گوگلنمایشگاه 2020 CES

اضافه شدن قابلیتی جدید به دستیار دیجیتالی گوگل اسیستنت

شرکت گوگل در جریان رویداد CES 2020 از قابلیتی جدید برای دستیار صوتی دیجیتالی خود موسوم به گوگل اسیستنت پرده برداشت که به لطف آن، کاربران گوشی‌های اندرویدی می‌توانند با گفتن عبارت Hey Google, read this، از این دستیار صوتی بخواهند تا متن و یا صفحه وبی را که در حال مشاهده آن هستند، با صدای بلند برایشان بخواند.

البته قابلیت خواندن مطالب صفحه نمایشگر، چندان هم جدید نیست اما گوگل این ویژگی را در گوگل اسیستنت به طور قابل توجهی ارتقا داده و جملات، با صدایی طبیعی و نزدیک به آهنگ و تن صدای انسان‌ها  ادا می‌شوند.

نکته جالب توجه این است که کاربر می‌تواند از اسیستنت بخواهد تا متن مدنظر را به 42 زبان زنده دنیا بخواند. گوگل اسیستنت می‌تواند در صورت صدور اجازه از سوی کاربر، هر آنچه را که روی نمایشگر گوشی ظاهر می‌شود را بخواند. این ویژگی در سال 2015 عرضه شد و تحت عنوان Now on Top در اختیار کاربران قرار گرفت.

این ویژگی در ابتدا برای دسترسی به امکاناتی همچون سرچ در نمایشگر قابل استفاده بود اما کم کم توسعه یافت و اکنون قادر است متون مختلف را به زبان‌های مختلف بخواند. هنوز زمان دقیقی از سوی گوگل برای عرضه این قابلیت اعلام نشده، اما گفته می‌شود که عملکرد آن به گونه‌ایست که می‌تواند در حین خواندن صفحات وب، اسکرول کند و به قسمت‌هایی پایین صفحه که در نمایشگر قابل مشاهده نیست، بیاید. این فرآیند به صورت کاملا خودکار صورت می‌گیرد.

گوگل قابلیت ترجمه را نیز برای دستیار اسیستنت خود فراهم کرده که از آن به عنوان Interpreter mode یاد می‌شود. با این ویژگی می‌توان از نمایشگر هوشمند هوم اسمارت دیسپلی به عنوان یک مترجم در میز پذیرش هتل‌ها استفاده کرد. این ویژگی پیشتر برای نمایشگرهای هوشمند عرضه شده بود که اکنون برای گوشی‌های هوشمند نیز قابل استفاده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا