تکنولوژی

تازه‌ترین آمارها از جشنواره وب و‌ موبایل

هم‌بنیان‌گذار جشنواره وب و موبایل ایران با شاره به اینکه هدف اصلی برگزار جشنواره ایجاد پل ارتباط بین فعالان این حوزه است، گفت: «قصد ما این است که تجربیات نسل قدیم را به نسل جدید منتقل کنیم.»

شایان شلیله در نشست خبری اختتامیه جشنواره که صبح امروز برگزار شد، ابتدا به ارایه یک سری آمار از جشنواره طی 12 سال گذشته پرداخت. به گفته وی تا کنون 21513 وبسایت و 7412 اپلیکیشن در جشنواره وب و موبایل ایران شرکت کرده‌اند که در این میان 2566 وبسایت و 526 اپلیکیشن در جشنواره امسال شرکت حضور داشته است.

تدارک بیش از 100 تندیس برای اختتامیه جشنواره

هم‌بنیان‌گذار جشنواره وب و موبایل ایران در خصوص مشارکت و تعداد آرای ثبت شده نیز اعلام کرد که در مرحله اول بیش از 182 هزار رای به ثبت رسیده و نزدیک به 2700 نفر در این مرحله مشارکت داشته‌اند. وی در خصوص رای‌گیری مردمی هم اذعان داشت که بیش از 302 هزار نفر در این بخش شرکت کرده‌اند و به آثار این جشنواره رای داده‌اند.

شلیله همچنین درباره شواری داوری جشنواره افزود: «ما از 28 نفر برای شرکت در شواری داوری دعوت کردیم که 21 نفر حاضر بودند. وظیفه شورای داوری کمک به انتخاب کاندیدا بوده. رای گیری مرحله اول که انجام شد، تقریبا در هر گروه 12 سایت انتخاب شد که شورا از میان آنها 5 مورد را به عنوان کاندید اعلام کرد.»

به گفته شلیله در اختتامیه جشنواره وب و موبایل ایران، 51 تندیس برای وب سایت‌ها و 34 تندیس برای اپلیکیشن‌ها و 18 تندیس برای گروه‌های ویژه در نظر گرفته شده است.

خسته شدم و استعفا دادم

وی همچنین درباره دلیل استعفای روز گذشته خود از انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنت گفت: «به اعتقاد من هم‌افزایی در انجمن صنفی‌ کسب‌وکارهای اینترنتی باید خیلی زیاد باشد. در فعالیت صنفی باید هم‌افزایی بین اعضا با یکدیگر و انجمن با همه ارگان‌ها بالا باشد. انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی در هیچ حالتی نباید پشت هیچ طرفی را از عضو هیات مدیره گرفته تا عضو معمولی انجمن، خالی کند. اگر انجمن صنفی به هر دلیل شخصی یا غیر شخصی در واکنش نشان دادن خود متفاوت با این رویه عمل کند اختلاف دیدگاه پیش می‌آید. با توجه به اختلاف دیدگاه، تصمیمم برای تمرکز بیشتر بر جشنواره وب و موبایل ایران و فشاری زیادی که در ۶ ماه گذشته بر اکوسیستم وارد شد، خسته شدم و تصمیم به استفعا گرفتم. »

هفت‌شهر، سال 99 هم برگزار می‌شود

رضا الفت‌نسب، دبیر اجرایی جشنواره وب و موبایل ایران ضمن اشاره به اینکه شعار جشنواره «ایران فقط تهران نیست» بوده، گفت: «پس از چند سال بالاخره تصمیم گرفتیم با برگزاری رویداد هفت شهر به شهرهای قزوین، بابلسر، اصفهان، مشهد، رشت، یزد و شیراز برویم.»

وی تصریح کرد: «اتفاق خوبی که در سفر به این شهرها رخ داد، این بود که به بهانه جشنوراه وب و موبایل نتوورک خوبی در استان‌های میزبان شکل گرفت و همین مسئله خواسته ما برای اکوسیستم شهرها است. در سفر به این شهرها مدیران کسب و کارهای بزرگ ما را همراهی کردند و پنل های انتقال تجربه خوبی داشتیم. در کل کار سخت اما بسیار موثری بود که خوشبختانه توانستیم امسال انجام دهیم.»

الفت‌نسب ضمن ابراز امیدواری در خصوص برگزاری این رویداد در سال آینده افزود: « تصمیم داریم پس از ماه رمضان در سال آینده این رویداد را در یک سری شهرهای دیگر برگزار کنیم که تا کنون شهرهای بندرعباس، تبریز، کرمان و اهواز تایید شده‌اند.»

دبیر اجرایی جشنواره وب و موبایل ایران همچنین با اشاره به اینکه کمپین سیل کارآفرینی در ابتدا با شکست مواجه شد افزود: «امسال جشنواره وب و موبایل ایران به کمک فعالان اکوسیستم استارت‌آپی در روستای سرباز در استان سیستان بلوچستان یک مدرسه خواهد ساخت.»

دیده شدن استارتاپ‌ها، هدف اصلی رویداد هفت‌شهر

میلاد احرام‌پوش هم‌بنیان‌گذار جشنواره وب و موبایل ایران درباره شعار مسوولیت اجتماعی و رویدادهای هفت شهر گفت: « تلاش ما همواره برای تحقق این شعار بوده و در تلاشیم آن را به صورت عملی محقق کنیم. در رویدادهای استانی سعی کردیم پنل مشکلات شهرها را برگزار کرده و از استارتاپ‌هایی که بیشترین تلاش را داشتن تقدیر و تشکر کنیم.»

به گفته احرام‌پوش دو هزار نفر رویدادهای هفت شهر شرکت کردند و 50 سخنران بومی نیز در ایرن رویدادها به روی صحنه آمدند. طبق طبق آمار اعلام شده توسط وی، 10 سخنران کلیدی از تهران در سری رویدادهای هفت شهر حاضر شدند و از 20 استارتاپ استانی نیز تقدیر به عمل آمد.

هم بنیان‌گذار جشنواره وب و موبایل ایران ضمن اشاره به اینکه در اختتامیه امسال کارگاه‌ها و محتوای غنی‌تری چه در بخش موضوعات و چه در سخنرانی‌ها برگزار می‌شود، اضافه کرد: «سال‌های گذشته برگزاری کارگاه‌ها باعث می‌شد تمرکز سالن اصالی به هم بریزد و خیلی وقت ها نظم سابق در کارگاه‌ها دیده نمی شد.»

اختتامیه جشنواره وب و موبایل 24 و 25 بهمن ماه در پژوهشگاه نیرو برگزار می‌شود. ثبت نام برای شرکت در این رویداد نیز از طریق وبسایت جشنواره امکان‌پذیر است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا