خودروخودرو الکتریکی

عزم جدی سوبارو برای تولید خودروهای الکتریکی در دهه 2030

به دلیل فشارها از سوی نهادهای مختلف مبنی بر به حداقل رساندن استفاده از سوخت‌های فسیلی در صنایع مختلف، خودروسازان نیز کم‌کم و در طی سال‌‎های اخیر به تولید خودروهای الکتریکی و هیبریدی روی آوردند. تاکنون چندین شرکت نمونه‌هایی از مدل‌های الکتریکی محصولات خود را رونمایی و به بازار عرضه کرده‌اند که با استقبال خوبی نیز از سوی خریداران مواجه بوده است.

در همین رابطه اخیرا شرکت خودروسازی ژاپنی سوبارو اعلام کرد که تا اواسط دهه 2030 میلادی، به خط تولید مدل‌های بنزینی خود پایان می‌دهد و تمامی ‌خودروهای این شرکت مجهز به سیستم الکتریکی روانه بازار خواهند شد.

سوبارو پیش نیز چند مدل خودروی هیبریدی و پلاگین هیبریدی را تولید و عرضه کرده و گفته می‌شود که این روزها در حال تولید خودروهایی است که طبق آنچ این شرکت عنوان می‌کند، تحت عنوان «هیبریدی قوی» و مجهز به فناوری شرکت تویوتا عرضه خواهند شد.

تستسو اونوکی، مدیر ارشد تکنولوژی سوبارو در مصاحبه‌ای عنوان کرد که علی‌رغم استفاده از فناوری شرکت تویوتا، این شرکت قصد دارد تا خودروهایی را تولید کند که نشان‌دهنده نام و برند سوبارو باشند. وی در ادامه گفت: ما می‌خواهیم خودروهایی هیبریدی را تولید کنیم که نه تنها کاز CO2 بسیار کمی‌ را منتشر می‌کنند، بلکه از امنیت بالایی برخوردارند و از سیستم تمام چرخ متحرک بهره می‌برند.

طبق گفته سوبارو، تا سال 2030 حدود 40 درصد از خودروهای این شرکت به صورت هیبریدی و یا مجهز به باتری‌های الکتریکی به دست خریداران برسند و در اواسط این دهه، تمامی‌خودروهای این شرکت با سیستم الکتریکی عرضه خواهند شد.

در این میان برخی شرکت‌ها همانند بنتلی و فراری تمایل چندانی به استفاده از پلتفرم الکتریکی در خودروهای خود ندارند و بعید به نظر می‌رسد که رویه‌ای همانند آنچه سوبارو در پیش گرفته را اتخاذ کنند.

منبع
UberGizmo

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا