پوشیدنی هوشمند

تلاش لنوو برای ساخت یک هدست واقعیت مجازی جدید

اخیرا لنوو اطلاعات مربوط به هدستی جدید را در سامانه FCC ثبت کرده که از تمایل این شرکت برای ورودی بازگشتی دوباره به بازار این فناوری نوظهور حکایت دارد.

این هدست با نام Lenovo VR 3030 ثبت شده و در توضیحات، از آن به عنوان هدستی با عملکرد مستقل یاد شده است. بدین معنی که استفاده از آن نیازی به اتصال به کامپیوتر ندارد. اگر خاطرتان باشد تقریبا دو سال پیش، شرکت لنوو ز هدستی به نام Mirage Solo رونمایی کرد که به عنوان اولین هدست مبتنی بر پلتفرم گوگل دی‌دریم روانه بازار شد اما عدم توسعه اپلیکیشن‌های کافی برای این سیستم عامل، نتوانست این هدست را به جایی برساند.

طولی نکشید که هدست واقعیت ترکیبی Explorer Windows لنوو نیز قدم به عرصه محصولات هوشمند گذاشت. این هدست همانند دیگر نمونه‌های مبتنی بر واقعیت ترکیبی ویندوز از ویژگی‌های قابل توجهی برخوردار بود و می‌توانست با مد‌های آکیولس و وایز نیز رقابت کند. قیمت این محصول حدود 450 دلار تعیین شده بود اما با این حال، نتوانست بنا به دلایلی همچون فقدان پشتیبانی نرم‌افزاری، ردیابی حرکات ضعیف و سیستم‌های رابط ضعیف موفق عمل کند.

همه این‌ها سبب شد تا لنوو، تولید اختصاصی این هدست را فراموش کند و با شرکت آکیولس وارد همکاری شود. نتیجه این همکاری تولید هدست آکیولس ریفت اس بود که از عملکرد بسیار مناسبی به نسبت مدل‌های موجود برخوردار بود. اما طولی نکشید که آکیولس کوئست عرضه شد که برخلاف ریف اس مبتنی بر پی‌سی نبود و می‌تواند به صورت مستقل نیز عمل کند.

در مجموع می‌توان گفت که لنوو برای حضور در بازار هدست‌های واقعیت مجازی پلتفرم‌های گوگل، مایکروسافت و آکیولس را امتحان کرد که اگرچه برخی از تلاش‌های این شرکت، نتیجه‌بخش بوده اما هیچ یک نتوانستند برند لنوو را به عنوان برندی بزرگ در عرصه فناوری واقعیت مجازی بر سر زبان‌های بیاندازند. حال باید منتظر ماند و دید که آیا هدست جدید 30S30S می‌توان این خواسته مدیران لنوو را به واقعیت تبدیل کند یا خیر.

 

منبع
Techspot.com

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا