اپل

آیا امکان غیرفعال کردن ردیابی موقعیت مکانی به آیفون 11 اضافه می‌شود؟

شرکت اپل در سال 2019 و به دلیل برخی اتهامات مبنی بر عدم رعایت حریم شخصی کاربران و جاسوسی از آن‌ها، در کانون توجهات قرار گرفت.  مساله‌ای که با ورود گوشی‌های آیفون 11 به بازار بر سر زبان‌ها افتاد اما اکنون به نظر می‌رسد که در آینده نزدیک، تمام این نگرانی‌های برطرف خواهد شد.

طبق آنچه در خبرهای آمده، قابلیتی در سری جدید گوشی‌های آیفون 11 تعبیه شده که تحت عنوان اولترا وایدباند (Ultra Wideband) شناخته می‌شود که به صورت پیش‌فرض فعال است و ازین طریق، اپل می‌تواند در هر لحظه، موقعیت مکانی دارندگان این گوشی‌ها را ردیابی کند.

اما در نسخه بتای آی او اس 13.3.1، امکان خاموش کردن ویژگی اولترا وایدباند برای کاربران فراهم شده است تا از این طریق، هرگونه نگرانی در خصوص جاسوسی از کاربران رفع شود. طبق گفته اپل، تراشه اولترا وایدباند برای ارتقای عملکرد دستگاه در مدل‌های سری آیفون 11 تعبیه شد.

بدین معنی که با ردیابی دقیق‌تر موقعیت مکانی کاربر، کارکرد ابزارهایی همچون ایردراپ ارتقا می‌باید و می‌توان گوشی‌های مفقودی و یا سرقت شده را راحت‌تر پیدا کرد. اما با این حال، بسیاری از کاربران تمایلی به ردیابی لحظه‌ای موقعیت مکانی خود نداشته و باید دید که آیا امکان غیرفعال کردن این ویژگی، به نسخه نهایی آی او اس 13.3.1 نیز اضافه خواهد شد یا خیر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا