ایران

توضیح شهردار تهران درباره جمع آوری دوچرخه‌های بیدود

ورود اسکوتر و دوچرخه‌های برقی در دستور کار قرار دارد

شهردار تهران در خصوص استفاده از اسکوتر و دوچرخه برقی در کلانشهر تهران گفت: ورود اسکوترها و دوچرخه‌های برقی به شهر تهران در دستور کار قرار دارد ضمن اینکه دوچرخه‌های طرح بیدود نیز اکنون به دلیل برخی هزینه‌های مترتب بر پیمانکار، متوقف شده‌اند چرا که آنها از شهرداری انتظار کمک بیشتری دارند.

حناچی تصریح کرد: استقرار ایستگاه‌های کرایه دوچرخه در سطح شهر تهران، ( بیدود ) کار بسیار خوبی بود که اکنون متوقف شده و البته مردم نیز پیگیری‌های ویژه‌ای برای کارکرد مجدد این دوچرخه‌ها دارند اما علت اصلی توقف، تغییر نرم‌افزار این دوچرخه‌ها بود چرا که آنها QR کدهایی دارند که فرد می‌توانست در هر جا و هر نقطه‌ای، این دوچرخه‌ها را رها کرده و به مسیر خود ادامه دهد.

وی گفت: در حال کمک به این مجموعه هستیم تا مجدد کرایه دوچرخه‌ها به سطح شهر تهران برگردد ضمن اینکه مسیر تردد خاص و ویژه‌ای نیز برای آنها طراحی شده و در حال توسعه است.

شهردار تهران تأکید کرد: همه تهران را نمی‌توان با دوچرخه طی نمود اما ما می‌خواهیم شرایطی را فراهم کنیم که حداقل افراد از درب منزل تا رسیدن به اولین ایستگاه مترو بتوانند با دوچرخه راه را بپیمایند.

به گفته وی، حتی مردم باید بتوانند در ساعات غیر پیک، دوچرخه‌های خود را به داخل مترو ببرند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا