تکنولوژیخودروخودرو الکتریکی

تا سال 2025، خبری از خودروی الکتریکی فراری نخواهد بود

چند وقتیست که بزرگان صنعت خودرو از فرصت‌های پیش‌آمده در رویدادهای خودرویی جهان برای رونمایی از آخرین مدل‌های الکتریکی اتومبیل‌های خود بهره می‌گیرند و این رویه، در طی یکی دو سال اخیر در میان تولیدکنندگان بیش از گذشته، شایع شده است.

اگر خاطرتان باشد شرکت فراری در نیمه نخست سال 2019، از اولین خودروی پلاگین هیبریدی خود تحت عنوان SF90 Stradale پرده برداشت که علاقمندان به محصولات این شرکت را نسبت به رونمایی از خودروی الکتریکی تحت برند فراری، امیدوار کرد.

اما اخیرا لوییس کامیلری، رئیس فراری آب پاکی را روی دست همگان ریخت و اعلام کرد که تا سال 2025، خبری از تولید خودروی الکتریکی این شرکت نخواهد بود. وی معتقد است که تکنولوژی خودروهای الکتریکی آن قدری پیشرفت نکرده و توسعه نیافته تا بتواند انتظارات شرکت فراری را برآورده کند.

کامیلری در ادامه عنوان کرد که مسائل و مشکلاتی در رابط به میزان مسافت قابل پیشمایش و همچنین سرعت شارژ باتری خودروهای الکتریکی وجود دارد که هنوز حل نشده‌اند و مانع از آن می‌شوند تا فراری به این حوزه ورود کند.

اگرچه فراری احتمالا تولید مدل الکتریکی GT را در دستور کار دارد، اما در حال حاضر، تمرکز خود را روی مدل‌های هیبریدی همانند SF90 Stradale معطوف کرده است. این شرکت در تلاش است تا بتواند تا سال 2020 میلادی، 60 درصد از میزان فروش خود را از طریق عرضه مدل‌های هیبریدی به دست آورد.

همچنین، مهندسان فراری سعی دارند تا بتوانند از سلول‌های سوختی هیدروژنی و یا سوخت‌های زیستی (بایوفیول) در نسل جدید خودروهای خود استفاده کنند که از اثربخشی و کارایی بهتری نسبت به سوخت‌های مرسوم بهره می‌برند.

اگر انتشار این خبر نمی‌تواند برای علاقمندان برند فراری خوشایند باشد، اما سابقه فراری نشان داده که بی‌گدار به آب نمی‌زند. برای مثال، خودروی الکتریکی پورشه تایکان که چندی پیش معرفی شد، تنها قادر است تا 320 کیلومتر را با یک بار شارژ بپیماید و تنها در صورت استفاده از شارژرهای فوق سریع، می‌توان مدت زمان انتظار برای پُِر شدن شارژ باتری را تا 20 دقیقه کاهش داد. در حالی که حین استفاده از شارژرهای معمولی، این مدت زمان تا چند برابر افزایش خواهد یافت.

البته تکنولوژی خودروهای الکتریکی در حال تغییر و پیشرفت است و قطعا در آینده نزدیک، این موانع برطرف خواهد شد. برای نمونه، نسل جدید خودروی رودستر تسلا می‌تواند تا 1000 کیلومتر را با یک بار شارژ باتری، بپیماید و صفر تا صد آن نیز حدود 1.9 ثانیه عنوان شده است. این خودرو می‌تواند با حداکثر سرعت 400 کیلومتر بر ساعت حرکت کند.

با این حساب، سوالی که پیش می‌آید این است که آیا سرعت این پیشرفت به قدری خواهد بود که بتواند مدیران فراری را برای تولید خودروهای الکتریکی راضی کند یا خیر.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا