سامسونگنمایشگاه 2020 CES

سامسونگ و رونمایی از توپ رباتیک «بالی»

سامسونگ طی مراسمی‌ در رویداد CES 2020، از رباتی شبیه به توپ تحت عنوان بالی (Ballie) رونمایی کرد که می‌تواند کمک‌یار افراد در خانه‌ها باشد.

به گفته سامسونگ، این ربات از هوش مصنوعی بهره می‌برد که به لطف این قابلیت می‌توان از آن به عنوان یک ربات امنیتی، دستیاری کاربردی برای رسیدن به تناسب اندام، ابزاری برای ارتباط با دستگاه‌های هوشمند خانگی و یا حتی وسیله‌ای سرگرم‌کننده برای کودکان و یا حیوانات خانگی استفاده کرد.

ربات هوشمند بالی قادر است با کمک سنسورهایی که به آن‌ها مجهز شده، افراد را تعقیب کند و یا صداهای بامزه‌ای را در واکنش به برخی دستورات کاربران پخش کند. سامسونگ در این مراسم، تنها به بخشی از قابلیت‌های این توپ رباتیک اشاه کرد. اما در ویدیویی که بعد از آن منتشر شد، می‌توان دریافت که این محصول می‌تواند در آینده از پس کارهای بیشتری برآید و به ابزاری کاربردی در خانه‌ها تبدیل شود.

به عبارتی دیگر، در آینده از بالی می‌توان به عنوان یک دستیار خانگی برای باز کردن درب منازل، روشن کردن تلویزیون و یا حتی فراخوانی جاروبرقی‌های هوشمند برای تمیز کردن اتاق‌ها استفاده کرد. البته سامسونگ اولین شرکتی نیست که چنین محصولی را تولید کرده؛ شرکت سونی نیز چندی پیش از تصمیم خود برای توسعه بیشتر سگ رباتیک Aibo خود خبر داد و اعلام کرد که بزودی سایر شرکت‌ها نیز می‌توانند اپلیکیشن‌ها و خدمات خود را برای این ربات تعریف و امکان ارتباط آن با دیگر دستگاه‌های هوشمند خانگی را فراهم کنند.

سامسونگ و رونمایی از توپ رباتیک «بالی»

با این حال، شاید سامسونگ نیز همانند دیگر شرکت‌های تولیدکننده ربات، با مشکل فروش بالی در بازار مواجه شود. به بیانی دیگر، هنوز کاربران تمایل چندانی برای خرید و استفاده از این ربات‌ها ندارند و چندین شرکت تاکنون، به دلیل استقبال کم خریداران، تولید محصولات خود را متوقف کرده‌اند.  هنوز مشخص نیست که بالی چه زمانی و با چه قیمتی به بازار عرضه خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا