ایران

سازمان امور استخدامی متولی توسعه دولت الکترونیکی شد

سازمان امور استخدامی دستگاه سیاستگذار توسعه دولت الکترونیک شد.

مطابق با آنچه که در لایحه بودجه سال ۹۹ پیشنهاد شده، بودجه توسعه دولت الکترونیک در کشور به سازمان امور استخدامی به عنوان دستگاه سیاستگذار، تخصیص یافته است.
به گزارش خبرنگار مهر، در جدول بودجه دستگاههای سیاستگذار در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ که مربوط به جداول کلان لایحه بودجه پیشنهادی دولت می شود، برنامه توسعه دولت الکترونیک در جدول شماره ۷ در ذیل برنامه های سازمان امور اداری و استخدامی در دو ردیف مجزا دیده شده است.

به این معنی که بودجه هزینه ای این دستگاه برای توسعه دولت الکترونیک مبلغ ۲ میلیون و ۷۲ هزار و ۹۷۰ میلیون ریال برای سال ۹۹ درنظر گرفته شده است. این درحالی است که در سال ۹۷ عملکرد بودجه این دستگاه در زمینه توسعه دولت الکترونیک ۴ میلیون و ۲۱۲ هزار و ۹۰۷ میلیون ریال و در سال ۹۸ نیز بودجه مصوب برای این بخش ۲ میلیون و ۳ هزار و ۸۹۰ میلیون ریال بوده است.

برآورد هزینه ای بودجه توسعه دولت الکترونیک برای سال ۱۴۰۰ نیز یک میلیون و ۹۹۳ هزار و ۱۵۳ میلیون ریال اعلام شده است.

در بخش تملک دارایی های سرمایه ای نیز در خصوص برنامه توسعه دولت الکترونیک برای سازمان امور استخدامی مبلغ ۳ میلیون و ۵۹۶ هزار و ۴۴۴ میلیون ریال برای سال ۹۹ درنظر گرفته شده است که این اعتبار در سال ۹۸ مبلغ ۲ میلیون و ۶۴۹ هزار میلیون ریال مصوب شده بود.

در همین حال در ردیف دیگری در این جدول، بودجه دارایی های سرمایه ای توسعه دولت الکترونیک برای سال ۹۹ حدود ۲۵۱ هزار و ۲۰۰ میلیون ریال درنظر گرفته شده که این رقم در سال ۹۸ حدود ۶۱ هزار و ۲۰۰ میلیون ریال مصوب شده بود.

بودجه دستگاههای اجرایی برای توسعه دولت الکترونیک از سوی سازمان امور استخدامی به عنوان دستگاه سیاستگذار باید دریافت شود.

در این راستا در جدول شماره یک مصارف دستگاههای اجرایی ملی، دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات در برنامه توسعه دولت الکترونیک، ۱۶ هزار و ۵۵۰ میلیون ریال بودجه دریافت می کند.

این شورا باید این بودجه را برای صدور شناسنامه فنی پایگاههای اطلاعاتی پایه کشور، استقرار چارچوب تعامل پذیری برای نظام هویت معتبر در فضای مجازی  و نظارت و پیگیری و استقرار و بهره برداری از پروژه های الکترونیکی در کشور، هزینه کند.

در لایحه پیشنهادی بودجه ۹۹ ، وزارت ارتباطات برای توسعه دولت الکترونیک ردیف اختصاصی بودجه ندارد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا