گوگل

تغییراتی جدید در نسخه موبایلی گوگل ارث

شرکت گوگل به‌تازگی آپدیتی را برای اپلیکیشن گوگل ارث (Google Earth) منتشر کرده که با دریافت آن، امکان مشاهده جزییات بیشتری از جهان خارج از کره زمین را برای کاربران فراهم ‌می‌شود.

اگر کار با گوگل ارث را در مرورگر وب و یا نسخه Pro آن را در کامپیوتر دسکتاپ خود تجربه کرده باشید، حتما تایید خواهید کرد که با زوم اوت کردن و خارج شدن از خیابان‌‌ها‌ و شهرها و کشورها، به نمایی از کره زمین از بیرون دست خواهید یافت که ستاره‌‌ها‌ نیز در اطراف آن در حال درخشش‌اند.

اما متاسفانه نسخه موبایلی این برنامه، از چنین امکانی برخوردار نیست و بعد از زوم اوت کردن، پس زمینه‌ای به رنگ مشکی در اطراف کره زمین نقش ‌می‌بندد. حال با توجه به پیشرفته شدن گوشی‌‌ها‌ و تبلت‌‌ها‌ی هوشمند در طی سال‌‌ها‌ی اخیر، گوگل قابلیت مشاهده ستاره و کهکشان راه شیری را نیز به اپلیکیشن موبایلی گوگل ارث خود اضافه کرده است.

طبق آنچه گوگل اعلام کرده، این تصاویر و نمای زیبا از جهان توسط رصدخانه European Southern ثبت شده است. بر این اساس، کاربران گوگل ارث در گوشی‌‌ها‌ و یا تبلت‌‌ها‌ی هوشمند، ‌می‌توانند تا 30 هزار مایل از کره زمین دور شوند و هر آنچه را که در اطراف این سیاره وجود دارد، مشاهده کنند.

گوگل هدف خود از اضافه کردن امکان مشاهده ستاره‌‌ها‌ را، واقعی‌تر کردن تجربه کار با سرویس گوگل ارث عنوان کرد. این شرکت پیش از این نیز، ابرهایی انیمیشنی را برای نشان دادن الگوهایی آب و هوایی در جهان به این برنامه اضافه کرده بود.

جاناتان کوهن، از مهندسان نرم‌افزار گوگل در این پروژه عنوان کرد که واقعیت‌گرایی برای تیم گوگل بسیار حائز اهمیت است. ما از مردم ‌می‌خواهیم تا از گوگل ارث برای مشاهده زمین و آشنایی به موقعیت آن در جهان استفاده کنند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا