ایرانتکنولوژی

صفحات صدا و سیما از فیسبوک و اینستاگرام حذف شدند

روز گذشته شبکه‌های اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام حساب‌های کاربری روابط عمومی و برخی از شبکه‌های صدا و سیما را مسدود کردند. گفته می‌شود دلیل این اقدام، انتشار پست‌های‌ مرتبط با سردار سلیمانی در این صفحات بوده است.

در اطلاعیه روابط عمومی صدا و سیما در این رابطه آمده که اینستاگرام حساب کاربری روابط عمومی معاونت سیما و شبکه‌های سه، افق و سلامت را پس از حذف مکرر مطالب آن‎ها درباره سردار سلیمانی، غیرفعال و از دسترس خارج کرد.  فیسبوک نیز صفحه شبکه جام‌جم را مسدود کرده است.

بر اساس این گزارش پست‎های شبکه‌های قرآن، مستند و امید که  درباره سردار سلیمانی بود حذف شد. شبکه اجتماعی اینستاگرام همچنین مطالبی را که در صفحه شبکه پنج و برنامه‌های  این شبکه در همین رابطه منتشر شده بود حذف کرد.
شبکه تلویزیونی نسیم هم پس از انتشار مطلبی درباره سردار سلیمانی از اینستاگرام اخطار گرفت.

البته این اقدام در گذشته هم توسط اینستاگرام تکرار شده بود. این شبکه اجتماعی پس از اعلام خبر ترور سردار سلیمانی، پست‌ها و هشتگ‌های مربوط به طرفداری از او را حذف کرد. در همان روزهای ابتدایی اینستاگرام صفحات برخی از خبرگزاری‌های ایرانی از جمله تسنیم و روزنامه ایران را از دسترس خارج کرد و حتی پست‌های پست های برخی از هنرمندن یا روزنامه‌نگاران را نیز حذف کرده بود. این مسئله البته با واکنش‌های منفی زیادی از سوی کاربران ایرانی و چهره‌های مشهور همراه شد.

 

 

 

 

شرکت فیسبوک که مالک اصلی اینستاگرام است در همان روزهای آغازین در واکنش به اعتراض کاربران به حذف پست‌ها و صفحات ایرانی اعلام کرد که این شرکت موظف به رعایت قوانین تحریم آمریکا علیه ایران است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا