موبایلنمایشگاه 2020 CES

بهترین گوشی‌های معرفی‌شده در نمایشگاه CES 2020

رویداد CES در سال 2020 رسما به کار خود پایان داد. اما این نمایشگاه، محلی بود برای عرض اندام شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری تا با رونمایی از آخرین دستاوردهای مهندسانشان، برای رقبای خود خط و نشان بکشند.

در میان انبوه محصولات و دستگاه‌های معرفی شده در CES 2020، شاهد رونمایی از چند گوشی هوشمند نیز بودیم که در ادامه برآنیم تا نگاهی بیاندازیم به این محصولات.

گلکسی اس10 لایت و گلکسی نوت10 لایت

سامسونگ در جریان این رویداد، از مدل‌های ارزان‌قیمت پرچمداران خود که با پسوند لایت شناخته می‌شوند، پرده برداشت. دو اسمارت فون به نام‌های گلکسی اس10 لایت و گلکسی نوت 10 لایت که علی‌رغم برخورداری از قیمت مناسب، به مشخصات فنی قابل‌قبولی نیز مجهز شده‌اند.

از جمله ویژگی‌های مشترک میان این دو گوشی می‌توان به نمایشگر 6.7 اینچی امولد با دوربین سلفی تعبیه‌شده در مرکز صفحه نمایش اشاره کرد. در گلکسی اس10 لایت از پردازنده اسنپدراگون 855 استفاده شده و توان پردازشی گلکسی نوت 10 لایت نیز از طریق چیپست اگزینوس 8895 تامین می‌شود.

بهترین گوشی‌های معرفی‌شده در نمایشگاه CES 2020

آرایش سنسورهای دوربین این دو گوشی تفاوت‌هایی با هم دارد به طوری که گلکسی اس10 لایت، به سنسور 48 مگاپیکسلی به همراه سنسور 5 مگاپیکسلی ماکرو و 12 مگاپیکسلی اولتراواید مجهز شده است. در گلکسی نوت 10 لایت اما اگرچه از دوربین سه گانه استفاده شده اما هر سه سنسور از رزولوشن 12 مگاپیکسلی بهره می‌برند.

مدل‌های TCL 10

شرکت TCL امسال و در جریان نمایشگاه CES 2020 از سه گوشی جدید به نام‌های TCL 10 Pro، TCL 10 L و TCL 10 5G پرده برداشت. هر سه مدل با قیمتی کمتر از 500 دلار عرضه خواهند شد.

بهترین گوشی‌های معرفی‌شده در نمایشگاه CES 2020

اگرچه هنوز اطلاعات دقیقی در خصوص این گوشی‌ها در دست نیست اما این شرکت اعلام کرده که قصد دارد تا در جریان کنگره MWC بارسلون، جزییات مربوط به مشخصات فنی این گوشی را منتشر کند.

اسمارت‌فون Cat S32

یکی از مقاوم‌ترین گوشی‌های جهان تحت عنوان Cat s32 در CES امسال معرفی شد. محصولی که لقب جان‌سخت را به آن داده‌اند و آن قدر مقاوم است که می‌تواند حتی پس از سقوط از ارتفاع 1.8 متری نیز جان هیچ آسیبی نبیند. همچنین بدنه این ساعت در برابر نفوذ آب و گردوغبار نیز مقاوم است و می‌توان با انگشتان خیس نیز با آن کار کرد.

بهترین گوشی‌های معرفی‌شده در نمایشگاه CES 2020\

در خصوص مشخصات نیز باید گفت که Cat S32 به پردازنده A20 شرکت مدیاتک، نمایشگر 5.5 اینچی، دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی و دوربین 13 مگاپیکسلی اصلی است. یک باتری 4200 میلی‌آمپری نیز انرژی را به رگ‌های این گوشی تزریق می‌کند و اگر به طور معمول از آن استفاده شود، این باتری می‌تواند تا چند روز دوام بیاورد.

الکاتل 1B

شرکت آلکاتل نیز برای جا نماندن از رقبای خود در نمایشگاه CES 2020، از گوشی جدید به نام الکاتل 1B پرده برداشت. البته این شرکت، چهار گوشی را در این رویداد معرفی کرد که ارزان‌ترین آن الکاتل 1B نام دارد. این گوشی از نرم‌افزار اندروید گو و نمایشگر 5.5 اینچی بهره می‌برد و قرار است با قیمت تقریبی 66 دلار روانه بازار شود.

بهترین گوشی‌های معرفی‌شده در نمایشگاه CES 2020

از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به پردازنده چهار هسته‌ای و رم 2 گیگابایتی اشاره کرد. همچنین یک دکمه اختصاصی برای فعال کردن سریع گوگل اسیستنت نیز روی بدنه آن تعبیه شده است.

کانسپت وان شرکت وان‌پلاس

وان‌پلاس نیز از دیگر شرکت‌هایی بود که در رویداد CES 2020 از یک گوشی جدید اما مفهوم تحت عنوان کانسپت وان رونمایی کرد. در این گوشی از یک شیشه الکتروکرومیک استفاده شده که کاربر می‌توان در صورت تمایل، این شیشه را کدر و یا شفاف کند. مزیت این فناوری در این است که می‌توان دوربین پشتی گوشی را مخفی کرد به طوری که هرگز سیستم‌های چندگانه دوربین، جلب توجه نکند و نمایی یکنواخت را ارائه دهد.

بهترین گوشی‌های معرفی‌شده در نمایشگاه CES 2020

همچنین، بدنه پشتی گوشی با چرم نارنجی‌رنگ پوشانده شده که زیبایی و نمایی خاص را به آن می‌بخشد. کاسنسپت وان یکی از جمله گوشی‌هایسست که در نتیجه همکاری وان‌پلاس با شرکت مک‌‌لارن تولید شده است.

گوشی Boox E-Ink

شرکت بوکس از نمونه اولیه گوشی هوشمندی مجهز به نمایشگر E-Ink رونمایی کرد که احتمالا طی چند ماه آینده به خط تولید وارد خواهد شد. از جمله فواید استفاده از نمایشگرهای E-Ink در این است که آسیب به مراتب کمتری را به چشم‌های کاربران وارد می‌کنند و میزان مصرف انرژی آن‌ها نیز بسیار کم است.

بهترین گوشی‌های معرفی‌شده در نمایشگاه CES 2020

چنین قابلیت‌هایی سبب می‌شود تا این گوشی به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای علاقمندان به خواندن کتاب‌های الکترونیکی و آن‌هایی که به طول عمر باتری دستگاه خود اهمیت می‌دهند، تبدیل شود. هنوز اطلاعات دقیقی در خصوص مشخصات فنی این گوشی منتشر نشده و قطعا طی هفته‌های آتی بیش از این‌ها، از این محصول خواهیم شنید.

گوشی Coolpad Legacy 5G

شاید نام و آوازه برند Coolpad به گوش کمتر کسی خورده باشد، اما این شرکت به تازگی از یک گوشی جدید به نام Legacy 5G پرده برداشتو اسمارت فونی که به قرار است قبل از به نیمه رسیدن سال 2020 میلادی به بازار عرضه شود و همانطور که از نام آن پیداست، به فناوری جدید 5G مجهز خواهد بود.

بهترین گوشی‌های معرفی‌شده در نمایشگاه CES 2020

این محصول جزو مدل‌های ارزان‌قیمت بازار به حساب خواهد آمد چراکه Coolpad قیمت 400 دلار را برای آن در نظر گرفته و همین مساله می‌تواند کاربران را به خرید این اسمارت فون ترغیب کند. از جمله مشخصات این گوشی می‌توان به نمایشگر 6.53 اینچی، پردازنده اسنپدراگون 765، رم 4 گیگابایتی، حسگر اثر انگشت، دوربین دوگانه مجهز به سنسورهای 48 و 8 مگاپیکسلی و باتری 4000 میلی‌آمپری اشاره کرد.

گوشی تاشوی TCL

یکی دیگر از گوشی‌هایی که در قالب یک نمونه اولیه برای علاقمندان در CES 2020 معرفی شد، اسمارت فون تاشوی TCL است. این گوشی به نمایشگری با قابلیت تاشدن مجهز است و در یک نگاه اول، بیشتر به یک تبلت شباهت دارد تا یک گوشی هوشمند. هنوز جزییات دقیقی در خصوص این گوشی منتشر نشده و قرار است در آینده نزدیک، طی مراسمی‌اختصاصی بیشتر از این محصول سخن گفته شود.

بهترین گوشی‌های معرفی‌شده در نمایشگاه CES 2020

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا