تکنولوژی

پیشنهاد دولت برای تشکیل صندوق خاص تحقق دولت الکترونیک

 

دولت در لایحه بودجه سال 94 در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، تشکیل صندوقی خاص برای توسعه بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات و تحقق دولت الکترونیک را پیشنهاد داده است.

به گزارش فارس، بر اساس لایحه بودجه سال 94 و بنا به پیشنهاد دولت به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجازه داده می‌شود با تصویب هیات وزیران درصدی از درآمدهای حاصل از تکالیف مقرر در پروانه اپراتورها را جهت تحقق اهداف و برنامه‌های خدمات عمومی اجباری و پایه با اولویت روستایی و شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت به صورت جمعی- خرجی و در صورت لزوم با استفاده از مشارکت اپراتورها به مصرف برساند. به منظور تحقق اهداف این بند و توسعه بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات و تحقق دولت الکترونیک وزارت مذکور جاز است نسبت به تشکیل صندوق خاص از محل در آمدهای فوق اقدام کند.

اساسنامه صندوق مذکور و آیین نامه اجرایی این بند به پیشنهاد مشترک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور  به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

همچنین به وزارت ارتباطات اجازه داده می‌شود از طریق شرکت ارتباطات زیر ساخت نسبت به مشارکت و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های فیبر نوری و بین‌المللی و کسب سهم مناسب از بازار پهنای باند منطقه اقدام کند.

به منظور توسعه و ارتقای بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور و سطح فناوری و کیفیت تولیدات زیر بخش ارتباطات و تولید برنامه‌های نرم‌افزاری و ایجاد زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات به دستگاه‌های وابسته وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجازه داده می‌شود تایید وزیر ارتباطات تا مبلغ 120 میلیارد تومان از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و هزینه‌های سرمایه‌ای خود را به صورت وجوه اداره شده و سرمایه‌گذاری خطر پذیر برای کمک و حمایت از پروژه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای اشتغال آفرین و یا صادرات کالا و خدمات در این بخش توسط بخش‌های خصوصی و تعاونی به صورت تسهیلات بر اساس آیین نامه اجرایی که به پیشنهاد مشترک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان مدیرت و برنامه‌ریزی کشور تهیه می‌شود و به تصویب هیات وزیران می‌رسد اختصاص دهد و ما به‌التفاوت نرخ سود را از محل آن پرداخت کند.

منبع : فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا