خودرو

فناوری جدید هوندا برای فرمان اتومبیل‌های خودران

شرکت ژاپنی هوندا قصد دارد در سال آینده میلادی و در جریان نمایشگاه CES 2020، از چند مدل مفهومی ‌و طرح‌های ابتکاری مهندسان خود برای نسل جدید اتومبیل های بدون راننده رونمایی کند.

این شرکت قصد دارد تا فناوری جدیدی را معرفی کند که قادر است تمامی ‌ابزارها و امکانات کنترل خودرو را در دل فرمان خودرو جای دهد و برای مثال، کاربر می‌تواند با دوبار ضربه زده آرام روی آن، خودرو را روشن کند.

همچنین، کاربر قادر خواهد بود تا با کشیدن فرمان به سمت خود، تمرکز کرده و یا با فشار دادن به سمت جلو، گاز دهد و به سرعت خودرو بیافزاید. این شرکت خودروساز اعلام کرده که این ویژگی مفهومی ‌در هشت حالت قابل استفاده خواهد بود که از نیمه خودران تا تمام خودران طراحی شده است.

این ویژگی، انتخاب را بر عهده راننده خواهد گذاشت تا مشخص کند که آیا تمایل دارد خودرو به صورت نیمه خودران و با کمک وی حرکت کند یا اینکه با سیستم کاملا خودران به حرکت درآید. هوندا با انتشار بیانیه‌ای در این رابطه نوشت: در حالت خودران، راننده می‌تواند حس متفاوتی از رانندگی را به شیوه‌هایی جدید تجربه کند و مسئولیت هدایت خودرو را به طور کامل به این سیستم پیشرفته، واگذار کند.

هوندا افزود: حتی اگر راننده بخواهد تا خود نیز لذت رانندگی با یک خودروی جدید را تجربه می‌کند، می‌تواند تنها با زدن دکمه‌ای که برای این کار تعبیه شده، آن را از حالت خودران به نیمه خودران و یا دستی تغییر دهد.

این شرکت ادامه داد سنسورهای خودرو، به دقت راننده را زیر نظر می‌گیرند تا بتوانند به خوبی تغییرات مدنظر وی را برای جابجایی میان حالت‌های رانندگی اعمال کنند. حتی این سیستم به گونه‌ای طراحی شده که در موقعیت‌های خطرناک و برای جلوگیری از بروز تصادف، می‌تواند کنترل خودرو را به طور کامل در اختیار راننده قرار دهد.

این‌ها تمامی ‌اطلاعاتی بود که هوندا از فناوری جدید خود سخن گفت که بی‌تردید در جریان رویداد CES سال آینده، بیش از این‌ها شاهد معرفی و جزییات مربوط به فناوری‌های ساخت این شرکت خواهیم بود.

منبع
Engadget

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا