تکنولوژیمایکروسافت

مایکروسافت به دنبال ساخت سرفیس پرو خورشیدی

انرژی خورشیدی می‌تواند به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای جایگزینی انرژی‌های محدود و تجدیدناپذیر در نظر گرفت. اگرچه اخیرا برخی شرکت‌ها و البته کشورها به استفاده از این منبع انرژی در خانه‌ها و ساختمان‌ها روی آورده‌اند، اما هنوز راهکاری درست برای بهره‌گیری از این ظرفیت در محصولات الکترونیکی ارائه نشده است.

حال به نظر می‌رسد که مایکروسافت برنامه‌هایی را در این زمینه در سر دارد. طبق اطلاعات مربوط به پتنتی که به تازگی منتشر شده، این غول دنیای فناوری، ایده بکارگیری پنل‌های خورشیدی را در نسل جدید تبلت‌های سرفیس پرو دنبال می‌کند.

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، مایکروسافت سعی دارد تا این پنل‌های خورشیدی را روی تایپ کاور تعبیه و از آن برای شارژ باتری تبلت استفاده کند. این سیستم قادر است انرژی مورد نیاز برای شارژ تبلت را از هر منبع نور، چه طبیعی و چه مصنوعی، تامین کند. حتی در حین کار با دستگاه نیز، این پنل‌های خورشیدی فرآیند شارژ باتری را انجام خواهند داد.

نکته جالب در خصوص این طرح مایکروسافت اینجاست که لولایی برای حرکت دادن این صفحه روی دستگاه تعبیه شده تا کاربر بتواند موقعیت آن را با توجه به زاویه تابش نور تنظیم و بیشترین میزان نور را دریافت کند.

با این حال، هنوز این طرح در حد یک پتنت و ایده است و مشخص نیست که آیا به به دنیای واقعیت راه خواهد یافت یا به سرنوشت هزاران پتنتی که به فراموش سپرده شدند، مبتلا خواهد شد.

مایکروسافت به دنبال ساخت سرفیس پرو خورشیدی

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا