تکنولوژی

با تکنولوژی «میرا» بدون گوشی سلفی بگیرید

حتما شما هم افرادی را دیده‌اید که در مکان‌های عمومی مثل موزه‌ها و نمایشگاه‌ها بیشتر از اینکه به اصل قضیه توجه کنند، مشغول سلفی گرفتن هستند. خبر خوب اینکه تکنولوژی سلفی «میرا» (Mira) قرار است وظیفه سلفی گرفتن در چنین مکان‌هایی را برای این دسته از کاربران به عهده بگیرد.

تکنولوژی سلفی میرا که توسط استارتاپ نیویورکی «Cactus» طراحی شده، شامل یک سخت‌افزار مجهز به نمایشگر لمسی می‌شود که در ورودی مکان‌های عمومی قرار می‌گیرد. بخش دیگر این سیستم شامل دوربین‌هایی می‌شود که در نقاط مختلف مکانی که در حال بازدید هستید نصب شده‌اند.

تکنولوژی دوربین سلفی میرا

کاربران ابتدا از طریق سخت‌افزارتعبیه شده در قسمت ورودی و با استفاده از ایمیل خود ثبت نام می‌کنند سپس یک کارت که روی آن یک QR کد پرینت شده دریافت می‌کنند. زمانی که فرد از رویروی دوربین‌های تعبیه شده عبور می‌کند، ابتدا کارت خود را اسکن می‌کنند. پس از اسکن، شمارش معکوس روی نمایشگر ظاهر می‌شود و شخص می‌تواند تصویر خود را روی نمایشگر دوربین مشاهده کند. پس از پایان شمارش معکوس، دوربین از کاربر عکس می‌گیرد.

کاربران با قرار گرفتن روبروی این دوربین‌های مجهز به فلاش می‌توانند موقعیت خود را به خوبی برای عکس گرفتن تنظیم کنند. تصاویر گرفته شده توسط این دروبین از طریق ایمیل برای کاربر ارسال می‌شود. تمامی تصاویر هم به‌صورت خصوصی ذخیره می‌شوند و امکان دسترسی دیگران به آنها وجود ندارد.

سیستم عکاسی هوشمند میرا در حال حاضر در یک موزه و گالری «کارخانه رنگ» نیویورک راه‌اندازی شده و بازدیدکنندگان می‌توانند بدون هزینه از این دوربین‌ها استفاده کنند.

تکنولوژی دوربین سلفی میرا

منبع
New Atlas

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا