ایران

گزارش آی‌تی‌ایران از رویداد «هفت شهر» جشنواره وب و موبایل در شیراز

اختتامیه این جشنواره هفته پایانی بهمن در تهران برگزار می‌شود

سری رویدادهای «هفت شهر» جشنواره وب و موبایل روز پنج‌شنبه در آخرین ایستگاه خود مهمان شیراز بود.

در این مراسم که با حضور استارتاپ‌های بومی، برنامه‌نویسان، فعالان و علاقه‌مندان اکوسیستم استارتاپی شیراز برگزار شد، مهرداد سهرابی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس از راه‌اندازی اولین کارخانه نوآوری در استارن فارس در آینده نزدیک خبر داد. سهرابی در اینباره گفت: «با تلاش‌ها و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سرمایه‌گذاری عطار و کارخانجات مخابراتی ایران، دومین کارخانه نوآوری کشور با همکاری استانداری فارس و با حضور ریاست جمهوری به زودی افتتاح خواهد شد.»

«رضا الفت‌نسب»، عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی کشور، دیگر سخنران این مراسم بود که به ارائه یک سری آمار و ارقام در خصوص این اتحادیه پرداخت. به گفته الفت‌نسب این اتحادیه که از دو سال پیش کار خود را آغاز کرده و در حال حاضر 1112عضو فعال دارد و در این مدت بالغ بر 6 هزار پرونده شکایت مختومه داشته است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی افزود: «اتحادیه تا کنون 2450 بازدید موفق از وبسایت‌ها داشته است و 2545 نامه نیز برای حمایت از کسب و کارها ارسال شده است.»

رضا الفت نسب هفت شهر شیراز

همچنین الفت‌نسب در خصوص یک سری شایعات پیرامون ممنوع‌الفعالیت شدن برخی از کسب و کارها توسط اتحادیه گفت: «شکایت‌ها در خصوص فعالیت برخی کسب و کارها به اتحادیه اعلام می‌شود و ما نیز در همین راستا به این شکایات و فعالیت کسب و کارهای مذکور رسیدگی می‌کنیم. به اتحادیه حق دهید تا با کسب و کارهایی که پاسخگوی شکایات کاربران نیستند در راستای جلب نظر و اعتماد عمومی برخورد شود.»

سرمایه‌گذاری علی‌بابا در استارتاپ «دابی»

«مجید حسینی‌نژاد»، بنیان‌گذار علی‌بابا نیز در رویداد هفت شهر، در بخش انتقال تجرببات از سهم 2 تا سه درصدی علی‌بابا از پروازهای خارجی گفت. وی معتقد است که در گذشته اکوسیستم گردشگری ایران متعلق به هتل‌ها و آژانس‌های مسافرتی بوده اما امروزه با رشد این اکوسیستم باید به استارتاپ‌های فعال در این حوزه توجه بیشتری شود.

رویداد هفت شهر جشنواره وب موبایل شیراز

بنیان‌گذار علی‌بابا به اهمیت و قابلیت‌ها هوش مصنوعی و تاثیرگذاری آن در آینده نیز اشاراتی داشت و گفت: «هوش مصنوعی این روزها بهترین حوزه برای ورود است. بهتر است در این حوزه وقت گذاشته و برای کشور اشتغال ایجاد کنید.»

حسینی نژاد از سرمایه‌گذاری و تیم سازی در استارتاپ دستیار صوتی «دابی» با یک تیم چهار نفره در این حوزه نیز خبر داد.

بنیان‌گذار علی‌بابا در پاسخ به سوال جمعی از خبرنگاران در خصوص حضور او به عنوان نماینده استارتاپ‌ها در اتاق بازرگانی و اقداماتی که برای حمایت از آنها انجام داده است گفت: «روزی که وارد اتاق بازرگانی شدم دو هدف پیش روی من قرار داشت: اول توسعه گردشگری و دوم تغییر ساختار سنتی اتاق بازرگانی و پیوند آن با استارتاپ‌ها که در ادامه قید دومین هدف را کامل زدم.»

هوش مصنوعی این روزها بهترین حوزه برای ورود است مجید حسینی نژاد

 

بنیان‌گذار علی‌بابا ضمن اشاره به این حقیقت که ساختار اتاق بازرگانی بر پایه حفظ یک سری منافع اقتصادی بنا شده است اضافه کرد: «با توجه به این موضوع بعد دو سه ماه تصمیم گرفتم با استعفا به کار خودم پایان بدهم که البته با مقاومت دوستان در اتاق بازرگانی مواجه شدم. در نهایت تصمیم بر این شد که کمیسیون گردشگری قبلی در اتاق بازرگانی را منحل کرده و کمیسیونی جدید با افراد استارتاپی جدید بسازیم.»

حسینی‌نژاد با اشاره به این موضوع که در ساختار جدید تلاش شده چشم انداز 5 سال آینده بدون هرگونه محدودیت باشد ادامه داد: « با از بین بردن محدودیت‌ها، تصویری فوق العاده پیش روی ما قرار گرفت. تنها نیاز برای رسیدن به این هدف، نوآفرینی بود. با شناسایی این نیازها و نوآفرین‌ها و چند بار رفت و آمد به مجلس و جلسه با وزیر و مشورت با کارشناس‌های حوزه گردشگری، استارت مسیر را زدیم.»

وی تصریح کرد: «در جلسه ای که با وزیر داشتیم به ما قول داد با بررسی تمام نوآفرین‌ها تمام قدم های اجرایی برداشته شود. نهایتا قرار شد دریک ماه آینده وزیر از کارخانه نوآوری و نیمی از افراد و تیم هایی اجرایی که در آنجا مستقر هستند بازدید کند.»

بیشترین خریدهای درون برنامه‌ای در ساعات ظهر

رویداد هفت شهر جشنواره وب و موبایل شیراز

«میلاد احرام‌پوش»، هم‌بنیان‌گذار جشنواره وب و موبایل نیز در رویداد هفت شهر شیراز ضمن اشاره به برگزاری اختتامیه این جشنواره در هفته آخر بهمن افزود: «با همکاری معاونت فناوری ریاست جمهوری، امکان حضور و اقامت 100 مهمان شهرستانی در تهران فراهم شده است.»

وی در خلال صحبت‌ها خود به ارائه یک سری آمارها از رفتار کاربران ایرانی نیز پرداخت. به گفته احرام‌پوش، بیشترین خریدهای درون برنامه‌ای کاربران ایرانی در ساعات ظهر انجام می‌گیرند.

‏وی درباره اینکه در هر شهر چه برنامه‌هایی محبوبیت بیشتری دارند، به علاقه مردم قم به اپلیکیشن‌های مذهبی و تمایل کاربران شیرازی به اپلیکیشن‌های سرگرمی و تفریحی اشاره کرد.

 

رویداد هفت شهر جشنواره وب و موبایل شیراز میلاد احرام پوش

سهم 70 درصدی زنان و دهه هفتادی‌ها از «کمدا»

«ثنا خالصی»، بنیان‌گذار استارتاپ کمدا، در صحبت‌ها خود به سهم 70 درصدی خانم‌ها و دهه هفتادی‌ها از کل اعضای استارتاپ اشاره کرد و در خصوص مهاجرت این استارتاپ به تهران گفت. به گفته بنیان‌گذار کمدا، دلیل این مهاجرت گسترش تیم فنی کمدا بوده است.

وی همچنین با تاکید بر شعار «ایران فقط تهران نیست» افزود: «شاید این شعار درستی باشد اما تمرکزگرایی از تهران با متمرکز کردن قدرت در شهرستان‌ها تفاوت دارد.»

به اعتقاد خالصی، تراکم جمعیت در شیراز از تهران بیشتر است و این شهر پتانسیل زیادی برای گسترش اکوسیستم استارتاپی دارد.

در این مراسم استارتاپ‌های «پارس کدرز»، «دکترتو» و «شیرازفود» به عنوان استارتاپ‌های برگزیده مورد تقدیر قرار گرفتند.

همچنین در انتهای این مراسم، هلدینگ طرح ماندگار، برگزارکننده رویدادهای هفت شهر، اختتام اولین سری رویدادهای هفت شهر در سال 98 را جشن گرفت.
امیر حسین صدقی، مدیر پروژه برگزاری رویداد هفت شهر جشنواره وب و موبایل شیراز گفت: «توانستیم کنار هم هفت شهر عشق را ببینیم و بر فردای بهتری که قرار است خودمان رقم بزنیم، گام بگذاریم.»

جشنواره وب و موبایل در حالی به کار خود در ایستگاه آخر، شیراز پایان داد که قرار است اختتامیه آن در هفته آخر بهمن ماه در تهران برگزار شود.

در ادامه می‌توانید تصاویری از رویداد هفت شهر شیراز را مشاهده کنید.

رویداد هفت شهر جشنواره وب موبایل شیراز
میلاد شاکری بنیان‌گذار استارتاپ «ایران تیک»
مرتضی علوی نیک، بنیان‌گذار استارتاپ «لیمیتلس»

رویداد هفت شهر شیراز

فرزاد نصیرزاده هم‌بنیان‌گذار «شیراز تخفیف»
ایمان قصرفخری بنیان‌گذار «پارس کدرز»

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا