تکنولوژی

گزارش IDC از فروش پی‌سی در بازار منتشر شد؛ اپل در رده چهارم

شرکت تحقیقاتی IDC که از جمله مراکز معتبر در زمینه ارائه آمارهایی از عملکرد محصولات هوشمند در بازار به حساب می‌آید، اخیرا با انتشار گزارشی اعلام کرد که میزان فروش دستگاه‌های مک اپل در سه ماهه پایانی سال 2019 میلادی با افتی 5.3 درصد به نسبت مدت زمان مشابه سال گذشته همراه شد.

اگرچه اوضاع چندان به کام اپل نبود، اما میزان فروش مجموع کامپیوترهای شخصی یا همان پی‌سی‌ها در این بازه زمانی، 4.8 درصد رشد داشت و شرکت‌های مختلف توانستند چیزی حدود 71.8 میلیون دستگاه پی‌سی را در بازار به فروش برسانند.

طبق گفته IDC، این میزان فروش در طی دوره زمانی سه ماهه، در چهار سال گذشته بی‌سابقه بوده است. در این میان، شرکت لنوو توانست بیشترین فروش را به خود اختصاص دهد و بالغ بر 17.8 میلیون دستگاه را عرضه کند. این رقم نشان‌دهنده رشد فروش 6.5 درصدی لنوو به نسبت سه ماهه سال گذشته است.

در جایگاه دوم، شرکت اچ‌پی و به دنبال آن نیز شرکت دل را می‌بینیم که به ترتیب توانستند 17.7 و 12.46 میلیون دستگاه پی‌سی را به دست خریداران برسانند. اپل اما به جایگاهی بهتر از چهارم در این فهرست دست نیافت. طبق گزارش IDC، سهم اپل از بازار کامپیوترهای شخصی در سه ماهه چهارم حدود 6.6 درصد عنوان شده که این رقم در سه ماهه پایانی سال 2018 حدود 7.3 درصد برآورد شده بود.

و اما در خصوص میزان فروش پی‌سی‌ها در کل سال 2019 نیز باید گفت که اعداد و ارقام از افزایش 2.7 درصدی فروش خبر می‌دهند؛ اتفاقی که از سال 2011 تاکنون رخ نداده بود. فروش اپل اما در سال 2019 با افتی 2.2 درصدی همراه بود و طبق برآوردها، این شرکت تقریبا 17.68 میلیون مک را در این سال عرضه کرد.

منبع
9to5Mac

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا