ایرانشبکه‌های اجتماعی

«زیلینک» چیست و چگونه مشکل کاربران اینستاگرام را حل می‌کند؟

گفت‌و‌گوی آی‌تی‌ایران با مصطفی الهیاری، طراح سرویس زیلینک

اینستاگرام در چند سال اخیر به محبوبیت قابل توجهی بین کاربران فضای مجازی در دنیا دست پیدا کرده و با بیش از 2 میلیارد کاربر امروز بعد از فیسبوک به دومین شبکه اجتماعی محبوب دنیا تبدیل شده است. کاربران ایرانی هم همانند دیگر کشورها، استقبال چشمگیری از این شبکه اجتماعی داشته‌اند و همین مسئله باعث شده کاربران کشورمان که از برخی شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها محروم هستند، حساب ویژه‌‌ای روی اینستاگرام باز کرده و از ین پلتفرم علاوه بر اشتراک‌گذاری تصاویر شخصی، در زمینه‌های مختلف از جمله معرفی و فروش محصولات، ارتباط با مشتریان و دنبال کنندگان و … استفاده کنند.

اما یکی از معضلاتی که کاربران اینستاگرامی با آن مواجه هستند، اشتراک‌گذاری روش‌های تماس در بخش بیو پروفایل است چراکه اینستاگرام تنها امکان قرار دادن تنها یک لینک را به کاربر می‌دهد. همین مسئله موجب شده یکی از برنامه‌نویسان ایرانی این مشکل را با ره‌اندازی سرویسی به نام «زیلینک» حل کند. در ادامه گفت‌و‌گویی داریم با مصطفی الهیاری، طراح سرویس زیلینک، تا اطلاعات بیشتری از این سایت کسب کنیم.

زیلینک چیست؟

«به کمک زیلینک و به سادگی، همه افراد به صورت کاملا رایگان می‌توانند یک صفحه اختصاصی برای خودشان داشته باشند که در آن لینک‌های متنوع و یا راه‌های ارتباطی مختلف قرار می‌گیرد. پس از راه‌اندازی، کاربران می‌توانند صفحه اختصاصی خود را در پلتفرم‌های مختلف مثل بیو اینستاگرام یا توییتر به‌اشتراک بگذارند.»

زیلینک چه مشکلی را حل می‌کند؟

«به کمک زیلینک افراد ‌می‌توانند به جای داشتن یک لینک در بیو اینستاگرام چندین لینک داشته باشند. همچنین زیلینک یک واسطه بین تمام لینکها و صفحات و خدمات شما ( مثل شماره تلفن، سایت، فروشگاه اینترنتی، محصولات، پروفایلها، شبکه های اجتماعی و …. ) و دنبال‌کنندگان شما می‌شود و این می‌تواند کمک کند کاربرها در انتها به چیزی که نیاز دارند برسند. برای مثال اگر می‌خواهید از طریق تلگرام با شما صحبت کنند یا اگر می‌خواهید که از سایت شما بازدید کنند، افراد می‌توانند روی لینک هرکدام کلیک کنند. در کل می‌توان از زیلینک به عنوان نوعی کارت تبلیغاتی نام برد.»

زیلینک برای کدام کسب و کارها مناسب است؟

«زیلینک مناسب تمام کسب و کارها و افرادی است که به نوعی خدماتی را ارائه می‌دهند. مثل پیج‌ها و فروشگاه‌های اینستاگرامی، اینفلوئنسرها و …»

زیلینک چیست و چگونه به کاربران اینستاگرامی کمک می‌کند؟
استفاده از سرویس زیلینک در بخش بیو اینستاگرام آی‌تی‌ایران

امکانات و خدمات زیلینک

امکان گذاشتن بی‌نهایت لینک در صفحه اختصاصی

امکان گذاشتن راه‌های ارتباطی مثل شماره تماس و ایمیل و … در صفحه اختصاصی

امکان ارائه توضیح کسب و کار در صفحه اختصاصی

امکان گذاشتن لوکیشن Waze و گوگل‌مپ در صفحه اختصاصی

این قابلیت‌ها در آینده بیشتر می‌شوند

زیلینک چیست و چگونه به کاربران ایرانی کمک می‌کند؟ آی تی ایران

مهمترین ویژگی‌های زیلینک چیست؟

«سادگی. زیلینک خیلی ساده است ولی با همین سادگی توانسته یک مشکل بزرگ و مهم را حل کند.»

زیلینک رایگان است؟

«بله، امکانات زیلینک کاملا رایگان هستند.»

زیلینک نمونه مشابه خارجی دارد؟

«از نمونه های خارجی می‌توان به «Linktree» اشاره کرد که زیلینک امکانات بیشتری را نسبت به آن ارائه می‌دهد. در سرویس Linktree  کاربرها فقط می‌توانند لینک بگذارند ولی در زیلینک کاربرها علاوه بر لینک، می‌توانند فیلدهای دیگری هم داشته باشند. همچنین تعداد این فیلدها به مرور زمان بیشتر می‌شوند.»

زیلینک

مشتریان چگونه از امنیت داده‌هایشان مطمئن باشند؟

«توسعه زیلینک با رعایت تمام موارد امنیتی انجام گرفته و اطلاعات کاربرها کاملا محفوظ است. البته کاربران در زیلینک دیتای محرمانه‌ای را وارد نمی‌کنند و اطلاعات کاربر همان چیزی است که به مخاطبین نمایش داده می‌شود.»

مشتریان بزرگ فعلی زیلینک؟

«مشتری که نه، ولی از دوستانی که از زیلینک استفاده می‌کنند می‌توان به علی بابا، زرین پال،‌ آیدی پی و تعداد خیلی زیادی از اینفلوئنسرها و صاحبان کسب و کار در اینستاگرام اشاره کرد.»

زیلینک چیست

برتری زیلینک نسبت به رقبا چیست؟

«رقیب داخلی خاصی نداریم و اگر هم سرویسی وجود داشته باشد، به قدرتمندی زیلینک نیست. اما سرویس‌های خارجی مثل linktree هستند که تعداد خیلی زیادی کاربر دارند. البته از آنجایی که زیلینک در آینده قرار است بازار خارج از ایران را هم پوشش دهد، مطمئنا رقبای خیلی زیادی خواهد داشت.»

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا