گوگلگوناگون

جالب‌ترین و تاریخی‌ترین دفترهای کار گوگل

شرکت گوگل از یک گاراژ شروع کرد و حالا کارمندان این شرکت خاص ترین محل‌های کار را در بین دیگر شرکت‌های تکنولوژیک بزرگ در اختیار دارند.

آنچه که از ظاهر مکان‌های منتخب مسئولین گوگل بر می‌آید، گویا علاقه زیادی به استفاده از انبارها و کارخانه‌های قدیمی دارند و اصلا مهم نیست که این مکان‌ها مدت‌هاست خالی از سکنه باقی مانده بودند.

اگرچه مهندسین آرشیتکت گوگل، عموما چهارچوب کلی ساختمان‌ها را حفظ کرده‌اند، ولی پنجره‌های دیواری و سقفی جدید ساخته می‌شود تا نور زیادی وارد فضای کار کارمندان این شرکت شود. به علاوه، اکثر دیوارهای داخلی ساختمان خراب می‌شود تا فضای آزادی شکل بگیرد. مهندسین، باحفظ حال و هوای کلاسیک و آنتیک این مدل ساختمان‌ها، به گونه‌ای آنها را طراحی می‌کنند که قابلیت‌های مدرنیته نیز در آنها دیده شود.

البه تمام دفاتر نمایندگی گوگل، داخل ساختمان‌های عظیم قدیمی بنا نشده اما این شرکت، علاقه زیادی به بازسازی ساختمان‌های قدیمی و چند سال ساخت، با پیشینه و تاریخچه منحصر به فرد دارد. در ادامه می‌خواهیم تعدادی از این مدل دفاتر گوگل را معرفی کنیم.

1-   دفتر جدید گوگل در لس آنجلس، یک گاراژ قدیمی هواپیما بوده که مربوط به دوران جنگ جهانی دوم است و زمانی، هواپیمای مشهور Spruce Goose داخل آن پارک بوده است.


2-   دفتر شهر پیتزبورگ گوگل، داخل یکی از کارخه‌های قدیمی شرکت شیرینی پزی Nabisco بنا نهاده شده است. بر اساس گزارش‌ها، این دفتر یک اتاق با تم نانوایی دارد تا تاریخچه ساختمان را منعکس کند.


3-   گوگل ظاهرا علاقه زیادی به کوکی و شیرینی دارد. دفتر Chelsea Market  این شرکت در نیویورک نیز در ساختمان بازسازی شده یکی از کارخانه‌های دیگر شرکت شیرینی پزی Nabisco ساخته شده است.


4- گوگل اخیرا قراردادی با یک کارخانه سابق شکلات سازی در شهر نیویورک برای ساخت دفتر کار جدید امضا کرده و قرار است در سال 2020 افتتاح شود.


5- شعبه زوریخ گوگل، داخل یک کارخانه نوشیدنی قدیمی قرار دارد.


6- دفتر شهر مادرید گوگل، در داخل یک کارخانه سابق ذخیره باتری الکتریکی ساخته شده است. این کارخانه در سال 1892بنا نهاده شد.


7- در شهر ورشو در کشور لهستان، گوگل یک فضای کاری باز ایجاد کرده که درب‌های آن به روی مبتکران و نوآوران اروپای شرقی و مرکزی، باز است. این دفتر 27 هزار فوت مکعبی، در حقیقت ساختمان یک کارخانه نوشیدنی سازی قرن 19 میلادی است که بازسازی شده است. طراحان گوگل قسمت‌هایی از ساختمان را به عنوان سمبلی از تاریخچه ساختمان، حفظ کرده‌اند.


8- دفتر شهر شیگاگو زمانی یک تاسیسات ذخیره سازی بی روح بوده که هیچ پنجره‌ای نداشت اما در بازسازی آن، پنجره‌های متعدد برای ورود نور تعبیه شده است.


9- دفتر شهر پاریس در ساختمان مرکزی یک شرکت قدیمی ریلی ایجاد شده و 107 هزار فوت مکعب فضا دارد.

منبع: بیزنس اینسایدر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. بررسی و نظرات کاربران در مورد ساعت هوشمند هایلو RS3 LS04 شیائومی – Xiaomi Haylou RS3 LS04 گفت:

    نمایندگی رسمی تعمیرات موبایل شیائومی

    بررسی و نظرات کاربران در مورد گوشی ردمی نوت 9S شیائومی – Xiaomi Redmi Note 9S

    اخبار و مقالات گوشی بلک شارک شیائومی – Xiaomi Black Shark

    قیمت گوشی ردمی نوت 11 شیائومی – Xiaomi Redmi Note 11

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا