بیندازید. توجه داشته باشید که برنامه‌های موجود در صفحه اول فولدر، از روی صفحه خانه نیز قابل مشاهده هستند، البته در اندازه به مراتب کوچک‌تر از دیگر برنامه‌های روی صفحه اصلی.

این شیوه، بهترین راهکار برای مخفی کردن برنامه‌هاست و روی تمام اپلیکیشن‌ها- اصلی یا طراحی شده توسط شرکت سوم- جواب می‌دهد.

منبع: digitaltrends

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا