تکنولوژی

ثبت پانصد میلیون ساعت مشاهده زنده بازی در ماه ژانویه

میزان تماشای بازی‌های ویدیویی توسط کاربران در وب‌سایت‌های پخش زنده، همچنان به روند صعودی خود ادامه می‌دهد. گزارش ماه ژانویه نشان می‌دهد کاربران در این ماه، بالغ بر 499 ساعت را در وب‌سایت‌های توییچ (Twitch)، یوتیوب گیمینگ، فیسبوک گیمینگ و میکسر (Mixer) به تماشای بازی‌های ویدیویی گذراندند.

این میزان نشان از افزایش 17رصدی تماشای آنلاین بازی در مقایسه با ماه ژانویه سال 2019 دارد که عدد 342 میلیون ساعت برای آن ثبت شده است.

این آمارها در حوزه گیمینگ ثابت می‌کند که چرا شرکت‌های بزرگی همچون مایکروسافت، آمازون، گوگل و فیسبوک به طور گسترده در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده‌اند و تلاش می‌کنند تا روز به روز بر سهم خود از این بازار پرسود و منفعت بیافزایند.

در طی سال‌های اخیر، هر کدام از این شرکت‌ها سعی کرده‌اند تا با عقد قراردادهای همکاری متعدد، محتواهای اختصاصی خود را به بازار عرضه کنند و تولیدکنندگان را در خدمت خود درآورند. برای مثال، شرکت گوگل به تازگی قراردادی را با Activision منعقد کرده تا به صورت اختصاصی، لیگ‌های Overwatch League  و Call of Duty League را در یوتیوب گیمینگ میزبانی کند.

دورون نیز، مدیر StreamElements در این خصوص عنوان می‌کند: اگر نگاهی به مدت زمان مشاهده بازی‌ها در ماه ژانویه بیاندازید و این رقم را با سال گذشته مقایسه کنید، متوجه افزایش 17 درصدی خواهید شد. بدیهی است که استریم زنده در حال تبدیل شدن به یک بازوی قدرتمند در عرضه گیمینگ است.

طبق گزارشی که اخیرا منتشر شده، تمامی‌پلتفرم‌های پخش زنده در ماه ژانویه، افزایشی را در میزان مشاهده کاربران تجربه کردند که در میان آن‌ها، رشد میکسر به نسبت دیگر پلتفرم‌ها کمتر بود. با این حال، فیسبوک بهترین عملکرد را داشت و توانست رشدی 340 درصدی را ثبت کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا